خانه / دیدارها / حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی: وظیفه ثبت احوال حفاظت از هویت مردم است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی: وظیفه ثبت احوال حفاظت از هویت مردم است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سازمان ثبت احوال با هویت افراد سر و کار دارد، گفت: در این سازمان اگر حقی احیا شود در هویت اشخاص است و اگر حقی ضایع شود نیز باز هم در هویت اشخاص است، لذا این مسئولیتی بسیار مهم است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته ثبت احوال در دیدار با مدیرکل و معاونین ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: آنچه که بعضی از سازمان ها در ارتباط با جامعه و مردم دارند، متعلقاتِ به مردم است اما امتیاز سازمان ثبت احوال این است که مرتبط با خود مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه ویژگی هایی که در مسئولیت های شما گنجانده شده متفاوت از دیگر دستگاه ها است، افزود: اگر بخواهیم درجات اهمیت حفظ امانت را در نظر بگیریم، شما در رتبه ی نخست و دیگر مسئولین در رتبه های بعدی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال با هویت افراد سر و کار دارد، گفت: در این سازمان اگر حقی احیا شود در هویت اشخاص است و اگر حقی ضایع شود نیز باز هم در هویت اشخاص است، لذا این مسئولیتی بسیار مهم است و شما نیز در اینگونه مسائل دقت کافی را دارید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: گاه ممکن است در بعضی از مناطق مرزی، افرادی ایرانی الاصل باشند ولی به دلایلی در جهت به دست آوردن هویت ایرانی خود مشکل داشته باشند که طبعا با تحقیقاتی که می شود باید راه آن ها را تسهیل کرد زیرا آن ها غالبا مردمی هستند که نه با سازمان ها و ادارات آشنایی دارند و نه امکانات اقتصادی خوبی را دارا می باشند، بنابراین می طلبد که با آنها همکاری شود.

 

وی با بیان اینکه باید حق به صاحب حق داده شود، گفت: اینکه می گویند “حق گرفتنی است نه دادنی”، اصطلاح شریعت نیست بلکه اصطلاح بیگانه است زیرا در شریعت حق دادنی است و حق را باید به صاحب حق داد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه گاهی ممکن است طرف از حق خودش قاصر باشد اما باید به دنبال وی برویم تا حق را به او بدهیم، خاطر نشان کرد: مسئله‌ی “حق  را گرفتن” در جایی است که افرادی در جریان حق، استنکاف دارند، اما در شریعت ما، اصل بر این است که حقِ صاحبِ حق را باید داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: کسی که زکات خود را پرداخت می کند یا کسی که خُمس و سهم امام و رد مظالم را پرداخت می کند، هیچ فردی وی را مجبور به چنین کاری نمی کند، شریعت ما یعنی این.

 

وی ابراز داشت: ادارات ما زمانی ادارات اسلامی خواهند بود که خودشان انگیزه داشته باشند که حق را به صاحب حق برسانند، زیرا اگر چنین باشد افراد را به روزها و ماه های دیگر وعده نمی دهند و وقتی فردی به آن ها مراجعه می کند سریعا حقش را به وی می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر آمار طلاق بالا و آمار تولد و ازدواج پایین است، مربوط به شما نمی شود، اما باید در این خصوص راهکار داشته باشید تا چگونه می شود جامعه را به آن شاخص های مثبت رساند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *