خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: در مقطع کنونی بصیرت و بصیرت افزایی بزرگترین جهاد است/ وقتی وکیل المله ها، وکیل الدوله شوند دیگر آن مجلس، مجلس شورای اسلامی نیست

امام جمعه بیرجند: در مقطع کنونی بصیرت و بصیرت افزایی بزرگترین جهاد است/ وقتی وکیل المله ها، وکیل الدوله شوند دیگر آن مجلس، مجلس شورای اسلامی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس اگر طبق قانون اساسی عمل کند، می تواند دولت را بر روی ریلی که تعیین می کند به حرکت درآورد، اما وقتی وکیل المله ها بشوند وکیل الدوله طبعا آن مجلس، مجلس شورای اسلامی نیست.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر و اعضای انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو اظهار کرد: بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نفوذ تصمیم سازان و تصمیم گیران در کشور هشدار داده اند و خدا را شاکر هستیم که شما جوانان عزیز نسبت به این موضوع حواستان جمع است.

 

وی افزود: گرچه خطرات، بیماری ها و میکروب ها، آسیب ها و آزارهایی را تحمیل می کند اما شما جوانان قطعا توجه دارید این جهانی که در آن زندگی می کنیم، عالم اضداد است و همه چیز آفت دارد، لذا نمی شود توقع داشت که در عالم اضداد آسیب و آزاری نبینیم ولیکن حکمتی که در اینجا رقم می خورد این است که تکامل لازمه ی چنین عالمی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تکامل باید رنج بسیار دید، گفت: اگر در دنیا شرایط یک نواخت و بدون هیچ گونه آسیبی را تجربه کنیم، دیگر آزمایش و کمال معنی ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن تأکید بر اینکه تکامل در سختی ها رقم می خورد، ادامه داد: آزارهایی که در راه اهداف مقدس الهی در این عالم پیش می آید، بالاترین نعمت است.

 

وی مطرح کرد: اگرچه برخی دانشجویان ارزشی را اذیت می کنند اما باید بدانند که حق با این آزارها و اذیت ها عوض نمی شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در هر امری باید به انتها و نتیجه عمل نگاه کرد، گفت: امیدواریم که ثبات شما دانشجویان در راه حق، به مانند ابوذر غفاری که هیچگاه نتوانستند اراده وی را با شکنجه و اذیت بشکنند، باشد و بزرگترین ذخیره برای قیامتتان محسوب گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اذیت و آزارها می گذرد اما آنچه می ماند حق است، گفت: تحمل و صبر در این عالم، لازمه ی حفظ ایمان است.

 

وی در ادامه با اشاره به وضع کنونی جامعه افزود: مردم وضع موجود را نمی پسندند و حق نیز با مردم است، زیرا آرزوی آنها این است که به آرمان های انقلاب دست پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقدامات برخی آقایان با آرمان های انقلاب نمی خواند گفت: در مقطع کنونی بصیرت و بصیرت افزایی، بزرگترین جهاد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تمام اختیارات در دست مردم قرار دارد، عنوان داشت: مردم با همه ی ایمان و خوبی هایی که دارند اما در برخی زاویه ها کم توجه هستند.

 

وی یادآور شد: کشور سال های طولانی در دست انگلیس و بعد از آن در دست آمریکا بود و آن ها هر کاری که می خواستند انجام می دادند و برای ما شاه، وزیر، مجلس، دولت و کدخدا تعیین می نمودند و جان، مال و ناموس مردم در دست آن ها قرار داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انقلاب با یک قدرت فوق العاده، که امام خمینی(ره) از آن به عنوان یک معجزه تعبیر کردند، دشمن را بیرون کرد و همه ی اختیارات را در اختیار مردم قرار داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امروز اختیارات در دست مردم قرار دارد و این مردم هستند که برای خود دولت، مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور تعیین می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، گفت: مجلس اگر طبق قانون اساسی عمل کند، می تواند دولت را بر روی ریلی که تعیین می کند به حرکت درآورد، اما وقتی وکیل المله ها بشوند وکیل الدوله طبعا آن مجلس، مجلس شورای اسلامی نیست و مجلس بی خاصیتی به مانند مجلس کنونی و بعضی مجلس های دیگری که داشته ایم، خواهد بود، اما باید بدانیم که همین مجلس را مردم انتخاب کرده اند.

 

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی ها به خاطر حزب، گروه، خویشاوندی، دعوتی و شعار و وعده، سرنوشت ملت را در دست افراد می دهند و الّا اگر مجلس به معنی واقعی مجلس باشد، دولت را مهار می کند و اجازه نمی دهد دولت هر کاری که می خواهد بکند، حال می خواهد در سطح بین الملل یا در سطح داخلی باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: برابر مصوبات، مجلس باید ریل حرکت دولت را طرح ریزی کند و هر کجایی که می خواهد با توجه به اختیارات نظارت خود، جلوی دولت را بگیرد، لذا از شرایط امروز متوجه می شویم که مجلس ما، مجلس نبوده است.

 

وی تصریح کرد: مردم، مجلس را تعیین می کنند و ۴ سال نیز فرصت دارند که اگر مجلس خوبی را انتخاب نکردند، در انتخاب خود تجدید نظر کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: جامعه ما و مخصوصا جوان ها که از آن ها به موذن تعبیر می شود، باید فریادشان را بلند کنند و به این اذیت ها و آزارها توجه نکنند و کار خود را انجام داده و روشنگری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: قاعدتا مردم باید حضور در انتخابات امسال را بیش از هر زمان دیگری مهم بدانند به جهت اینکه اکنون ناراضی هستند، لذا اگر به آن ها تفهیم شود که خود در سرنوشتشان تأثیرگذار هستند، می توانند ناخوشنودی را به خوشنودی تبدیل کنند.

 

وی بیان داشت: اگر مردم نماینده ای را روانه مجلس شورای اسلامی کنند که دارای تعهد، ایمان و شجاعتی باشد که بتواند حق مردم را حفظ کند، همه ی کارها درست می شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مجلس جایگاه ویژه ای دارد و در راس امور است، گفت: اگر از انتخابات بی تفاوت بگذریم و برای مجلس، آدم های بی اراده تر، پارتی بازتر و سست تر که به درد دیگران می خوردند نه به درد ملت، انتخاب شوند، نتیجه همانی خواهد شد که اکنون است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: فرصت امروز، فرصتی است برای جهاد فی سبیل الله، و هیچ جهادی بالاتر از جهاد فرهنگی و سیاسی نیست.

 

وی افزود: علی رغم اینکه برخی ها موانع ایجاد می کنند و اذیت و آزارهایی را در دستور کار قرار می دهند، اما باید بدانید که پیروز میدان شما جوانان خواهید بود، چون اگر انسان وظیفه ی خود را برای رضای خدا انجام دهد، نتیجه هر چه باشد، باز هم پیروز خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که فردی از حضرت عیسی مسیح(ع) سوال کرد که با چه کسانی همنشین شویم و حضرت عیسی(ع) فرمود “کسانی را به همنشینی بگیرید که سه نشانی دارند، اول اینکه ظاهر آنها ظاهر خداپسندانه داشته باشند، دوم اینکه صحبتشان بر دانش شما بیفزاید و سوم اینکه عملشان شما را به شوق آخرت اندازد.”

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: همنشینی خواه یا ناخواه بر روی افراد تأثیر می گذارد و هر فردی هرچه دارد از همنشینش گرفته است، لذا اگر آیت الله مطهری، مطهری می شود به این جهت است که با آیت الله بروجردی، طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) هم نشین بوده اند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه برای جوانان عزیز امروز بسیار مهم است که بدانند با چه کسانی رفت و آمد می کنند، گفت: چه بهتر از اینکه انسان دوستان با دیانت داشته باشد و از افراد فاسد فاصله بگیرد مگر به میزانی که بتواند در آن ها تأثیر بگذارد و دستشان را گرفته و نجات دهد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *