خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شهادت سردار سلیمانی همچون شیشه عطری بود که شکست و عطرش دنیا را پر کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شهادت سردار سلیمانی همچون شیشه عطری بود که شکست و عطرش دنیا را پر کرد

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: باید دانشگاه و حوزه شخصیت والای سردار سلیمانی را تحلیل کنند چرا که انسان‌هایی که به کمال می رسند اتفاقی نبوده بلکه بر اساس شیوه و راهی است و باید دانشگاه و حوزه آنرا به خوبی تحلیل کنند و به جامعه آگاهی دهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم هفتمین روز تدفین سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) گفت: شهادت سردار سلیمانی مانند شیشه عطری دنیا را پر کرد.

وی با اشاره به اینکه عشق به کمال است که انسان را به جایگاهی می‌رساند که همه قشر‌ها، زن، مرد و کودک و بزرگ را بدنبال خود می‌کشاند، گفت: باید دانشگاه و حوزه شخصیت والای سردار سلیمانی را تحلیل کنند چرا که انسان‌هایی که به کمال می رسند اتفاقی نبوده بلکه بر اساس شیوه و راهی است و باید دانشگاه و حوزه آنرا به خوبی تحلیل کنند و به جامعه آگاهی دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آزادی در چارچوب قانون معنی می‌دهد و اگر در خارج آن باشد مورد سوء استفاده استمعارگران قرار می‌گیرد و دشمنان با گول زدن احساسات سعی در هرج و مرج کردن جامعه اسلامی دارند که باید حوزه و دانشگاه به خوبی آزادی را معنی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی عاشق شهادت و متصل به خدا بود، تصریح کرد: او خودش را مقید به دنیا و مال و ثروت نکرد، سردار سلیمانی در پی این بود که طوری زندگی کند تا خدا از او راضی باشد.

وی با اشاره به اینکه شهادت در راه خدا افتخار است و باید به دنبال این نوع مرگ باشیم، افزود: متاسفانه برخی ها طوری به دنیا چسبیده اند که با زور هم نمی شود آنها را از دنیا جدا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه به اقدامات و فداکاری های نیروهای مسلح در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح همواره علاوه بر تامین امنیت کشور، در موضوعات مختلف از جمله سیل، زلزله، کمک به محرومان، معالجه و اعزام نیروهای بهداشت و درمان به مناطق محروم و غیره در کنار مردم هستند، به طوری که اگر اینها نباشند؛ دولت به تنهایی از پس مشکلات برنمی آید و این نشان از قانون مند بودن این نیروهای فداکار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهارداشت: نیروهای مسلح در حالی در خیلی از حوادث در کنار مردم هستند و در متن اصلی صحنه ها حضور دارند؛ همواره در شرایط سخت در کنار مردم هستند که وظیفه اصلی آنها تامین امنیت کشور است و توانسته اند با رشادت های خود، دشمن را به زانو درآورند.

وی یکی از دلایل عملکرد خوب نیروهای نظامی و مسلح در کشور را قانون مدار بودن آنها دانست وگفت: موفق ترین نهاد در اجرای قانون نهادهای پادگانی هستند چون قانون را اجرا می کنند در موضوعات مختلف عملکرد مطلوبی دارند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در پادگان های نظامی به دلیل رعایت قانون، علاوه بر افراد باسواد و تحصیل کرده، خیلی از افراد کم سواد هم بعد از مدتی آموزش، تبدیل به سربازان کارآزموده و توانمند می شوند، گفت: موفق ترین آموزش ها در بین دانشگاه های کشور، در دانشگاههای نظامی صورت می گیرد؛ چراکه تحصیل به صورت تئوری و عملی است.

قانون انسان را به کمال می رساند 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در همین خصوص به بیان مثال‌هایی از فرماندهان توانمند دفاع مقدس پرداخت و گفت: سید علی اکبر ابوترابی که دشمن را تحت تاثیرخودش قرار داده بود، علاوه بر تحصیل در حوزه، کار را از حوزه به پادگان برد و به مقام بالایی رسید که دشمن را تحت تاثیرخودش قرار داد.

وی ادامه داد: شهید برونسی یک «بنّا» بود که در جنگ ۸ ساله، فرمانده شد؛ او هیچ سوادی نداشت اما در پادگان به خوبی درسش را آموخت و فرمانده شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تشریح فواید اجرای قانون در کشور و اینکه قانون انسان را در همه زمینه ها به کمال می رساند، اظهارداشت: خانواده هایی که فرزندان تحصیل کرده و مودب دارند، دلیل آن اجرای قوانین خانه توسط والدین و فرزندان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تمام دین قانون است و انسان می تواند با اجرای آن به کمالات برسد، افزود: حوزه و دانشگاه باید در این زمینه برای جامعه تحلیل و شفاف سازی کنند.

وی با اشاره به واژه «آزادی» و اینکه دشمن این را یک کلیدواژه ای برای سوء استفاده قرار داده است، گفت: متاسفانه با اینکه دشمن و استکبار و استعمار جهانی سالهاست از این کلمه در راستای اهداف خود سوء استفاده می کنند اما هنوز هم برای مردم درست معنی نکردیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آزادی در چارچوب قانون معنی می دهد، وگرنه غیر آن هرج و مرج پیش می آید، افزود: برخی ها با تحریف کلمه آزادی از آن برای سوء استفاده از احساسات جوانان و افراد کم تجربه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و این کار دانشگاه و حوزه است که آن را برای مردم تشریح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: مراقب باشیم که استعمار بعد از رسیدن به اهداف خود از کلیدواژه آزادی، جامعه را به هرسویی که خواست می برد و بعد زمین گیر می کند و بعد حداکثر استبداد را علیه آن جامعه اجرا می کند و هیچ کس هم به دادشان نمی رسد.

نباید بد عمل کردن خود را به حساب نظام گذاشت

وی افزود: گاها برخی افراد برای سوء استفاده از واژه آزادی می گویند «اینجا پادگان نیست»؛ در ایران اسلامی که براساس قانون اساسی، اسلام معیار است؛ نباید بد عمل کردن خود را به حساب نظام گذاشت، اینها به نظام ربطی ندارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خداوند در آخرت در مورد تمام نعمت هایی که به ما داده و نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم که جزو آنها است از ما سوال خواهد کرد که برای این نظام چه کرده ایم، گفت: برخی ها متاسفانه در کشور به اسم آزادی هر کاری دلشان می خواهد می کنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *