خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: اگر از کسی نترسیم بین ما و آرمان های انقلاب مانعی وجود ندارد/ از عملکرد زیبای نیروهای انتظامی و امنیتی در فتنه اخیر تشکر می کنم

امام جمعه بیرجند: اگر از کسی نترسیم بین ما و آرمان های انقلاب مانعی وجود ندارد/ از عملکرد زیبای نیروهای انتظامی و امنیتی در فتنه اخیر تشکر می کنم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر به کسی طمع نکنیم و از کسی نترسیم بین ما و آرمان ما که حق پرستی است، هیچ چیز مانع نخواهد بود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست بصیرتی فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: از شیوه ی زیبایی که در جریان فتنه اخیر در بعضی از استان ها رخ داد، که هم شایستگی و فرهنگ مردم را نشان داد و هم شیوه ی کار و مهارت نیروهای انتظامی و امنیتی را به نمایش گذاشت، بسیار تشکر می کنم.

 

وی با بیان اینکه اقدامات نیروهای انتظامی و امنیتی در برخی استان ها و از جمله خراسان جنوبی مایه افتخار بود، افزود: کار خدایی را فقط خداست که به آن اجر می دهد و بنده نیز دعا می کنم که خداوند بر اجر شما بیفزاید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به دست آوردن بعضی از مسائل فاصله مکانی نمی خواهد، گفت: انسان برای رسیدن به آن اهداف و آرمان های اصلی خود، هم اسباب و مسببات و هم موانع را در پیش روی خود دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: انسان برای رسیدن به مقصدهای والای انسانی باید از خدا کمک بگیرد و این منافات با اسباب ندارد زیرا اسباب را خود خدا قرار داده و لذا مراجعه به اسباب مراجعه به غیر خدا نیست و عینا مراجعه به خود خداست زیرا راهکار را خدا اینگونه قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: خدا اسباب و مسببات را قرار داده و به ما نیز با توجه به عقل، علم و تجربه، اسباب را شناسانده، لذا خدا محکوم اسباب خودش نیست و ما باید راه اسباب را برویم اما باید توجه داشته باشیم که اسباب حاکم بر ماست نه حاکم بر خدا.

 

امام جمعه بیرجند گفت: مقام معظم رهبری بارها به این موضوع سفارش فرموده اند و خودشان نیز مجهز به آن هستند و آن این است که جز به خدا به هیچ چیز نباید دل بست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: زمان هایی که بین ما و آرمان های انقلابی و اسلامی مان فاصله افتاده است، همان زمان هایی بوده که به دیگری طمع کرده یا از آن ترسیده ایم.

 

وی افزود: اگر به کسی طمع نکنیم و از کسی نترسیم بین ما و آرمان ما که حق پرستی است، هیچ چیز مانع نخواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: موانع ما هنگامی است که به خاطر ضعف ایمان، خدا را رها کنیم و به دنبال دیگران برویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه از هیچ چیز جز از گناه خود نباید بترسیم، گفت: خداوند متعال تمامش رحمت و لطف است و آنچه که باعث غضب خدا می شود، گناهان ماست لذا باید از گناه خود بترسیم.

 

وی ادامه داد: اگر انسان در هر قضیه ای عصیان، گناه و ظلم نکرده باشد، آن قضیه مسلما به خیرش خواهد بود، لذا آنچه که رنگ همه چیز را تغییر می دهد و رحمت ها را به غضب الهی تبدیل می کند، گناه آدمی است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: معصیت، دزدی و اختلاس باعث می شود تا آدمی دنیا، آخرت، سیاست، مسائل اجتماعی و اقتصادی خود را نیز خراب کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جهل مانع دیگری است که در جلوی راه آدمی قرار دارد، افزود: اگر به خدا ایمان و امید داشته باشیم و مانع گناه را از جلوی راهمان برداریم، هیچ مانعی برای رسیدن به آرمان ها وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه ما دارای حیای عقل و حیای جهل هستیم، گفت: حیای عقل از بزرگترین فضایل انسان است و کمال آدمی را به دنبال دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دین و حیا همواره با عقل هستند، ابراز داشت: بین انسان ها و آرمان ها، موانعی وجود دارد و هنر آن است که موانع را برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه مقاومت و ایمان، به مانند سر و تن است، گفت: ایمانی که در آن مقاومت وجود نداشته باشد، ایمان نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی ادعای ایمان کند اما ادعای مقاومت نداشته باشد از او هیچ کاری ساخته نیست و محکوم به فناست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مهمترین مسئله، مسئله صبر است، زیرا صبر، راه پیروزی و موفقیت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه صبر همیشه محصول هدف است، گفت: کسی می تواند پایمردی داشته باشد که هدف برای وی، به صورت درست تبیین گردیده باشد.

 

وی عنوان داشت: اگر انسان به حد نصاب انسانی اش برسد که بتواند زندگی را تعبیر و تفسیر کند و اهداف و آرمان های انسانی و اسلامی را به دست آورد، آنگاه به عنوان بالاترین ارزش ها، هدفمند می شود و در این صورت هیچ چیز مانع کارش نخواهد بود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: کسی که در مکتب اسلام بار و هدف گرفته و آرمان های اصیل انسانی و اسلامی در وی به وجود آمده، اهل مقاومت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: امام راحل، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و اصحابش و مراجع تقلید به خاطر اینکه راه های ایمان را خوب پیموده و اهدافشان را به خوبی مشخص کرده اند، از هیچ چیز نمی ترسند.

 

وی مطرح کرد: بسیاری از کارهای نیروی امین و مقدر انتظامی، از نظر دین جزو مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر بوده و مایه افتخار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: هیچ خدمتی برای جامعه ما بالاتر از این نیست که بتوانید جامعه و جوانان را حفظ کنید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *