خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلسی در رأس امور است که برای دولت ریل گذاری کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلسی در رأس امور است که برای دولت ریل گذاری کند

امام جمعه بیرجند گفت: مجلسی در رأس امور است که طبق قانون بتواند ریلی را تعریف کند تا دولت در آن ریل به حرکت خود ادامه دهد و هر کجا که دولت از ریل خارج شد با توجه به داشتن حق نظارت، بتواند دولت را به زیر سوال ببرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی بیرجند (۹۸/۰۷/۱۳) اظهار کرد: دشمنان سال گذشته در چنین روزهایی در سطح بین الملل می گفتند که ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود و یک عده را نیز به این جریانات تحریک می کردند و برخی در داخل نیز آیه ی یأس می خواندند و افرادی که معاملات سنگین می‌کردند نیز در تجارت خود تردید داشتند و آن را به بعد از ۱۳ آبان موکول کرده بودند.

 

وی افزود: حق هیچ کس نباید ضایع شود و خدا به آن افرادی که کم و یا زیاد حسین زمان را تنها نگذاشتند پاداش دهد اما پیداست که آقا تنها بود و فریاد اَینَ عَمّار سر می داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمریکا و پیروانش در سطح بین الملل شکست خوردند، در منطقه نیز شکست بدتری را متحمل شدند و روح امید در داخل کشور برای آن هایی که آمریکا را پس زده بودند و با بی اعتنایی به شیطان بزرگ نگاه می کردند، دمیده شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه شرایط امروز بسیار مساعد است، گفت: مسلما در طی این مدت ضایعاتی حاصل شده اما عایدات آن بیشتر از ضایعات می باشد، آنچه که در این چند سال در سطح جهان گذشت، از ظلم هایی که استکبار به دنبال ظلم های ۴۰ ساله خود داشت، بسیار ناراحت کننده است اما عایدات آن این بود که آن ها برای جمهوری اسلامی نتوانستند طرحی ببندند و کاری کردند که ماهیتشان برای طرفدارانشان بر ملا شد و این در حالی بود که با هیچ قلم، بیان و هنری نمی شد چهره ی اصلی آن ها را نشان داد.

 

وی یادآور شد: بیش از یک سال است که جلیقه زردهای فرانسه وارد بر میدان شده اند و حرف شما می زنند، وضع انگلیس و آمریکا نیز بدتر از فرانسه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: آقای سید حسن نصرالله تنها یک تشر به صهیونیست ها زد و باعث شد تا نگهبانان و نیروهای نظامی مستقر در مرز، فرار کردند و به جای خود آدمک نصب کردند، لذا شرایط امروز به مانند بهاری است که بعد از یک زمستان سخت و سرد، آمده است و باید قدر این نعمت استثنایی را بدانیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه با بیان اینکه کار فرهنگی در عرض کار اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی نیست، گفت: در برنامه و بودجه، از جهت اعتبارات تمامی مسائل را در عرض، و کار فرهنگی را نیز متاسفانه در انتها قرار می دهند اما کار فرهنگی در عرض هیچ کدام از مسائل نیست بلکه در سطح بالاتری قرار دارد و همه ی مسائل زیرمجموعه آن هستند.

 

وی با بیان اینکه اصولا انسان یک موجود فرهنگی است، بیان داشت: اهل دقت می گویند که هر انسان، خود یک نوع است و تعریف خاص خودش را دارد و آنهایی که دقیق تر هستند نیز می گویند هر انسان، در هر روز، یک نوع است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دین یک تعریف فرهنگی برای رشد انسان دارد و جز آن هلاکت است، بیان داشت: عبادت خدا تنها راه کمال انسان است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم هر موضوعی را تعریف کنیم ابتدا باید بدانیم که دارای چه فرهنگی است، به مانند مثال باید بدانیم که امور اقتصادی دارای فرهنگ فرعونی است یا حاتم طاعی.
وی با اشاره به اینکه اگر می‌بینید خانه های مسلمان و نامسلمانان فرو میریزد برخواسته از یک نوع فرهنگ است، تصریح کرد: فرهنگ هویت انسان است و مثل مسائل اقتصادی و اجتماعی نیست بلکه همه ی این موارد زیر مجموعه فرهنگ هستند، لذا فرصت را غنیمت بشمارید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در سیر و سلوک های عرفانی اولین قدم، یقظه و بیداری است که در مقابل غفلت و ندانم کاری قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: جامعه‌ی ما جامعه بسیار خوبی است زیرا ملت، هم از زیرساخت ایمانی برخوردار هستند و هم از هوش و ذکاوت بالایی بهره می برند و نشان داده اند وقتی باوری برایشان مشخص شود تردید نمی کنند و جانانه می ایستند و مقاومت می کنند.

 

وی مطرح کرد: ملت ما با همه خوبی هایی که دارد در خیلی جاها می بازد که علت آن غفلت است، لذا اگر بتوانید یقظه و آگاهی را به ملت تزریق کنید و بر اصالت فرهنگ ورود پیدا کنید، خواهید توانست موفق شوید.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شرایطی که در سطح جهان، منطقه و کشور به وجود آمده به مانند نسیم باد بهاری است، گفت: ضایعاتی که دشمنان به وجود آورده اند، امروز به سمت خودشان کمانه کرده است و لذا مردم در بهترین شرایط برای گرفتن آگاهی های لازم به سر می برند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگر مردم از شرایط موجود ناراضی هستند باید آن را تغییر دهند، لذا دست به هر اقدامی که می زنند ابتدا باید آن را تعریف کنند که در بین ده ها مسئله، مسئله انتخابات آخر سال یکی از آن ها است، بنابراین اگر مردم می خواهند شرایط کشور را بهتر کنند باید راه آن را بدانند و آن اینکه مجلسی را به روی کار آورند که مشکلات را حل کند، جامعه را به هدفش برساند، دین را احیا و در مقابل دشمن شهامت داشته باشد.

 

وی ادامه داد: داشتن یک مجلس خوب، شانس و اقبال نیست بلکه نیازمند شاخصه است و باید مردم مجلسی که در رأس امور قرار داشته باشد را برای خود تعریف کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: مجلسی در رأس امور است که طبق قانون بتواند ریلی را تعریف کند تا دولت در آن ریل به حرکت خود ادامه دهد و هر کجا که دولت از ریل خارج شد با توجه به داشتن حق نظارت، بتواند دولت را به زیر سوال ببرد، ما نیازمند چنین مجلسی هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: اگر انتظار داریم تا کشور نجات پیدا کند ابتدا باید مردم در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشند و مجلسی که در رأس امور است را به روی کار آورند.

 

وی ادامه داد: انسان بیدار به خاطر یک روزنامه، حزب و گروه حاضر نیست خیر جامعه ی خود را فدای یک وعده کند، لذا باید کمک کرد تا اندیشه مردم از این حالت غفلت خارج گردد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: هیچ فردی حاضر نیست کلید خانه اش را بدون تحقیق به فردی ناشناس بدهد لذا چطور می شود که کلید خانه ۸۰ میلیون انسان را به دست افرادی که نمی شناسند، می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم شبانه روز به دنبال کار خودشان هستند و کمک می خواهند که در جهت بیداری و بصیرت به آن ها کمک کنیم، افزود: وقتی بناست که ما زیر بار آمریکا و انگلیس و فرانسه نرویم باید جامعه ای باشیم که در راه هدف از همه چیز بگذریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی باید توسعه پیدا کند، گفت: وقتی دشمن به ما تَشَر نمی زند که کاملا از ما مأیوس شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: این افراد ترسوی ما باعث می شوند که دشمن به ما تشر بزند و الا در مقابل کسی که از خود شجاعت نشان می دهد دشمن حرفی برای گفتن ندارد.
وی گفت: تفنگداران آمریکایی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جلویشان را گرفتند، به مانند بچه ای کوچک گریه می کردند و کشتی انگلیسی که سپاه بر روی آن نیرو پیدا می کرد نیز در حال رفتن بود و ناوچه آمریکایی مجهز از دور تماشا می کرد، لذا اگر از درِ قدرت وارد شویم محاسبات تغییر می کند.
امام جمعه بیرجند بیان داشت: دشمنان وقتی با عده ای آدم ترسو روبرو می شوند، باورشان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: شما باید جلوی جوسازی ها، دروغگویی ها، حیله ها و مکرها را با بیان حقایق و بیدار کردن جامعه بگیرید.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از تفکر بسیجی هراس دارند، افزود: تفکر بسیجی از ایران صادر شده است و نجات کشورهای دیگر نیز با همین تفکر بسیجی رقم خورده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج تمامش خدمت است، گفت: ما چهل سال است که آرام به جلو می رویم در حالی که اگر یک رستاخیز درست صورت گیرد، تمامی جوانان پاک ما آمادگی دارند که تفکر بسیجی را بپذیرند و از دیگران جلوتر آیند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید دست به کارهای فرهنگی ریشه دار زد، یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد مردم ایران، اسلام را خواسته اند و طبق این آمار، نظام شکل گرفته است و ۴۰ سال است که در پیچ و خم ها و فراز و نشیب ها قرار داشته و با کارشکنی دشمنان دست و پنجه نرم کرده ایم اما همان حضور مردم در سال ۵۷ را امروز نیز با همه ی مشکلات اقتصادی شاهد هستیم.

 

وی ادامه داد: نظرسنجی های علمی و مصاحبه با مردم نیز می‌گوید که مردم، اسلام و رهبر را می‌خواهند، لذا باید بدانیم که بسیاری از نقص ها به خودمان و کم کاری هایمان برمی گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *