خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمنان با استفاده از واژه ها برای مردم انقلاب های رنگین می سازند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمنان با استفاده از واژه ها برای مردم انقلاب های رنگین می سازند

امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان با استفاده از واژه ها برای مردم انقلاب های رنگین می سازند و در کشورهای مختلف دخالت می کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با عضو کارگروه فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عالمی که در آن زندگی می کنیم عالم تضاد است و هر چیزی ضدی دارد و انسان هم در این عالم برای آزمایش آمده است و به همان میزانی که در طبیعت و غریزت ضدیت وجود دارد در انواع و اقسام مسائل از جمله در اندیشه، افکار و سلیقه های انسان، تضاد وجود دارد.

 

وی افزود: در جنگ های فکر، اندیشه و عقیده امروزی از امکانات گذشته و جدید استفاده می شود اما سرنوشت توسط آن ها رقم نمی خورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ما در قرن ۲۱ هستیم و پیشرفته ترین و موثرترین سلاحی که می تواند پیروزی و شکست ها را رقم بزند، سلاح واژه هاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: برخی ها شاید تصور کنند که سرنوشت امروز به مانند ۷۰ سال پیش توسط بمب های اتمی مشخص می شود، لذا آن را پیشرفته ترین سلاح می دانند، اما در واقع اینگونه نیست زیرا امروز هیچ فردی جرأت نمی کند به چنین سلاحی دست بزند و اگر فرد دیوانه ای چنین کاری کرد چندین دیوانه جواب آن را خواهند داد.

 

وی ادامه داد: با بمب اتم، پیروزی رقم نمی خورد زیرا کسی زنده نمی ماند که پیروزی و شکست را رقم بزند، لذا آن سلاحی که امروز پیروزی را رقم می زند واژه ها، عبارت ها، سخنرانی ها و شبهات است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی بسیار تأثیرگذار است، گفت: در فضای حقیقی نیز از واژه هایی استفاده می کنند که معانی مشترک دارد و گوینده مطلبی می گوید و شنونده مطلبی دیگر برداشت می کند، لذا برای واژه ها باید یک لغت نامه جدید نوشته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: باید برای معنی واژه هایی که گاها در حوزه ی سیاست، مذهب، قومیت، اقتصاد و… مطرح می شود، یک لغت نامه جدید نگاشته شود و در اختیار مردم قرار گیرد تا وقتی برخی ها سخن از آزادی، استقلال و اجتهاد می زنند، ملت مفهوم آن را بدانند.

 

وی با بیان اینکه امروز واژه ها، بزرگترین و خطرناک ترین سلاح است، افزود: باید برای فضای حقیقی جدول بندی شود تا مخاطب بداند مراد از متکلم چیست، زیرا برخی ها با همین حرف ها مردم را گول می زنند، از آن ها رأی جمع می کنند و سرنوشت آن ها را تغییر می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: دشمنان با استفاده از واژه ها برای مردم انقلاب های رنگین می سازند و در کشورهای مختلف دخالت می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: آقایانی که خودشان را از همه فهمیده تر می دانند چطور می گویند که نمی دانیم و ما چگونه باور کنیم که نمی دانند، اگر بگوییم این افراد نمی دانند نظر خوشبینانه است که امیدواریم اینگونه باشد و ندانسته این کارها را بکنند.

 

وی افزود: متأسفانه فضای مجازی را به روی دشمن باز می کنند و افکار، اندیشه، عقیده، اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و اقتصادی را به آن گره می زنند و سر نخ ها را به دست دشمن درجه یک ما می دهند، در چنین شرایطی باید برویم پاسخ شبهات و تحلیل های سیاسی را بدهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: فضای مجازی بزرگترین سلاح دشمن علیه ما است که خود ما مقصر هستیم و آن را در اختیارش قرار داده ایم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید بدانیم که چگونه از این مردم شریف، ناموس، شرف، اقتصاد و کشورمان دفاع کنیم، بیان داشت: هم به دشمنان و هم به آنانی که فکرشان به مانند فکر دشمنان است پیام می دهم که آنچه را که خواب دیده اند به گونه ای دیگر تعبیر خواهد شد.

 

وی مطرح کرد: دشمنان در سطح بین الملل ظلم های بسیار انجام داده اند که همه ی آن ها وقایع تلخی است، همچنین در بسترهای فضای‌ مجازی و حقیقی دروغ گفتند و با مکر و حیله مردم را گول زدند، اما امروز آثار شکست بین الملل برای لیبرال دموکرات غرب واضح و روشن است زیرا آنچه آن ها خواستند به زور انجام دهند به سمت خودشان کمانه کرده است.

 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان بسیار باعث گمراهی جامعه‌ زنان، جوانان، فرزندان و مردان ما شده اند، اما این ترفند برای آن ها پیروزی را رقم نزده، بلکه این عقده هایی است که برای ملت ها به وجود می آید و روزی به سوی خودشان برگشت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کم کم همگان می فهمند که برخی ها دارند به مردم خیانت می کنند و الا چه کسی نمی داند که فضای مجازی جامعه باید دست خود جامعه باشد.

 

وی بیان داشت: در کجای عقل و شعور ما این اجازه داده شده است که افکار، اندیشه، اخلاق، رفتار و فرهنگ مان را در دست دشمن قرار دهیم، در کجای دنیا چنین چیزی را می پسندند؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: چقدر حیف است انسان هایی که چه به صورت انتخابات و از طریق رأی مردم و چه به صورت انتصاب در مسئولیتی گماشته می شوند و شخصیت و عنوانی به وی اعطا می شود اما عوض اینکه خدمت کنند به ملت خیانت می کنند و این جای بسیار تأسف دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در نهایت پیروز میدان ها، ملت هستند و بیگانگان و عناصر آن ها هیچ وقت موجب پیروزی نمی شوند که اگر اینگونه بود باید صدام، مرسی و رئیس جمهور مستعفی یمن پیروز می شدند.

 

وی با اشاره به اینکه شکست ها امروز به پای تخت های دشمنان جهان رفته است، خاطر نشان کرد: امروز اگر به وظیفه ی خود عمل نکنیم شریک جرم دیگران هستیم.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: اگر به وظیفه خود عمل کنیم و برابر وعده هایی که داده شده، شرایط را بسازیم، در سطح جهان پیروزی حق بر باطل، و برای نوع انسان فرج حاصل خواهد شد و آن ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) خواهد بود.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *