خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: جایگاه حضرت مهدی(عج) وراثت همه ی انبیاء و اولیاء الهی است/ مرگ بر آمریکا یعنی زنده باد انسان

امام جمعه بیرجند: جایگاه حضرت مهدی(عج) وراثت همه ی انبیاء و اولیاء الهی است/ مرگ بر آمریکا یعنی زنده باد انسان

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه دنیا امروز منتظر آن روزی است که عدل پیاده شود و بشر بتواند راه رشد خودش را بپیماید، گفت: جایگاه حضرت مهدی(عج)، وراثت همه ی انبیاء و اولیاء الهی، طبق اصول است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از جوانان فعال فرهنگی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در جهان شناسی هرگاه هر عنصر، موجود، حیوان و گیاهی، جایگاه و جنسش مشخص باشد، با جنس خود دارای مشترکاتی است.

 

وی با اشاره به اینکه بر جهان قانون حاکم است، گفت: وقتی انسان را تعریف می کنید، نیازها، منافع و ضررهای انسان، حال می خواهد از نوع جسم، روان، روح، جامعه و فرهنگ باشد، با هم مشترک است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر مواد مخدر، شراب و آلودگی های اخلاقی مضر است برای شرق و غرب و همه ی مردم دنیا مضر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: در خلقت، انسان ها در نفع، ضرر، خیر، شر، شقاوت و سعادت دارای مشترکاتی هستند، اما در عمل هر کدام به جای رفتن به سمت منافع انسانی، به دنبال یک سری منافع شخصی می روند و در مسائل اقتصادی، روانی، روحی، سیاسی و… پراکنده می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه پیغمبران آمده اند تا انسجام را در انسانیت انسان حفظ کنند، تصریح کرد: پیغمبران آمدند تا مردم را نصیحت و راه را به آنها نشان دهند تا طبق قانون، نظام خلقت و شریعت عمل کنند، لذا هم مبشر و هم منذر بوده اند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: این وضعیتی که امروز می بینید نتیجه آن است که افراد در چارچوبه ی شریعتی که خدا برای هدایت انسان ها مشخص کرده، قدم نگذاشته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: جمادات و نباتات از راه طبیعت، حیوانات از راه غریزه و انسانیت انسان از راه شریعت و وحی اداره می شود و این راهی است که اگر یک فرد و کل جامعه در آن گام نهند، راه سلامت، رشد و کمال را طی خواهند کرد.

 

وی بیان داشت: همه ی پیغمبران و جانشینان آنها برای این آمدند که انسان ها از منافع شخصی، گروهی، حزبی و قومی بگذرند و تسلیم آن حقی شوند که از طرف خدا آمده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر فرد، جامعه و همه ی مردم دنیا به حرف پیغمبران گوش کنند و انسان در جایگاه عدل قرار گیرد و آنچنان نظمی در عالم اتفاق افتد که همه چیز بر اساس عدل باشد، هیچ جنگی رخ نخواهد داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه وقتی امام زمان(عج) ظهور کنند، عدل حکم فرما می شود، ادامه داد: بسیاری از قحطی هایی که به وجود می آید توهم است و چون افراد امنیت ندارد از نظر اقتصادی برای فرداهای خود ذخیره می کند اما در زمان حضرت مهدی(عج) همگان در آرامش به سر می برند.

 

وی با اشاره به اینکه دنیا امروز منتظر آن روزی است که عدل پیاده شود و بشر بتواند راه رشد خودش را بپیماید، تصریح کرد: جایگاه حضرت مهدی(عج)، وراثت همه ی انبیاء و اولیا الهی، طبق اصول است.

 

امام جمعه بیرحند اضافه کرد: انسان تنها شکم نیست بلکه استعدادهای مختلفش باید رشد کند، لذا اگر شما خود را باور کنید می توانید ابوعلی سینا و سلمان فارسی شوید.

 

 

وی بیان داشت: وقتی شما مرگ بر آمریکا می گویید یک عده به اصطلاح آدم های آنچنانی که یا شیطان هستند و سیاسی، و می فهمند و یا آدم های نادانی هستند که گول شیطان ها را می خورند، می گویند که چرا مرگ؟ از حیات صحبت کنید، باید به این ها پاسخ داد که شماها معنی مرگ بر آمریکا را نفهمیده اید زیرا مرگ بر آمریکا یعنی زنده باد انسان.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آمریکا در هر جا حضور پیدا می کند، حال می خواهد در میانمار، نیجریه و یا در غرب آسیا و… باشد، قتل، کشتار، فتنه و ویرانی به بار می آورد، و این یعنی مرگ انسان ها، لذا مرگ بر آمریکا یعنی زنده باد انسان.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تا آمریکا باشد انسان نفس راحتی نخواهد کشید، گفت: امروز حس عدالت طلبی در جهان زنده شده است که سمبل آن در اربعین حسینی مشاهده می شود.

 

وی افزود: امام زمان(عج) هنگامی که ظهور می کنند در مقابل این فتنه هایی که ایجاد می شود می جنگند و کسانی را می کشند که انگیزه آدم کشی دارند، لذا آفات را نابود می کنند و بقیه را پرورش می دهند.

 

امام جمعه بیرحند با اشاره به این روایت از امام صادق(ع) ” ثم یظهر العلم ببلده یقال لها قم و یصیر معدنا للعلم و الفضل حتی لا یبقی فی الارض مستضعف فی الدین حتی المخدرات فی الحجال، و ذلک عند قرب ظهور قائمنا، فیجعل الله قم و اهله قائمین مقام الحجه و لولا ذلک لساخت الارض باهلها و لم یبق فی الارض حجه فیقیض العلم منه الی سائر البلاد فی المشرق و المغرب، فیتم حجه الله علی الخلق حتی لا یبقی احد علی الارض لم یبلغ الیه الدین و العلم، ثم یظهر القائم (ع) و یسیر سببا لنقمه الله و سخطه علی العباد; لان الله لا ینتقم من العباد الا بعد انکار هم حجه” گفت: امام صادق(ع) در خصوص شهر قم می فرمایند که علم در شهری به نام قم ظاهر وآنجا معدن علم و فضلیت می شود به طوری که دیگر به روی زمین کسی که به امور دینی آگاه نباشد، پیدا نمی شود. در آن زمان حتی زنان پرده نشین هم از مسایل دینی آگاهی دارند. و این هنگام نزدیک شدن ظهور قائم ماست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خداوند هیچ قومی را به عذاب گرفتار نمی کند مگر اینکه قبل از آن بر آنها اتمام حجت کرده باشد، ادامه داد: امام صادق(ع) همچنین می فرمایند “در آن هنگام خداوند قم و ساکنانش را قائم مقام حجت قرار می دهد. واگر چنین نباشد، زمین ساکنان خود را فرو می برد و دیگر بر روی آن حجتی باقی نخواهد ماند. در آن عصر علم از قم به دیگر نقاط جهان در شرق و غرب جاری می شود. لذا حجت خدا بر مردم تمام می گردد به گونه ای که دیگر کسی یافت نمی شود که دستورهای دینی و علم الهی بدو نرسیده باشد. آنگاه قائم (ع) ظهور می کند و وسیله انتقام و خشم خداوند بر بندگان می گردد; چون خداوند از مردم انتقام نمی گیرد مگر بعد از آنکه حجت را انکار کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام زمان(عج) تمامی عوامل کفر، نفاق، قتل، حرس، طمع و شهوت که نمونه های همین تروریست های بین المللی هستند را ریشه کن خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: اصل انگیزه ای که به دنبال آن می روید چیز خوبی است ولی این یک مسئله ای است که باید بنیانش در خود افرادی که به دنبال آن می روند محکم باشد و وقتی محکم می شود که هم از نظر علمی و هم از نظر تزکیه قوی باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: طبق روایات افرادی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) ثابت قدم بمانند و در این راستا تلاش کنند، مقام و جایگاهشان بالاتر از کسانی است که بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) باشند.

 

وی گفت: همه چیز آفت دارد و این نیز آفت دارد و به همین دلیل امام راحل فرمودند در تشکل هایی که با انگیزه های خوب انجام می شود حتما سعی شود برای مصون ماندن از آفت و آسیب، افراد همراه با یک عالم درس خوانده و تزکیه شده حرکت کنند.

 

امام جمعه بیرحند با اشاره به اینکه اگر بخواهیم انسانی مستقیمی باشیم باید در کنار خود انسان مسقیمی داشته باشیم، گفت: برخی از کارها با انگیزه خوب ایجاد شده است اما آسیب ها آن را کج کرده است، لذا باید حواسمان جمع و درست گام برداریم.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *