خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به روحانیون: بالاترین نعمت الهی هدایت است/ حواشی نباید اصل رسالت شما را تحت الشعاع قرار داد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به روحانیون: بالاترین نعمت الهی هدایت است/ حواشی نباید اصل رسالت شما را تحت الشعاع قرار داد

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هدایت بالاترین نعمت الهی است، گفت: وقتی مدال مجموعه هدایت را به اسم شما روحانیون رقم زدند، دیگر باید همه ی حواشی را کنار بگذارید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با روحانیون طرح هدایت بیرجند با اشاره به اینکه یک سری از مسائل، مسائل اصلی شمرده می شوند و یک سری دیگر از مسائل، حاشیه ای هستند اظهار کرد: مسائل اصلی همان رسالتی است که شما دارید و آن با هیچ چیز قابل معامله نیست و اجرش را نیز تنها خدا می دهد.

 

وی افزود: در هر جبهه ای و در هر حالی، برای هر شخصی همواره شوق پیروزی و دغدغه ی شکست وجود دارد اما سوال اینجاست که آیا می شود شکست ناپذیر بود یا نه و آیا این شدنی است یا فقط شعار است، که در پاسخ باید گفت بله می شود شکست ناپذیر بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: پیروزی و شکست در دو جا مطرح می شود یکی در آنچه که پیروزی و شکست در ذات آن عنصر قرار دارد و دیگری عنوانش در غلبه های ظاهری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر انسان توفیقی پیدا کند و بار عناصر شکست ناپذیر را در خود حاصل کند، شکست ناپذیر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در مقایسه علم با جهل، مشخصا علم پیروز است، گفت: اگر تمام دنیا را ابوجهل ها پر کنند هیچوقت نمی توانند امام صادق(ع) را شکست دهند حتی اگر امام صادق(ع) در تنگنایی تحت نظر باشد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه علم هیچگاه شکست نمی خورد، تصریح کرد: بر یک عالم می شود غلبه کرد و وی را به زندان انداخت، اما تا زمانی که متکی بر علم باشد نمی توان وی را شکست داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگر چنانچه یک انسان بتواند به معنی حقیقی خودش را با علم، عدل و عقل بسازد، آن زمان شکست ناپذیر می شود، لذا رسالت اصلی و جایگاه اصلی شما این است.

 

وی اضافه کرد: شما بر اساس مسئولیت های شخصی، خانوادگی فردی و جمعی، دارای مسائل حاشیه ای هستید، اما توجه داشته باشید که مسائل حاشیه ای هیچوقت نباید بر روی اندیشه ی شما تأثیرگذار باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هدایت بالاترین نعمت الهی است، گفت: وقتی مدال مجموعه هدایت را به اسم شما رقم زدند، دیگر باید همه ی حواشی را کنار بگذارید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه طهارت نفس باعث می شود که سخن گوینده بر مخاطب تأثیر گذار باشد، گفت: امروز بحث جامعه ایران نیست بلکه بحث جامعه بشریت است، لذا باید خود را برای نجات دنیا آماده کنید.

 

وی افزود: آنقدر جهل، بداخلاقی، کفر و ظلم گسترش پیدا کرده است که خودِ بشر دارد خود را از پای در می آورد و دلیلش کمبود محتوای رسالت انبیا است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه کار شما یک کار جهانی است، گفت: شما در محدوده ای که زحمت می کشید باید بدانید که کار شما یک الهی است و طبق حدیث اگر یک نفر به وسیله ی شما هدایت شود، ارزشش بالاتر از همه ی آن چیزی است که آفتاب بر آن می تابد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: نزدیک به یک سال است که جلیقه زردهای فرانسه در صحنه میدانی حضور دارند و اخیرا در ایام کریسمس گسترده شده است و این در حالی است که وضعیت آلمان و انگلیس و آمریکا بدتر از فرانسه می باشد.

 

وی گفت: دور از نظر نخواهد بود که شرایط دنیا کلا عوض گردد و آن عطش عدالت خواهی اوضاع را دگرگون کند، لذا خود را آماده و مجهز کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: اینکه دشمنان و مستکبرین کارهای دیوانگی انجام می دهند و جنون آمیز عمل می کنند به جهت این است که تحلیل های سیاسی خود را باور و درست می پندارند و می فهمند که دارند به پایان خط می رسند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: شما امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارید، لذا حواستان باشد که هیچوقت مسائل حاشیه ای، اصل رسالت شما را تحت الشعاع قرار ندهد.

 

وی اضافه کرد: اهمیت اصل رسالت شما آنقدر بالاست که اگر سخت ترین شرایط هم پیش آید این موضع ارزش دارد که انسان در پای آن تا پای جان تحمل کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه افرادی که تا پای جان ایستادگی کنند می توانند جامعه را هدایت کنند، گفت: قطعا سخن هایی که از قلب برخیزد، بر قلب های آماده می نشیند، لذا هدایت یک انسان ارزش یک عالم را دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  بیان کرد: به همان اندازه ای که رسالت شما اهمیت دارد به همان اندازه مسئولینی که مقدمات در دستشان قرار دارد باید به آن اهمیت دهند.

 

وی با بیان اینکه کاری که شما مسئول آن هستید بسیار با اهمیت و بزرگ است، و برای ما افتخار بزرگی است که کفش های شما را جفت کنیم، گفت: ما باید وظیفه ی خود را انجام دهیم حال می خواهد به هر نتیجه ای ختم شود اما وظیفه ی ما در سر جای خودش قرار دارد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *