خانه / چند رسانه ای / فیلم / فیلم/ سیل مهربانی / حضور گروه جهادی نخبگان در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

فیلم/ سیل مهربانی / حضور گروه جهادی نخبگان در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با جناب آقای دکتر سید سعیدرضا احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در خصوص اعزام گروه جهادی نخبگان به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در تاریخ هفتم بهمن ماه ۹۸ به گفتگو نشست. متن و فیلم کامل این گفتگو جهت استفاده عموم علاقه مندان برای اولین باز منتشر گردید.

دکتر سید سعیدرضا احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در خصوص علت حضور جامعه نخبگان استان در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان توسط دستگاه های دولتی و مردمی بر آن شدیم که جمعی از نخبگان کشور را به این منطقه اعزام و به مردمان مصیبت کشیده کمک کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مشخصا هدف ما اعلام همبستگی ملی است، افزود: هدف دیگر این اردوی جهادی این است که نخبگان احساس کنند به کشور خود تعلق دارند و باید به ملت خود خدمت کنند و بدانند که این فعالیت ها، فعالیت های هویت ساز است.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مردم با امید زنده هستند لذا امید اولشان به خدا و سپس به بندگان صالح خدا امید بسته اند تا به آن ها کمک شود.

 

احمدی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه اهالی اغلب مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، برادران اهل سنت ما هستند، لذا پیام این جمع از نخبگان این است که اعلام کنند بین امت ایران هیچگونه اختلافی نیست و دیدگاه برادری حاکم است و همه مشتاق خدمت به مردم هستند.

 

وی ادامه داد: ما با این اهداف این اردوی جهادی را برنامه ریزی کردیم و مجوز آن را از ستاد بنیاد ملی نخبگان و با حمایت دکتر ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور گرفتیم.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نخبگان حاضر در این اردوی جهادی، نخبگان علمی هستند، گفت: اردوهای جهادی نخبگان معمولا برای انجام کارهای علمی، احصی کردن نیازها و ارائه ی گزارشات فنی و علمی دقیق در آینده، به مناطق اعزام می شوند.

 

احمدی زاده با بیان اینکه جامعه نخبگان مورد قبول بسیاری از افراد هستند، مطرح کرد: گزارشاتی که جامعه ی نخبگان ارائه می دهد بی طرفانه است و می تواند برای زیر ساخت منطقه کارساز باشد.

 

وی با اشاره به اینکه به لطف خداوند متعال کمک های بسیار زیادی از سوی مردم عزیز جمع آوری شده است، بیان داشت: مردم بارها نشان داده اند که وقتی اتفاقی برای هم وطنانشان می افتد در صحنه حضور دارند، لذا به ما نیز اعتماد کرده اند و این اعتماد، بار مسئولیت ما را بسیار سنگین تر می کند و باید با دقت برای این هزینه که هزینه‌ی بیت المال محسوب می شود، برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی افزود: منطقه ی هدف جامعه نخبگان، منطقه ی دشت یاری است که میزان خسارت ها در آن منطقه، زیاد برآورد شده است، لذا به امید خداوند متعال به مدت ۵ روز در آن مکان مستقر خواهیم بود.

 

احمدی زاده مطرح کرد: حجم تقاضای نخبگان برای حضور در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بسیار زیاد بوده است اما ما به دلیل اینکه می خواهیم حرفه ای ورود پیدا کنیم و سربار منطقه نباشیم، لذا سعی کردیم نخبگانی را انتخاب کنیم که دارای تخصص‌های ویژه ای باشند که از جمله‌ آن می توان به دعوت چندین استاد دانشگاه و نخبه در رشته های عمران، مهندسی آب، هیدرولوژی و کشاورزی مرتبط با منطقه، بهداشت محیط و دکترای محیط زیست که می توانند برآورد دقیقی از حجم خسارات و برنامه ریزی برای کمک فوری به منطقه داشته باشند، نام برد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین نیاز منطقه بحث آب شرب است، لذا با توجه به قطعی لوله های آب، ۱۰۰ تن سیمان، گالن های نگهداری آب در کوتاه مدت، قرص های ضد عفونی کننده، تانکرها یا مخازن ذخیره سازی آب پلی اتیلن و همچنین خرید لوله های آب از محل همین کمک ها، خریداری شده است.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا این لحظه حدود ۷ الی ۸ کانتینر تجهیزات، برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در حال بارگیری است، گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی نیز جمع آوری شده است، همچنین از طرف ستاد تهران مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای هزینه های این اردو در نظر گرفته شده است که این مبلغ نیز صرف خود منطقه خواهد شد.

 

احمدی زاده بیان داشت: با شروع این حرکت جهادی، سیل کمک ها ادامه دارد، لذا یک گروه جهادی نیز در شبکه های اجتماعی تشکیل شده که مردم سیستان و بلوچستان نیز در آن حضور دارند و از طریق آن پیام ها را دریافت می کنیم.

 

وی خطاب به مردم سیستان و بلوچستان گفت: به خداوند متعال توکل و امید داشته باشید و بدانید برادران شما در سرتاسر جای کشور به فکر شما هستند و شما برادر و خواهران ما هستید و انشاءالله هرچه در توان داریم برای شما عزیزان به کار خواهیم گرفت.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در ادامه به دیدار روز گذشته خود با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: طی نامه ای از طریق دفتر نماینده ولی فقیه در استان تاکید شده بود تا کمک های مردمی به مناطق سیل زده انجام شود، لذا ما با توکل بر خداوند متعال و راه اندازی اردوی جهادی نخبگان، استارت این کار را زدیم و به خدمت ایشان رسیدیم و گزارشاتی از اقدامات انجام شده ارائه کردیم.

 

احمدی زاده ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در این دیدار جملات مهمی ایراد فرمودند و گفتند که وقتی این کمک های مردمی انجام می شود حس همبستگی ملی و همچنین اتحاد و وحدت که مهمترین موضوع برای جمهوری اسلامی ایران است، بالا می رود.

 

وی گفت: ایشان همچنین افزودند که دشمنان همواره در فکر دسیسه و فتنه هایی هستند و این اتحاد و وحدت می تواند این فتنه ها را خنثی کند و هیچ شادی بزرگتر از خدمت به مردم برای انسان ها وجود ندارد و اگر راهی غیر از این برویم اشتباه کردیم.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ایجاد و معرفی بسترهای کمک رسانی به مردم، تأکید داشتند، گفت: در اردوهای جهادی کار جمعی اولی‌تر از کار فردی است.

 

احمدی زاده ادامه داد: ایشان همچنین به ما توصیه کردند که وقتی کار جمعی می شود حس تعلق ملی و همبستگی ملی بالاتر می رود، لذا این حرکت ها را اولی‌تر بر حرکت فردی دانستند.

 

وی در پایان گفت: همه ی کارها باید بر اساس علم، پژوهش و تحقیق انجام شود، لذا باید از صرف هزینه های اشتباه در منطقه جلوگیری و برنامه ریزی دقیقی نیز صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *