خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در انتخاب مسئولین با بصیرت و نهایت دقت عمل کرد/ لازمه ی تصدی حکومت اسلامی پیاده کردن قانون اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در انتخاب مسئولین با بصیرت و نهایت دقت عمل کرد/ لازمه ی تصدی حکومت اسلامی پیاده کردن قانون اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: لازمه ی تصدی حکومت اسلامی پیاده کردن قانون اسلام است، لذا در گام دوم و بعد از نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب و ایجاد نظام، می بایست قانون اجرا شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در هیات صاحب الزمانی(عج) شهرستان خوسف اظهار کرد: به تاریخ گذشته که نگاه می کنیم، میبینیم که عوارض و لوازمی برای نسل های آینده به وجود آورده اند و ما نیز در مقطعی هستیم که عوارض و لوازمی برای نسل های آینده خودمان خواهیم داشت.

وی افزود: انسان به گونه ای آفریده شده است که نسبت به کاری که انجام می دهد و همچنین نسبت به عمل، سکوت و فریادی که می‌زند، مسئول است و زندگی این جهانی خود و دیگران و به لازمه آن حیات بعد از مرگ خود و دیگران را رقم می زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نگاه مسئولانه هر انسانی به خود، عمل، سکوت، و فریادش، لازمه انسان شناختی است، گفت: خداوند متعال این جهان را بر اساس علت و معلول و همچنین سبب و مسبب استوار کرده و ما هر نتیجه ای که بخواهیم بگیریم باید سبب آن را ایجاد کنیم، لذا نمی شود بذر خار کِشت و گل چید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: رابطه ی دین و حکومت یک رابطه ی مستقیم است، دین به معنی صحیحش یعنی برنامه ی همه ی زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی سیاسی اقتصادی و فرهنگی.

 

وی تصریح کرد: برای هر موضوعی که تصورش را بکنیم، دین خدا حکم داده است و آن جامعه ای می تواند در همه ی امور موفق باشد که بر اساس آنچه که خدای حکیم فرموده، عمل کند، لذا به هر میزانی که به نسخه ی خدا عمل کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دین و دنیای مردم را باید خود مردم حفظ کنند، ابراز داشت: آنچه که به صورت یک عامل موثر در حفظ ارزش های انسانی، فرهنگی و… جامعه ای نقش دارد این است که همه ی امور با بصیرت تحت نظر باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مسئله ی اصلی برای رشد جامعه تعیین نوع حکومت است، گفت: ممکن است سیستم حکومت، بهترین سیستم حکومت باشد اما باید دید که آیا این سیستم، یک سیستم انسان پرور است و از نظر عقل و فکر و وحی نتیجه ی مطلوب می تواند داشته باشد یا خیر.

 

وی مطرح کرد: آنچه را که وجود مقدس رسول اکرم(ص) و همچنین ۱۲۴ هزار پیامبر آورده اند، بهترین بوده است، دینی که بر اساس وحی الهی و اجرا و پیاده کردن عدالت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اسلام از نظر سیستم حکومتی بهترین سیستم است اما آنچه که پیاده شده مطلوب نبوده است، گفت: اگر مردم در هنگام تحریف دین بی تفاوت از بگذرند، طبعا فردا برای آن ها مشکل پیش می آید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: آنچه خدای متعال تضمین فرموده است، عدم تحریف قرآن است، اما اگر مسلمانان در حفظ دین خود و جامعه تلاش نکنند و به موقع با بصیرت برخورد نکنند، دینشان تحریف می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر سیستم ستمگری را پذیرفتیم باید ستم را نیز بپذریم، گفت: اگر کسانی ستمگر را حتی با سکوت خود حمایت کنند، فردا باید آماده ستم ِکشی باشند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: همان هایی که می خواهند به نحوی با انکار مسئله شهادت حضرت زهرا(س) را نادیده بگیرند پاسخ وصیت نامه حضرت زهرا را ندارند، اگر چنانچه این قضیه را انکار کنند نسبت به شهادت امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و دیگر امامان معصوم چه می گویند؟ این ها قابل انکار نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: مشکلاتی که امروز بشر به خود می بیند، سببش بی تفاوتی در مسئله حکومت دین است.

 

وی با بیان اینکه نه تنها مسئولیت مسلمین بلکه مسئولیت غیر مسلمانان نیز با ما است، گفت: آنچه را شما امروز از این همه ستمگری و استعمار گری، ویرانی شهرها، آواره کردن مردم و به زندان انداختن کودکان در قفس های آهنی و فروختن زن ها مشاهده می کنید، همه لوازم انحراف در مسئله ی حکومت دینی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: امروز مشاهده می کنید که استعمارگران جهان چه بر سر مردم می آورند، از میانمار گرفته تا نیجریه و عراق و سوریه جنایت های بیشماری را انجام داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: این آمریکایی هایی که امروز دم از حقوق بشر می زنند، همان اروپایی هایی هستند که ۸۰ میلیون از مردم بومی قاره آمریکا را کشته اند و بر روی قبر آن ها ایالات متحده آمریکا را ساخته اند.

وی گفت: همین اروپایی ها در جنگ جهانی اول و دوم حدود ۱۵۰ میلیون انسان را به خاک و خون کشیده اند اما دم از تمدن میزنند لذا می طلبد که ما بصیرت داشته باشیم.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امروز ما به لطف پرودگار بر خلاف خاست کفار شرق و غرب، بسیار موفق عمل کرده ایم یعنی کاری کرده ایم که در دنیا سابقه ندارد و در زمان معاصر نیز مشاهده می کند هر ملتی که الف آزادی را بگویند بر سر آن چه می آورند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: ما در قدم اول که انتخاب حکومت مبتنی بر فطرت، عقل، علم و وحی باشد، به برکت خون شهدا و خانواده های ایثارگران و آزادگان خوب عمل کرده ایم و توانسته ایم این انقلاب را تثبیت کنیم.

 

وی گفت: ۴۰ سال است که دشمنان، دشمنی، تحریم و محاصره اقتصادی می کنند اما جز شکست کاری از آنها ساخته نیست و در آخر هم افسوس می خورند و می گویند که ما ۷ تریلیون دلار هزینه کردیم اما باید دست خالی منطقه را ترک کنیم لذا این قدرت شما در نوع حکومت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در نوع حکومت خوب عمل کرده ایم اما در پیاده سازی حکومت نیز باید همین ایستادگی وجود داشته باشد، گفت: ایجاد جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی قدم هایی است که باید در آینده برداریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنچه که مربوط به انقلابمان بوده است چشم جهانیان را خیره کرده، اما آنچه که مربوط به انتخابمان بوده است، متاسفانه ناموفق بوده ایم لذا در گزینه انتخاب، باید بصیرت و مشورت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه از مسئولین توقع می رود که به قانون، حق و عدل عمل کنند، گفت: لازمه ی تصدی حکومت اسلامی پیاده کردن قانون اسلام است، لذا در گام دوم و بعد از نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب و ایجاد نظام، می بایست قانون اجرا شود.

 

امام جمعه بیرجند ضمن تأکید بر اینکه طبق اختیاری که انقلاب به ما داده است باید در انتخاب مسئولین و سرنوشت خود، با بصیرت عمل کنیم، گفت: در گام دوم انقلاب و در ۴۰ سال آینده باید اسلام را به معنی صحیح پیاده کرد تا دنیا منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) و فرج کلی باشد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *