خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در گام دوم انقلاب قرآنی و اهل بیتی شویم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در گام دوم انقلاب قرآنی و اهل بیتی شویم

امام جمعه بیرجند گفت: چهل سال اول را با همه‌ی آزمون‌ها و خطاها گذرانده‌ایم و باید در گام دوم قرآنی و اهل بیتی شویم و خدا کند پیش از آنی که اجل ما برسد بیدار شویم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی شب گذشته در نشست محفل انس با قرآن کریم که به همت موسسه تسنیم ذکر برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ی شما بسیار لذت بخش بود اما لوازمی نیز دارد و لوازم آن نگران کننده است زیرا آنچه در صحنه میدانی و قابل عمل و اجرا می بینیم این است که اگر خانواده ها، به معنی کلمه خانواده ی مسلمان باشند و اگر معلم ها به معنی کلمه مسلمان باشند و اگر تریبون ها به معنی کلمه در دست افراد مسلمان باشد و اگر مربی ها نیز اینچنین باشند ظاهرا ما هیچ مشکلی نباید داشته باشیم، اما آنچه مشاهده می شود غیر این است.

 

وی افزود: هنگامی که قلب یک فرد، ظرف قرآن شد، هر کاری که می خواهد انجام بدهد، هر سخن و سکوتی که می خواهد بکند و هر برخورد و موضع سیاسی که می خواهد بگیرد، ابتدا به قرآن و آنچه حامل قرآن است مراجعه و طبق آنچه خدا به آن راضی است، عمل می کند، که ما متأسفانه اینگونه عمل کردن را در جامعه خود نمی بینیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: روزی انگلیس بر ما حاکم بود و کشور محل امن مستشاران انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی به شمار می رفت، در آن دوران از هر کسی که می پرسیدند چرا نیمه مسلمان هستید؟ جواب این بود که امور در دست بیگانه است، اما امروز ۴۰ سال است که از انقلاب می گذرد و دیگر نمی توانیم بهانه بیاوریم که چرا از مسلمانی دور هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: دیگر بنده و خانواده‌ها، و همچنین رسانه ملی، آموزش و پرورش، دانشگاه و جو عمومی نمی توانیم بهانه ای بیاوریم و این زاویه ای که با مسلمانی داریم بسیار نگران کننده است و اگر پاسخ منطقی به این مسئله ندهیم، در قیامت نیز نمی توانیم پاسخ دهیم.

 

وی گفت: برای تربیت کودکانی که گام در حفظ قرآن می گذارند، طبعا خانواده‌ها، معلمان و مربیان احساس وظیفه کرده اند و در این شرایطی که عده ای همه را آلوده می کنند، فرزندانشان را در پناه قرآن حفظ کرده اند، بنابراین اگر همه احساس وظیفه می کردند، بعد از ۴۰ سال در جایگاه بالاتری بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این روایت که می فرماید ” وَيْلٌ لِأَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لَا مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِينَ لَا يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلَادُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ الدُّنْيَا ” گفت: وای بر پدران، مربیان، معلمان، رسانه‌ها و تریبون های آخر الزمان که چه ظلمی به فرزندان خود می کنند و آن ها را با واجبات و فرائض دینی آشنا نمی کنند و تمام همتشان برای نسل آینده این است که از حلال و حرام پولی جمع کنند و به اسراف و تبذیر و اشرافی گری و سرگرمی های دنیوی مشغول شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در فقه اسلامی مسئله واجبات شامل همه ی امور لازم از جمله امور شخصی، خانوادگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و… می شود، تأکید کرد: وضعیت موجود محصول انتخاب ها و کارهای خود ماست.

 

وی ادامه داد: فرزند انسان که خداوند او را در استعدادهای بیشماری غرق کرده است، اما با اعمال و عدم توجه ما به او، باعث می شود تا تمام همتش این باشد که به جایی برسد، خیانتی کند و اسراف، تبذیر و اشرافی گری را مد نظر قرار دهد.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: آنقدر برای محیط تربیت فرزندانمان پارازیت ساخته اند و می سازیم که راهش را گم می کند تا برسد به آن مسئولان نامردی که فضای مجازی را در دست دشمنان قرار می دهند تا هرچه از کج کاری و کج فکری های ما مانده، دشمن آن را تکمیل کند و بچه های ما را به گمراهی بکشاند و این بسیار نگران کننده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز تمام همت ما فقط بر روی خوردن و پوشیدن است، گفت: فرزند انسان که خداوند فرموده است آن را مَثَل خودم قرار می دهم کارش به جایی کشیده است که امروز مشاهده می کنیم.

 

وی افزود: این انقلاب عظیم یک معجزه الهی بود اما قدر آن را ندانسته ایم که اگر می دانستیم هیچ دشمنی حریف آن نمی شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: این انقلاب امروز به وسیله ی ما آسیب می بیند نه به وسیله ی دشمن، زیرا دشمن کاره ای نیست و اگر گاهی جرأت می کند و اربده ای می کشد، به خاطر ضعفی است که در ما مشاهده می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: دشمن وقتی می بیند ایمان نداریم، اربده می کشد، اما اگر آنچنان که باید پرورش پیدا کنیم اصلا دشمن حرفی برای گفتن ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه همه چیز ما را می برند و ما در حال نگاه کردن هستیم، گفت: چهل سال اول را با همه‌ی آزمون‌ها و خطاها گذرانده‌ایم و باید در گام دوم قرآنی و اهل بیتی شویم و خدا کند پیش از آنی که اجل ما برسد بیدار شویم و قدر خود، جامعه، اسلام، ناموس و کشورمان را بدانیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: از تمامی خانواده ها، اساتید و مربیان در پروش کودکان عزیز تشکر و قدردانی کرده و برای آن ها دعا می کنم و امیدوارم شرایطی پیش آید تا این راه توسعه پیدا کند و ما از شر خودمان نجات پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید به قرآن و عترت پناه ببریم گفت: ما با آرمان های خود خیلی فاصله گرفته ایم و آزمایش بدی را پس می دهیم که امیدواریم خداوند ما را از خواب غفلت بیدار کند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *