خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: با تربیت درست می توانیم شاهد چمران ها و مطهری ها باشیم/ به آینده نوجوانان امروز بسیار امیدوار هستیم

امام جمعه بیرجند: با تربیت درست می توانیم شاهد چمران ها و مطهری ها باشیم/ به آینده نوجوانان امروز بسیار امیدوار هستیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما به آینده این نوجوانان بسیار امیدوار هستیم زیرا این ها بزرگان آینده کشور هستند و باید کشورشان را اداره کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانش آموزان پسرانه دبستان برکت سایت اداری بیرجند با اشاره به اینکه انسان در ذات خودش اشرف مخلوقات است، اظهار کرد: اگر در طول تاریخ از خانواده ها تا معلمان و جو عمومی جامعه چه حقیقی و چه مجازی، فرزند انسان را گمراه نکنند و انسان بتواند منازل رشد و کمال را بر اساس قطب نمای فطرت انجام دهد، استعدادی که بالقوه و به عنوان اشرف مخلوقات در او وجود دارد، به فعلیت می رسد.

 

وی با بیان اینکه در حدیث قدسی خداوند متعال از انسان کامل به عنوان مَثَل خود تعبیر می کند، افزود: هنر آن است که برابر تعلیمات انبیاء الهی ذخایر موجود در فطرت انسان، استخراج شود که متاسفانه این کار صورت نمی گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر مسئله ی آموزش برای فرزند انسان مطرح می شود، این مسئله در فطرتش وجود دارد و ذاتا انسان به گونه ای خلق شده که از دانستن احساس بزرگی و از ندانستن احساس کوچکی می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در بحث آموزش اگر حقایق آموزش برای انسان بیان نشود، انسان سر از خرافات در می آورد و خرافات همان بدل علم است.

 

وی با اشاره به اینکه انگیزه پرستش فطرتا در ذات انسان وجود دارد، گفت: پرستش اگر در انسان تقویت گردد، انسانی کامل و حق پرست تربیت می شود، اما اگر بر خلاف آن صورت گیرد، انسان به فردی مشرک و بت پرست تبدیل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر انسان درست اشباع نگردد، یک حالت انحرافی را در پیش می گیرد، افزود: خداوند متعال انسان را بر اساس فطرت الهی آفریده است اما ممکن است خانواده، معلم و مربی بی توجه باشند و باعث گردند تا کودک سر از گمراهی در آورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر انسان، خود یک عالَم است، ادامه داد: هیچ امانتی به مانند امانت فرزند انسان، ارزشمند نیست.

 

وی مطرح کرد: ادب، اخلاق و خوش فکری کودکان نتیجه انتخاب مربیان و معلمان برگزیده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر کودک را رها کنیم گمراه می شود، ابراز داشت: اگر در خانواده و مدرسه به کودکان و نوجوانان رسیدگی نکنند، در آینده به افرادی که صلاحیت دار نیستند تبدیل خواهند شد اما اگر شرایط مساعد باشد و تربیت به درستی صورت گیرد می توانیم شاهد ابوعلی سیناها، ابوذر غفاری ها، سلمان فارسی ها، دکتر چمران ها و مطهری ها باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: در دهه ی ۶۰ شرایط ارزشی حکم فرما بود و بالندگی جمعیت جوانان ۱۲ الی ۱۳ ساله در حدی بود که حتی به وظایف عادی قانع نبودند و در جبهه ها شرکت کردند و عده ی زیادی نیز اسیر دست صدام شدند اما تا آخرین لحظه ثبات قدم، اراده و رشد فکری خود را حفظ کردند به صورتی که باعث شدند تا دشمنان مأیوس شوند.

 

وی ادامه داد: وقتی ارزش ها زیر سوال می رود و در جامعه، زندگی های مادی و پول به عنوان مسائل اولیه مطرح می شود، نسل نوجوان آسیب می بیند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: نوجوانان ما در خانه نسبت به پدر و مادرشان محبت و ارادت دارند و ادب، اخلاق و حرمت ها را نسبت به معلم، مربی، خواهر و برادرانشان حفظ می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان از راه علم می توان بر زندگی خود مسلط شود، گفت: درس خواندن و علم عبادت و فریضه هستند.

 

وی گفت: نوجوانان ما از لحاظ درس، جدیّت، آداب،اخلاق، نماز به موقع، طهارت و تقوا سرآمد هستند لذا ما به آینده این نوجوانان بسیار امیدوار هستیم زیرا این ها بزرگان آینده کشور هستند و باید کشورشان را اداره کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما نیز دعا می کنیم که این نوجوانان نور چشم پدر و مادرشان باشند و نسبت به معلمین، مربیان و جامعه خود دلسوز باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *