خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: به جرأت می گویم تنها مکتبی که می تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد مکتب اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: به جرأت می گویم تنها مکتبی که می تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد مکتب اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز نه تنها این کشور بلکه جهان انسانیت به مکتبی که به صورت منطقی پاسخگو باشد، نیاز دارد و این را به جرأت می گویم که آن مکتب، مکتب اسلام است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه جایگاه علم یک جایگاه مشخص در زندگی انسانی است، اظهار کرد: کلیه ی اموری که بشر به آن نیاز دارد مبتنی بر علم است.

 

وی افزود: انسان از علم نمی تواند جدا باشد و هر امری که مبتنی بر دانش صحیح نباشد محکوم به فناست و نمی تواند نتیجه ای حاصل کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: جمادات و نباتات بر اساس طبیعت، و حیوانات بر اساس غریزه اداره می شوند ولی زندگی گسترده ی انسان و راه طولانی این منزل ها تا هدف نهایی، راهی نیست که مثل باقی موجودات باشد بلکه مستثنی است و باید با علم به جلو حرکت کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه موفقیت هر راهی در دانش است، تصریح کرد: در شناخت انسان شناسی، انسان به این ضرورت می رسد که باید متکی به دانش باشد.

 

وی ادامه داد: آنچه در صحنه ی میدانی مطرح می باشد این است که دانش در عین حالی که یک مسئل ضروری، اجتناب ناپذیر و شرط لازم است، اما هرگز به تنهایی کافی نیست.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: علم یک ابزار است و بدون این ابزار هیچکاری نمی توان انجام داد اما با این ابزار، هم می توان کار خیر و هم می توان کارهایی که جان بشر را به خطر اندازد، انجام داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مسلما آن کسی که در هر موضوعی دانش دارد، بیشتر می تواند کارهای بد انجام دهد، گفت: در زمان های گذشته انسان از جهل آسیب می دید اما اکنون این ویرانی ها، قتل ها، کشتار، بی عدالتی ها، و ظلم ها محصول علم است، علمی که صاحب علم، شرایط لازم را ندارد.

 

وی با بیان اینکه اگر دین و دانش از هم جدا شوند برای بشر آتش ایجاد می کنند، تأکید کرد: مسلما آنچه که از علم مهم تر است جهت دادن به علم است و آن ایمان است، و باید دانست که بشر در دانش بدون ایمان و دین، می سوزد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تا ضمیمه ی علم، ایمان و تعهد و التزام قرار نگیرد هیچ وقت نباید انتظار خوبی داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در فقه داریم که یکی از واجبات این است که بر حسب نیاز هر زمان و مکان، علم، عمل، صنعت و تکنیک مورد نیاز تولید شود.

 

وی یادآور شد: در گذشته دو خط و نوع تفکر وجود داشت، یک تفکر، تفکر امیر کبیر بود که باید در کنار دانش، ایمان و دین حفظ گردد، لذا امیرکبیر دارالفنون را به این جهت راه اندازی کرد که فرزندان ما تحت تأثیر عناصر بیگانه قرار نگیرند، دومین خط فکری نیز خط استعمار با لیدری انگلیس بود که در مقابل تفکر امیر کبیر قرار داشت و دانشی را می خواست که در محدوده ی اختیارات و حفظ منافعش باشد.

 

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: دکتر علی شریعتی فرمود که درهای دانشگاه های ما به روی غرب و پشت به مردم باز شد، اما آن دوران ها گذشت و انقلاب به پیروزی رسید و تحولی عظیم حاصل گشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: چه به صورت فردی و چه به صورت اختیاری، چه در آن زمان و چه بعد از انقلاب در افرادی که برای کسب علم وارد بر دانشگاه ها می شوند، هر دوی این تفکر وجود دارد.

 

وی بیان داشت: بعد از انقلاب تا حد زیادی راه برای همان فکر اصیل خودی که سمبلش امیر کبیر بود باز شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: امروز نقش مدیریت از اصل وزارت خانه تا سلسله مراتب این است که بعد از این همه تجربه و ۴۰ سالی که از انقلاب می گذرد، جوانان عزیز ما را بر اساس تفکر امیر کبیر به جلو حرکت دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: صحبت هایی که در حوزه و دانشگاه می شود خیلی حالت دستوری ندارد بلکه حالت زمینه سازی دارد، اما نوع مدیریت باید بر این اساس باشد که جوانان عزیز ما دنباله ی تفکر خودی باشند نه تفکر غربی.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز باید از طریق دانشگاه و حوزه علاوه بر حفظ منافع ملت و کشور، با منطق و صدور فرهنگ به کمک باقی انسان ها نیز برویم و این کار شدنی است.

 

امام جمعه بیرجند گفت: ایجاد دولت اسلامی، جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی را هم باید در کشور خود و هم باید در دنیا پیاده کنیم، زیر امروز دنیا تشنه ی آن است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اگر دشمنان روزی خود را بدون رقیب ببینند آنچنان فشاری را بر جان بشر وارد می کنند که برایش مرگ راه خلاص باشد.

 

وی تأکید کرد: امروز نه تنها این کشور بلکه جهان انسانیت به مکتبی که به صورت منطقی پاسخگو باشد، نیاز دارد و این را به جرأت می گویم که آن مکتب، مکتب اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بشر بخواهد از هوا و هوس، استعمار، سلطه، قتل، غارت، آوارگی و کشت و کشتار نجات پیدا کنند، باید به دنبال راهی که خدا و پیغمبر فرموده و سمبلش عدالت حضرت علی بن ابیطالب(ع) است، حرکت کند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *