خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امروز عزاداری ها و مداحی ها دشمن را سخت عصبانی کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امروز عزاداری ها و مداحی ها دشمن را سخت عصبانی کرده است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: امروز برنامه های مسئولان هیات های مذهبی،عزاداری ها، مداحی ها و منبرها، دشمن را سخت عصبانی کرده است اما هنوز تا حد مطلوب فاصله داریم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئولان هیات های مذهبی و مداحان بیرجند ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شرایطی که امروز در جهان حکم فرماست ظاهر و باطنی دارد، ظاهر آن همین است که می بینید و آن را نمی توان با قلم، هنر و رسانه بیان کرد، اما باطن و عمق آن بسیار فراتر از این حرف ها است.

 

وی افزود: برابر اخبار، احادیث و تفاسیر که نشانه هایی از آخرالزمان و نشانه هایی از ظهور حضرت مهدی(عج) را داده اند، می توان متوجه شد که شرایط فعلی دنیا به این گونه نمی تواند ادامه پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز جهان نه به صورت یک دهکده بلکه به صورت یک کف دست درآمده و این تضادی که امروز وجود دارد نمی تواند ادامه پیدا کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: غیب را خدا می داند و هیچ فردی هم نمی تواند وقت تعیین کند، اما اگر این شرایط طبیعی که در جامعه ی بشری پیش آمده و آن اخبار، تفاسیر و احادیثی که در خصوص آخرالزمان آمده است را کنار هم قرار دهیم، نتیجه این است که جهان ناگزیر باید یکسره شود و راه دیگری ندارد و جالب اینجاست که این برداشت تنها از آنِ ما نیست و طرف مقابل نیز همین برداشت را دارد.

 

وی تصریح کرد: آنچه را که شما امروز مشاهده می کنید ظاهر قضیه است که با گفته و نوشته و هنر نمی توان آن را بیان کرد اما باطن قضیه بسیار بیشتر از این حرف ها است.

 

امام جمعه بیرجند گفت: امروز پذیرش، حق طلبی و عدالت خواهی به عنوان یک حرکت موثر در جهان خودش را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اربعین حسینی ابراز داشت: نه تنها شیعه و مسلمان بلکه همه ی آنهایی که انگیزه عدالت دارند، کربلا را به عنوان تابلوی عدالت خواهی انتخاب می کنند و اگر نتوانند در راهپیمایی ۲۰ الی ۳۰ میلیونی اربعین حسینی شرکت کنند، در همان شهرها و کشورهای خود دست به راهپیمایی می زنند، لذا باید گفت که جهان در حال آماده شدن است.

 

وی یادآور شد: تا به امروز مردم آمریکا در بیش از ۷۰ شهر، بر علیه خود آمریکا تظاهرات کرده اند و این منحصر به آمریکا نیز نمی شود، بلکه در فرانسه نیز بیش از یک سال است که جلیقه زردها هر شنبه به میدان می آیند و دست به اعتراض می زنند و حرفی برای گفتن دارند، اما به جای پاسخ، آنها را می کشند و یا دستگیر و شکنجه و روانه زندان ها می کنند و در این چند هفته اخیر و در ایام عید کریسمس نیز مشاهده کردید که کارگران دست به اعتصاب زده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: همه ی دنیا مشاهده کردند که در این چند روز اخیر مردم شهرهای مقدس عراق و ایران از جمله اهواز، مشهد، تهران و قم برای سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش چه مراسمات تشییع باشکوهی برگزار کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: دشمنان با استفاده از ابزار نفوذ، سیاست، تبلیغات دروغ، افترا، تحریم، و مشغول کردن مردم به مسائل سرگرم کننده و فساد، به دنبال ایجاد مانع برای کشورمان هستند و در این جهت کارشناسی شده عمل می کنند، اما در دل های مردم با همه ی این مشکلات و حرف ها، باز هم مسئله عدالت طلبی، عدالت خواهی و حق جویی موج می زند.

 

وی افزود: امروز برنامه های مسئولان هیات های مذهبی،عزاداری ها، مداحی ها و منبرها، دشمن را سخت عصبانی کرده است اما هنوز تا حد مطلوب فاصله داریم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز دنیا تغییر کرده و نیازهای جامعه با گذشته متفاوت است، افزود: در جلسات مشورتی که برگزار می کنید، راهکارها، سر فصل ها و اهداف را مشخص و متناسب با نیارها کار کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: شما در صحنه ی حب و بغض، عشق به ولایت و حب به اهل بیت، قافله سالار و فرمانده فرهنگی هستید.

 

وی تأکید کرد: امروز بدون برنامه، تخصص، طرح، زمان بندی و نظارت نمی شود کار مفید کرد و در هر امری اینگونه است که طرح، برنامه و تخصص حرف می زند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: به همان میزانی که کار شما مهم است به همان اندازه دشمن سعی می کند که شما را سست کند یا در شما نفوذ و به هر نحوی مشکل ایجاد کند و این منحصر به شما نیست بلکه در حوزه های علمیه و دانشگاه نیز اینگونه است، زیرا دشمن بر روی همه ی عناصری که موثرند مطالعه می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: مسلما کار شما با گذشته باید متفاوت باشد و راهش نیز این است که برگزیده های هیات‌ها در جلسات حضور یابند و اندیشه جمع باشند و نقاط ضعف، قوت، ظرفیت ها و امکانات را مورد بررسی قرار دهند.

 

وی بیان داشت: در برنامه های خود سعی کنید تا شیوه های سنتی حفظ شود و در عین حالی که نوآوری معقول، تخصصی و علمی دارید، مانع یک سری کارهای وارداتی که مستند به علم، شرع و سنت نیست، شوید.

 

امام جمعه بیرجند افزود: صاحب نظرانی که در جهت تاریخی مسائل را بررسی می کنند، می گویند که بخشی از این بوق و کرنا و صداهای اضافی، در تاریخ معینی از ناحیه ی مسیحی های آسیای میانه به میان مسلمانان ورود پیدا کرده است و اینها مطلوب نیست لذا باید به سمت ایجاد محتوا پیش رفت زیرا مردمی که حضور پیدا می کنند باید از نظر احساسی، علمی، عاطفی و عقیده تغذیه شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه وقت مردم بسیار ارزش دارد و هرچه جمعیت بیشتر باشد مسئولیت من و شما بیشتر است، گفت: باید اولویت ها را مد نظر قرار دهید و متناسب با زمان که یک مسئله بسیار جدی است، کار کنید.

 

وی بیان داشت: اینکه در کنار یکدیگر می نشینید، تصمیم گیری، اولویت سنجی و محتوا سازی می کنید، بسیار خوب است و باید بدانید که دستان شما در این استان از جهت شعرا و مداح ها بسیار پُر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هر شعر، شعار، مدح و تعزیه ای باید پیام داشته باشد زیرا کار بدون پیام لغو است، در فرهنگ اسلام از قرآن گرفته تا احادیث، روایات، تاریخ و سیره و روش بزرگان، تمامش پیام است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ما دارای فرهنگی غنی هستیم گفت: مسئله ی مشورت یک مسئله بسیار مهم است لذا جامعه ای که مشورت می کند از عقل دیگران به عقل خود می افزاید.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط استان ما زبانزد است، خاطر نشان کرد: آنهایی که دشمن هستند و با همه دشمنی می کنند با شما نیز بیشتر از همه دشمنی می کنند لذا می بینید که با اسم های مختلف برای فرهنگ زدایی وارد می شوند، بنابراین باید حواس ها جمع باشد زیرا دشمن در هر قیافه و لباسی وارد بر صحنه می شود.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در روایات داریم که اگر در جامعه ای خیر و صلاح حاکم باشد و بدبین باشی این یک نوع بیماری است لذا شایسته نیست انسان به مسلمان بدبین باشد و باید کار مسلمان را حل کرد اما اگر در جامعه ای تباهی حاصل شد، بدبینی طبیعی است.

 

وی ادامه داد: برای هر برنامه ای که در شش ماه آینده دارید، باید از امروز بنشینید و برنامه ریزی کنید لذا از اکنون برای محرم و ماه رمضان طرح ریزی داشته باشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: نیازهای امروز مختلف است و باید جوابگوی نیازهای نوجوان، جوان و پیر باشیم، لذا می طلبد تا برای هر کدام از این سطح ها، سرمایه هایی داشته باشیم.

 

وی گفت: کودکان را کودک نبینیم زیرا آن ها مردان و زنان آینده ای هستند که از سن کودکی باید برخورد ما، آنان را بسازد، لذا می طلبد تا دستش را بگیریم زیرا اگر او را رها کنیم دیگران او را برای خودشان تربیت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انشاءالله خداوند متعال شما را از زمینه سازان موثر ظهور حضرت مهدی(عج) قرار دهد، گفت: خداوند در این شرایط استثنایی به شما لطفی بسیار کرده که باید قدردان پدر، مادر، اجداد و علمایی که شما را پرورانده‌اند، باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *