خانه / دیدارها / جنگ عصر حاضر جنگ اراده هاست / شهادت نیروهای حشدالشعبی پایان کار آمریکا در عراق است

جنگ عصر حاضر جنگ اراده هاست / شهادت نیروهای حشدالشعبی پایان کار آمریکا در عراق است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از جنایت اخیری که آمریکا انجام داد و نیروهای حشدالشعبی را به شهادت رساند، می بینید که در عراق چه بازتابی پیدا کرده است و باید آمریکا دستگاه خود را بار کند و از عراق خارج شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست با ائمه جمعه خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد فرارسیدن با سعادت حضرت زینت(س) و روز پرستار اظهار کرد: یوم الله ۹ دی امسال، چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت بهتر از سال های قبل و به کوری چشم منافقین، بسیار باشکوه برگزار شد که جای تبریک مجدد دارد.

وی افزود: با فراگیر شدن امکانات الکترونیکی، گفته می شود که دنیا به صورت یک دهکده درآمده است و آنچه اکنون با آن مواجه هستیم این است که دنیا به صورت یک کف دست درآمده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به رسالت مبلغین اشاره کرد و گفت: امروز خدمت گزاران به دین، فرهنگ، اخلاق و نجات بشر باید جهانی صحبت کنند و لازمه ی این کار آن است که به صورت تحقیقی مشکلات جامعه ی بشری،عوامل فساد، راه های حل معظلات و نجات انسان را شناسایی و سپس مستند سازی کنند و در هیات های اندیشه ورز شیوه ی برخورد در عمل، اخلاق، سیاست، اقتصاد و انواع مسائل اجتماعی که موثر است را تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه برخی از نخگبان و مسئولین اخیرا طرح های جدیدی را ارائه می دهند و اگرچه دیر هنگام است اما به جاست، گفت: آنچه جنبه ی دینی دارد و شما متصدی آن هستید مسائل تبلیغاتی است اما شیوه ی کار باید از نوع فقاهت باشد، یعنی در سیستمی قرار بگیرد که طرح موضوع گردد و دلایل موضوع آورده و اشکالات بر هر موضوع بیان و راه حل آن نیز ارائه گردد زیرا پیش از آنکه ما به فکر این حرف ها بیافتیم، صد سال قبل دشمنان ما این کار را کرده اند و طرح ها  را ۱۰ ساله، ۲۰ ساله، ۳۰ ساله و ۵۰ ساله برنامه ریزی و به صورت هدفمند کارشان را تعقیب می کنند.

وی ادامه داد: توان تبلیغات دشمن، صدها برابر ما است و به همین دلیل آنها نه تنها از کاه، کوه می سازند بلکه از هیچ، همه چیز می سازند.

امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان در قالب های مختلف برای مردم باور و دین می سازند و حرف هایی که خودشان قبول ندارند را نیز به خورد ملت ها می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دشمن در شیوه ها و توان تبلیغاتی بسیار قدرتمند است اما ما در اصل محتوی قوی هستیم، گفت: طبیعت حق اینگونه است که اگر بتواند پرده های نفاق را کنار بزند در کوتاه ترین زمان باطل را نابود می‌کند.

وی مطرح کرد: از وقتی جای پای استعمار در منطقه باز شده است طرح هایی که در آندلس پیاده کردند را دنبال می کنند لذا جایگزین کردن یک سری مسائل سرگرم کننده به جای حقایق، دست بردن در مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و فاسد کردن امور اجتماعی، شیوه ای است که همواره به آن عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: آثار وجود استعمار در ایران این بود که مردم ما را معتاد کنند؛ زیرا جنگ، جنگ اراده ها بود، لذا در طول روز و در پیش چشم جوانان ما سیگار می کشیدند و شب‌ها سیگارها را در کوچه ها می ریختند تا جوانان ما را اینگونه به سیگار و مواد مخدر آلوده کنند، همچنین تریاک را به صورت رایگان در بین مردم توزیع و سوخته های آن را گران قیمت می خریدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه کارهای تبلیغاتی دشمن بر این مبناست که افراد را از درون فاسد کند، گفت: انسانی که حلال می خورد همه ی کارهایش حساب شده است، لذا دشمن برای پیروزی بر انسان ها طرح خود را در جهت حرام خواری اجرا کردند.

وی بیان داشت: دشمنان از طریق معتاد کردن افراد به تریاک، شیشه، موسیقی، شراب، سگ بازی و… به دنبال آن هستند تا اراده ها را بشکنند.

امام جمعه بیرجند به طرح دشمنان در خصوص طبقاتی کردن جامعه اشاره کرد و گفت: دشمنان کارشناسی کردند تا بدانند بهترین راه ضعیف کردند مردم چیست؟، لذا اختلافات طبقاتی را در دستور کار قرار دادند و موفق نیز عمل کردند لذا به عده ای آنقدر پول دانند که نمی دانند آنها را چه کنند، و به صورت مستقیم، رانت، وام، حقوق های نجومی، اختلاس و… زمینه را آماده می کنند تا او کاملا به دزدی بپردازد، از طرفی دیگر یک عده را در شرایطی نگه می دارند که به نان شبشان محتاج باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: خوش بینی این جریانات این است که یک اتفاق است اما اهل دقت می گویند که در جریانات سیاسی اصلا اتفاق وجود ندارد بلکه این اقدامات برنامه و پروژه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمنان وقتی مردم را دزد، بی‌غیرت، بی‌ناموس و معتاد کردند، آن زمان به سراغشان خواهند آمد، افزود: وقتی جامعه ای دزد و غیر مطمئن شد، ملت های دیگر نیز به او اعتماد نمی کنند و وقتی خیانت صورت گرفت قراردادشان را با کشور دیگری می بندند.

وی بیان داشت: اخیرا در مدت کوتاهی که آیت الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا شده‌اند و مسائل را جدی گرفتند، مشاهده می شود به نسبت آنچه که عمل شده تأثیرش را نیز گذاشته و مایه ی امید گشته است، اما باید سوال کرد که مجلس در این خصوص چه کاری انجام داده است؟ مجلس بی خاصیت به جای اینکه وکیل المله باشد وکیل الدوله است و به دنبال اهداف خودش می باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به لزوم تدبیر و دقت در اجرای تصمیمات از سوی دولت، گفت: آیا دولت نمی تواند در تحلیل های خود بفهمد که این طرح ها، طرح های دشمن است که خودش در میدان دشمن بازی نکند؟ در اولین قدم می توان جلوی تمامی این موارد و مشکلات را گرفت و آن زمانی خواهد بود که بفهمند برخوردها جدی است.

وی تأکید کرد: وقتی امور به بازی گرفته شود از راه های مختلف می شود در کشور نفوذ و رانت ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان در اصل مسئله تبلیغات سنگ چند برابر گذاشته اند، یادآور شد: ساختن داعش و حمله به کشورهای اسلامی، قتل، اعدام و ویرانی شهرها یک اقدامی تبلیغاتی و فرهنگی دشمن بود تا برای مردم دنیا، اسلامی را معرفی کند که تمامش خشونت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: به خاطر اینکه معتقدیم حق غالب است ما بسیار امیدواریم، اما شرطش این است که این حداقل ها سازماندهی، کارشناسی و اولویت بندی شود.

وی ابراز داشت: با همه ی ضعف های تبلیغاتی که داریم اما در عین حال می بینیم که با بیان واقعیت انقلاب و اسلام، دشمن سنگر به سنگر در حال شکست است و اینکه آمریکا می گوید ما با ۷ تریلیون هزینه باید از منطقه خارج شویم، شوخی نیست.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: طرح استعمارگران این است که برای تسلط بر کل دنیا و استبداد مطلقی که هیچ کس نتواند در آن تأثیر بگذارد، در منطقه بمانند و خارج نشوند، و اولویت آن ها در این طرح نیز کوبیدن کشورهای اسلامی است زیرا امروز اسلام در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دشمنان شکست خورده هستند و در مقابل فلسطین، با همه ی قدرتشان شکست خوردند، آنها برای سرنگونی آقای بشار اسد روز شماری می‌کردند، و طرحشان این بود تا پایتخت را از دمشق به شهری دیگر انتقال دهند، اما اتفاقات به گونه ای دیگر رقم خورد و امروز نیز بعد از جنایت اخیری که آمریکا انجام داد و نیروهای حشدالشعبی را به شهادت رساند، می بینید که در عراق چه بازتابی پیدا کرده است و باید آمریکا دستگاه خود را بار کند و از عراق خارج شود.

وی ادامه داد: ما با همین امکانات موجود می توانیم دشمن را فراری دهیم، یعنی قدرت پایه ی ما اینگونه است، اما مجهز به ابزار لازم تبلیغات نیستیم و یا در صحنه های اقتصادی و مسائل اجتماعی نقص داریم لذا با تدبیر و تجربه ای و اشرافی که دارید باید این مسائل را برطرف کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: امید است که ثمرات خوبی داشته باشید و خداوند شما را برای جامعه ما حفظ کند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *