خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برای رشد و پیشرفت ورزش همگانی همه مسئولیم/ ورزش باستانی خراسان جنوبی مایه افتخار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برای رشد و پیشرفت ورزش همگانی همه مسئولیم/ ورزش باستانی خراسان جنوبی مایه افتخار است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برای توسعه ی ورزش همگانی همه مسئول هستیم و باید همانگ شده و قدمی در این جهت برداریم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با آقای احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به حضور با شکوه جوانان در راهپیمایی ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که امسال با کیفیت و کمیت بسیار بهتری از سال های قبل و به کوری چشم منافقین برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه اظهار کرد: فرهنگ و ورزش همگانی دو مسئله اصلی برای کار وزارت ورزش و جوانان محسوب می شوند که بسیار حائز اهمیت هستند.

 

وی افزود: بیش از هر جایی در استان ما ورزش باستانی که همراه با فرهنگ نیاکان ماست رواج دارد و این بسیار خوشایند و مایه افتخار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ورزش همگانی و نیاز جامعه به ورزش خاطر نشان کرد: اگر در زندگی های امروز که شهرنشینی و ماشینی شده است، تحرک و ورزش وجود نداشته باشد، نتیجه اش نامطلوب خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ورزشی که برای جامعه سلامت به ارمغان می آورد، ورزش همگانی است، تصریح کرد: هر روز مشاهده می شود که بیمارستان افتتاح می کنند که بخشی از دلایل آن نیز عدم توجه به ورزش می باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت ورزش قهرمانی با ورزش همگانی اشاره کرد و ادامه داد: ورزش قهرمانی دارای زوایایی است، وقتی ورزشکار در یک کشور حضور می یابد، افتخار می آفریند و بر سکوی قهرمانی می نشیند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می آورد، هم مردم خوشحال می شوند و هم افتخار بسیار بزرگی برای کشور محسوب می شود، اما باید توجه داشت که این ورزش بعضا برای خود ورزشکار خیلی سلامت به همراه ندارد و غالبا می بینید که در ورزش های قهرمانی، ورزشکاران به گونه های مختلف آسیب می بینند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ورزش همگانی عوارضی ندارد، بیان داشت: همه ی ما و مسئولین در رده های مختلف و همچنین خانواده ها مسئول هستند و باید ورزش همگانی را توسعه دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: برای توسعه ی ورزش همگانی همه مسئول هستیم و باید هماهنگ شده و قدمی در این جهت برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار ورزش، نوع تغذیه در سلامت افراد بسیار تأثیر گذار است، افزود: اگر جنس نامرغوب در غذای ما وارد شود و خانواده ها تنها از غذاهای آماده استفاده کنند، هر چند ورزش کنیم فایده ای ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: بیش از هر مسئله‌ای، مسئله‌ی آرامش روحی افراد بسیار حائز اهمیت است که مسئولین در این جهت، باید دغدغه ی مردم را رفع کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همانگونه که ورزش نشاط آور است، نشاط نیز ورزش می آورد، خاطر نشان کرد: فردی که غصه دارد توان ورزش کردن ندارد اما وقتی یک انسان نشاط داشته باشد، خودش به سمت ورزش روی می آورد.

 

وی افزود: مسئولین به جای سرگرم کردن و گول زدن جوانان به عنوان خوشحالی های مصنوعی، در نگرانی شغل، کار، درآمد و ازدواج مردم ورود پیدا کنند و آن ها را برطرف سازند تا آنوقت ببینند مردم ورزش می کنند یا نمی کنند.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: وقتی پدری به فرزندانش نگاه می کند و می بیند که همه بیکار هستند و همچنین وقتی به درآمدش نگاه می کند و می بیند به جایی نمی رسد و در مسئله ازدواج فرزندان و زندگی خود مانده است، چگونه می تواند ورزش با نشاط انجام دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه سرگرم کردن مردم، یعنی گول زدن آنها، گفت: خوشحالی برای افراد وقتی حاصل می شود که بتواند درآمدش را تأمین کند و بداند آینده فرزندانش روشن است، لذا مسئولین باید دلسوزانه به مسائل ورود پیدا کنند.

 

وی در ادامه با بیان شاخص های سلامت انسانی، اظهارداشت: باید ورزش همراه با آرامش روحی و جنبه های ایمانی آن باشد.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: در کشورهایی که ادعای پیشرفته بودن را دارند، می بینید که چقدرها آمار خودکشی، مرض ها، بیماری ها و ترورها بالا است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه افزود: روزنامه بسیار بسیار خوب، تحقیق‌گونه و علمیِ کیهان که برخی ها نیز با آن مخالف هستند از نظر بنده بهترین روزنامه ی دنیاست، همیشه مستند حرف می زند و کارشناسی هایی که می کند نیز درست و منطقی است، این روزنامه هنری که از خود به خرج داده در صفحه ای که مطالب ورزشی را درج می کند خاطرات شهدا را نیز در کنار آن می آورد که حساب شده و بسیار جالب است و این یعنی اینکه به همان اندازه که بدن سازی را به عنوان یک رشد در سلامت تن قرار داده با نشان دادن چهره ی مبارک شهید، سمبل قدرت معنوی انسان را نیز به نمایش می گذارد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *