خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: بصیرت افزایی در خصوص انتخابات مجلس باید به صورت جهادی صورت گیرد

امام جمعه بیرجند: بصیرت افزایی در خصوص انتخابات مجلس باید به صورت جهادی صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بصیرت افزایی در خصوص انتخابات مجلس باید به صورت جهادی صورت گیرد و افرادی که آگاه هستند کمک کنند تا نفع و ضرر احتمالی برای مردم باز و این آگاهی به همه‌ی ملت رسانده شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند ضمن بزرگداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت و بیعت امت با امامت، اظهار کرد: دانشجوی متعهد موذن جامعه است، همانگونه که موذن اذان می گوید و جامعه به نماز می ایستد، در مسائلی که جزء واجبات جامعه است، دانشجوی متعهد حرفی برای گفتن دارد.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه به نقش برخی از خواص اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه در خیلی از زمان ها، سکوت ها کارها را خراب می کند.

 

وی در ادامه به انتقادات تشکل های دانشجویی و صاحب نظران به ساختار بودجه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: متاسفانه با اینکه برخی از شخصیت های آگاه در کمیسیون تلفیق نسبت به وضعیت بودجه سال آینده فریاد زدند، اما بودجه مرحله کمیسیون تلفیق را پشت سر گذاشت و به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ما به هر مقداری که امکان دارد تذکر خواهیم داد و در حال حاضر نیز می توانیم پیام‌های شما دانشجویان را به مجمع نمایندگان مردم شریف خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی ابلاغ کنیم تا بودجه سال ۹۹ را مورد ارزیابی قرار دهند و اشکالات را بازگو کنند، زیرا بخشی از آن، دام هایی است که حداقل اگر هیچ کار نکند برای جامعه ایجاد زحمت و اذیت می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: به صورت ریشه ای اگر بخواهیم این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم باید بدانیم که علاج اصلی این قضیه همان معیارها و ملاک هایی می باشد که زیرساخت مجلسی است که وکیل الدوله نباشد.

 

وی تصریح کرد: نمایندگان چه بودجه را تصویب کنند و چه نکنند، دیگر نه عمری از این مجلس باقی است و نه می توان به این نمایندگان اعتماد کرد، چون تجربه ی خود را در این ۴ سال داده اند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه یکی از مهمترین زمان هایی که بصیرت مورد نیاز است، همین انتخابات است، گفت: باید معیارها و ملاک ها، در این فرصت باقی مانده تا تأسیس مجلس جدید، برای مردم بازگو شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و اظهارداشت: در سال ۸۸، آسیب هایی به کشور وارد شد و برخی ها شیرینی حضور مردم در انتخابات را تلخ و به مردم خیانت کردند، اما در طول ۸ ماه بصیرتی حاصل شد که ۹ دی را آفرید که البته این مدت قانع کننده نیست، بلکه قانع کننده آن زمانی خواهد بود که تا دشمن می خواهد اراده فتنه کند، ما آخرش را بدانیم و بر دهان دشمن، سیلی بزنیم.

 

وی افزود: اگر در سال ۸۸، هشت ماه طول کشید تا مردم حسابشان را از افراد عوضی جدا کردند، اما در فتنه ۹۶، این مدت به ۸ روز و در فتنه ۹۸ به دو روز کاهش پیدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بصیرت هرجا باشد ارزش دارد، گفت: به برکت جمهوری اسلامی و بر خلاف حکومت های استبدادی و وراثتی که گاه پنجاه سال طول می کشد تا یک عنصر بی خاصیتی چون ناصرالدین شاه حکومت کند، اکنون هر چهار سال، اختیارات به دست خود مردم بر می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: امروز وقت آن است تا معیارها و ملاک ها بیان شود تا نماینده و نمایندگانی که شایستگی دارند امانت مردم را حفظ کنند، معرفی شوند.

وی گفت: اگر مردم بصیرت به خرج دهند و ما دارای مجلسی شویم که نمایندگان مردم باشند، قطعا جبران خیلی از آسیب ها را خواهند کرد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: دولت باید در ریل مجلس که نماینده مردم هستند حرکت کند نه اینکه سر خود دست به هر کاری بزند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه دولت باید طبق قانون و مصوبات مجلس حرکت کند، ادامه داد: مجلس همچنین دارای قدرت نظارت و استیضاح است و از قدرت تذکر خود نیز می تواند در جهت نگه داشتن دولت به صورت لحظه به لحظه بر آنچه که منافع واقعی مردم است، استفاده کند.

 

وی خاطر نشان کرد: بصیرت افزایی در خصوص انتخابات مجلس باید به صورت جهادی صورت گیرد و افرادی که آگاه هستند کمک کنند تا نفع و ضرر احتمالی برای مردم باز و این آگاهی به همه‌ی ملت رسانده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم ما مردمی رنج دیده هستند، مطرح کرد: مردم دارای نیت‌های پاکی هستند، اما گاهی غوغاسالاری‌ها، آن‌ها را گول می زند و برای آنها شبهه ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید افرادی که در حوزه و دانشگاه مسائل را می دانند به مردم کمک کنند تا انتخابات مجلس، انتخابات شایسته ی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

وی ابراز داشت: چهل سال آزمون خطا کافی است و دیگر نباید به دنبال حزب، گروه، روزنامه، عوامل فریب، مکر، حیله و تبلیغات دروغ برویم، لذا امید است که بتوانید در این رسالت خود انجام وظیفه کنید و مردم شیرینی یک انتخابات با بصیرت را بچشند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: خیلی ها بر اساس فریب، مردم با صداقت ما را گول می زنند لذا امیدواریم که دیگر شاهد صحنه های تلخ نباشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه با اشاره به اینکه شخصیت افراد، مولود همنشینی ها است، گفت: در قرآن کریم آمده است که ” وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَىٰ يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا” در روز قیامت برخی ها با حسرت پشت دستشان را می گزند و می گویند که ای کاش ما با فلانی ها نشست و برخاست نمی کردیم.

 

وی مطرح کرد: اگر آیت الله مطهری، مطهری می شود به این جهت است که با نیکان، علما، انسان های بصیر و با ایمان هم نشین و همچنین پای درس آیت الله بروجردی، طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) نشسته اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که “کسانی را به همنشینی بگیرید که سه نشانی دارند، اول اینکه ظاهر آنها ظاهر خداپسندانه داشته باشد و شما را به یاد خدا اندازد، دوم اینکه صحبتشان بر دانش شما بیفزاید و سوم اینکه عملشان شما را به شوق آخرت اندازد.”

 

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *