خانه / نمازجمعه / خبر / امام جمعه بیرجند: معامله قرن عملی نمی شود/ برخی نفوذهای داخلی به رنگ امریکا و انگلیس حرف می زنند

امام جمعه بیرجند: معامله قرن عملی نمی شود/ برخی نفوذهای داخلی به رنگ امریکا و انگلیس حرف می زنند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما این دزدی علنی دزدان بین الملل که به اسم معامله ی قرن مطرح است را محکوم می کنیم، این مسئله از وقتی انجام شده است، صهیونیست ها صدها نفر از فلسطینیان را که برای احقاق حق خود تظاهرات مسالمت آمیز داشته اند را به خاک و خون کشیده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بیرجند اظهار کرد: شما و خودم را به مسئله تقوا در رفتار، گفتار، مواضع سیاسی، اعمال اجتماعی و از همه مهمتر به رعایت امور فرهنگی توصیه میکنم.

وی افزود: ما باید امر و نهی خدا را اصل بدانیم، تقوا، بهداشت روح است و هر کجا که خلاف آن عمل کنیم به ضرر خودمان عمل کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ما این دزدی علنی دزدان بین الملل که به اسم معامله ی قرن مطرح است را محکوم می کنیم، این مسئله از وقتی انجام شده است، صهیونیست ها صدها نفر از فلسطینیان را که برای احقاق حق خود تظاهرات مسالمت آمیز داشته اند را به خاک و خون کشیده اند و ده ها هزار نفر دیگر را نیز مجروح کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: امروز مسئله فلسطین آزمایش بزرگی برای همه انسان ها است و به شدت این مسئله معامله ی قرن را محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: مردم ما در سال ۵۷ در حالی انقلاب کردند که دنیا به دو نیمکره ی شرقی و غربی تقسیم شده بود و استعمارگران به هیچ ملتی اجازه نمی دادند که حرف از آزادی بزنند اما به تعبیر امام راحل این معجزه به وقوع پیوست.

امام جمعه بیرجند گفت: خداوند متعال انسان را به هدایت فطرت، عقل، علم و وحی در مسیر کمال دستور داده است لذا باید مطابق آنچه که خدا برای او تعیین فرموده، حرکت کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بدترین آفت برای حالت انسانیت انسان، استبداد است، مطرح کرد: سیستم حکومت پادشاهی، هیچ مبنای فطری، عقلی، علمی و وحیانی ندارد و صرفا یک زورگویی است که مردم باید به خواسته های یک شخص، خانواده و یا قبیله عمل کنند، از نظر سیستم حکومتی، چنین سیستمی بسیار جای ننگ دارد.

وی با اشاره به اینکه سیستم پادشاهی یک سیستم استبدادی است که مانع کمال و رشد انسان است، یادآور شد: رضاخان بی سواد یک شخص نوکر صفت بود که برای رشد جامعه طرحی نداشت به جز سیستمی که انگلیس برای او نوشته بود، به گونه ای که کشور را به آنها واگذار کرد و آنها نیز تا توانستند دست به غارت زدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: انگلیس نه تنها منافع مادی کشور را بلکه فرهنگ جامعه را نیز از بین برد و برنامه ی آنها نیز اشاعه ی فحشا، گسترش تریاک، شراب فروشی ها و تبلیغ برای دخانیت بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هیچگاه قلم نمیتواند ضررهایی که استعمارگران و رضاخان به ملت ایران وارد کردند را بیان کند، بنیاد علوی اعلام کرده است که ۸۴ هزار سند از املاکی که صاحبانشان توانسته اند، مالکیت خود را اثبات کنند به آنها واگزار کرده و چند روز قبل نیز رئیس بنیاد اعلام کرد که امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده ایم.

وی افزود: امروز نیز می بینید که استعمارگران بر سر کشورهای بحرین، یمن و… چه می آورند، آنها مگر می گذارند که کشوری الف آزادی را بر زبان جاری کند.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: دست غیب الهی بود که این انقلاب به پیروزی رسید و چهل سال است که دشمنان علیه این انقلاب می جنگند و همه گزینه ها را نیز بر روی میزشان قرار داده اند، اما گلایه میکنند که ما ۷ تریلیون دلار در این منطقه هزینه کردیم اما باید با دست خالی آن را ترک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مردم ما با انقلاب اسلامی توانستند کشور را از دست دزدان بین المللی و دزدان داخلی نجات دهند، عنوان داشت: استبداد گاهی بسته بندی نشده همانند استبداد رضاخانی؛ اما گاهی استبداد بسته بندی می شود و خواسته های خود را با کمال شیطنت و مطالعات تخصصی در قالب مکر و حیله به مخاطب تحمیل می کند که باید در این موارد بصیرت داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: استعمار با حیله و مکر ورود پیدا می کند و امروز می بینید که بر کشورهای مختلف و مخصوصا کشورهای اسلامی سلطه پیدا کردند و بر تمام امور آنان حکومت دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: استکبار در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با نفوذ کار می کند و این استبداد خشن در همه ی جای دنیا ویرانی، ظلم و جنایت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر انقلاب اسلامی که یک معجزه بود، صورت نمی گرفت یقین بدانید که ایران بعد از فلسطین لقمه دوم استعمار بود.

وی گفت: استعمار قبل از پیروزی انقلاب بر ایران حکومت و به پادشاه نادان امر و نهی می کرد و مردم هیچ کاره بودند، حتی آنها به این هم قانع نبودند چرا که برنامه آنان تحقیر کشور اسلامی بود لذا قانون کاپیتولاسیون را در مجلس برای تحقیر ملت ایران به تصویب رساندند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: انقلاب برای نجات ملت ایران از تنگناها و زورگویی استعمارگران یک ضرورت بود، اکنون در نیمه راه انقلاب اسلامی هستیم و تا به نتیجه نهایی نرسیم، آرمان ما برآورده نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: دنیا از انقلاب اسلامی و اراده و صبر ملت ایران شگفت زده است، اما باید برای رسیدن به آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

وی مطرح کرد: برخی نفوذهای داخلی به رنگ آمریکا و لهجه انگلیس حرف می زنند و به نفع بیگانه عمل می کنند، که باید در این خصوص حواسمان جمع باشد و بصیرت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سیستم ما خدامحور و مردم سالار و متکی به عقل و وحی است لذا باید در انتخابات به افراد امین و انقلابی و ولایتمدار رأی دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: مردم با مشورت با اهل تقوا در انتخابات افراد اصلح را برگزینند چرا که همه ما مسئول هستیم و امیدواریم این بار نیز بصیرت مردم دشمن را ناکام بگذارد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *