خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: یاد شهدا به معنی است که همواره در بیدار باش کامل باشیم و از دشمن غفلت نکنیم

امام جمعه بیرجند: یاد شهدا به معنی است که همواره در بیدار باش کامل باشیم و از دشمن غفلت نکنیم

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: یاد شهدا به معنی است که همواره در بیدار باش کامل باشیم و یک لحظه از دشمن غافل نشویم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دست اندرکاران یادواره شهدای شهرستان سربیشه ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تجلیل ها و مراسمات بسیاری در ایران و کشورهای دیگر انجام شد به گونه ای که در خود کشورهای دشمن نفوذ پیدا کرد و در ۷۰ شهر آمریکا مردم به خیابان ها آمدند.

 

وی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی سمبلی از جایگاه سپاه پاسداران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیروی بسیج مستضعفین است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هر کجای دنیا به هر نسبت که به این انقلاب شناخت پیدا می کنند، جذب آن می شوند، خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تنها یک نیروی نظامی نیستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در دنیا نیروهای نظامی متخصص و فوق تخصص آشنا با آخرین تکنیک های دنیا زیاد هستند اما نه تنها محبوبیت ندارند بلکه مردم خودشان با آن ها بغض دارند زیرا بنایشان بر ستمگری است و لوله های سلاحشان همواره به سینه ی خود مردم است و برای مزدوری، حفظ و حراست شکم و شهوت یک عده شکم پرست و خود پرست ایجاد شده اند.

 

وی ادامه داد: نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح جهان قابل قیاس نیستند زیرا این نیروها با ایمان، ورزیده، کاردیده و همراه با فرهنگ ایثارگری و فداکاری هستند.

 

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: در هر زمان و مکانی که مشکلی برای مردم پیش می آید، با همه ی تبلیغاتی که دشمنان بر علیه این نظام می کند، مردم باز هم نیروهای مسلح را در کنار خود می بینند حال می خواهد مشکل طبیعی از جمله زلزله و سیل باشد یا مسائل بهداشت و درمان باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: فرهنگ نظام اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن بر اساس ایمان به خداست و این دیگر فرق نمی کند در جبهه نظامی، فرهنگی، خدماتی، اقتصادی و.. باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری بارها در خصوص مراسمات شهدا فرموده اند که یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا باید به این مهم توجه داشته باشیم که مفهوم سخنان ایشان چیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا تا پای جان ایستادگی کردند و امنیت را به مردم هدیه دادند، مطرح کرد: باید همواره به اهداف شهدا و آرمان هایی که جان خود را در پای آن فدا کرده اند، توجه کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: استعمارگران از ۲۰۰ سال قبل که به منطقه وارد شدند در هر کجا از جمله ایران، دست به غارت زدند و همه چیز را بردند.

 

وی گفت: در مکتب ما به هیچ وقت قابل قبول نیست که یک جامعه ی اسلامی تحت سلطه کفار باشد، اما آیا دشمنان این فرصت را به ملت و نظامی  می‌دهند تا استقلال خود را حفظ کنند؟

 

امام جمعه بیرجند افزود: دشمنان اجازه نمی دهند که ملتی الف استقلال و آزادی را به زبان جاری کند، لذا می بینید که با کشورهای یمن، سوریه، عراق و بحرین چه می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: استقلال و آزادی، دست آوردی است که در هزینه خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید به دست آورده ایم و باعث شده تا از زیر سلطه ی استعمارگران آزاد شویم و به لازمه ی آن مالک خود، ناموس و فرهنگ خودمان شویم.

 

وی با بیان اینکه یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و مردم ما این مسئله را هیچگاه فراموش نمی کنند، گفت: اگر یاد شهدا فراموش گردد و خدای ناکرده دشمن به خاطر فراموشی شهدا بر ما سلطه پیدا کند، اگر میلیون ها شهید نیز هزینه شوند، نمی توانیم آزادی را را به دست آوریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: پیش از آنی که بگوییم یاد شهدا مسئله ای برای ثواب، وفاداری و پیوند با شهداست، باید گفت بیشتر از همه، نیاز خود مردم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مبادا مردم، شهدا و هزینه هایی که در راه انقلاب داده اند را فراموش کنند، ادامه داد: مردم همواره باید بیدار باش باشند و لحظه ای از دشمن غافل نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران یک معجزه بود زیرا در هیچ کجای دنیا چنین انقلابی رخ نداده است، گفت: در هر کجا که دشمن قصد داشت ما را غافلگیر کند، دست غیب الهی به کمکمان آمده است.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: یاد شهدا به معنی است که همواره در بیدار باش کامل باشیم و یک لحظه از دشمن غافل نشویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اگر سستی آدم های واداده و خودفروخته نباشد، کدام دشمن جرأت می کند که نگاه چپ به ایران اسلامی کند.

 

وی با اشاره به مراسمات گسترده ای که در سطح ایران اسلامی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی صورت گرفت، گفت: یاد شهید یعنی همین موج گسترده ی مردم که به خیابان ها آمدند، دشمنان می خواستند ملت ایران را طی خوابی که دیده بودند، بترسانند، اما همگان مشاهده کردند که در ایران چه روی داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: یاد شهید یعنی این که امروز دشمنان شما از وحشتی که دارند، خواب ندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دستاورد و تفکری که خداوند متعال به برکت خون شهدا به ما هدیه فرموده، لحظه ای نباید فراموش گردد، زیرا با این تفکر و با این آمادگی، هیچ وقت دشمن به ما طمع نمی کند.

 

وی بیان داشت: طمع دشمن تنها به خاطر ضعف عده ای است که متاسفانه از خود وادادگی نشان می دهند و الا ضرب شستی که آنان از ما سراغ دارند یقین بدانید، متواضعانه در صف نوبت می ایستند و امتیاز می دهند تا بتوانند با ما تماس بگیرند و تجربه نیز این را نشان داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: هر زمانی که ما محکم ایستاده ایم، آنها متواضع شده اند، آن ها عقل، دین، خدا و رحم ندارند و فقط یک کلمه را خوب می شناسند و آن قدرت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اگر بیدار باشید، نخوابید و قدرتمند شوید هیچگونه جنگی رخ نخواهد داد زیرا دشمنان بسیار ترسوتر از این حرف ها هستند.

 

وی با بیان اینکه بیدار بودن، ارزش همان شهادت را دارد گفت: به همان میزانی که خون پاک شهدا این دستاوردهای عظیم را برای ما به ارمغان آورده است، این بیدار باش نیز همان را حاصل می کند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: تا زمانی که ما دشمنان را پررو داشته باشیم آنها طلبکار خواهند بود و اکنون نیز سرنوشت آنها پس از استارتی که در مجلس عراق زده شد و تصویب کردند که نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند و همچنین در مجلس شورای اسلامی که تاکید شد باید انتقام سختی گرفته شود، مشخص شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر بخواهیم که دیگر هزینه ندهیم راهش این است که با قدرت بایستیم و یک لحظه هم حواسمان از دشمن پرت نگردد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان در هر زمانی که فرصت کرده اند از هیچ تعدی و تجاوزی علیه کشور ما کوتاهی نکردند، ادامه داد: همین کشورهای اروپایی در جنگ های شیمیایی علیه ما به صدام کمک کردند، این ها عین صدام و سعودی ها هستند و از یکدیگر جدا نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: دشمنان هر کجا که احساس ضعف کنند به مانند گرگ گرسنه به ما حمله می کنند و هر کجا که احساس قدرت کنند تواضع و چاپلوسی از خود نشان می دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: بنده بهترین اوقات عمر خود را در سربیشه و در دوران مبارزاتی و شیرین تر از آن شب ها و روزهایی که انقلاب به پیروزی رسید، گذرانده ام و دعا می کنم که خداوند متعال به همه ی شما و شهدای عزیزی که تقدیم انقلاب کرده اید، اجر عنایت کند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *