خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: باید در جهت روان کردن کار وقف تجدید نظری صورت گیرد

امام جمعه بیرجند: باید در جهت روان کردن کار وقف تجدید نظری صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مبادلات و مکاتبات در بعضی جاها به گونه ای حرفه ای صورت نمی گیرد، لذا می طلبد تا تجدید نظری در جهت روان کردن کار وقف صورت گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران موکب های اربعین حسینی اوقاف استان اظهار کرد: نسبت به مسئله اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) و کاروان ها و موکب‌هایی مختلفی که از جانب نهادهای خاص در ایران و عراق انجام می شود باید گفت که اقدامات بسیار ارزشمندی در این خصوص صورت می گیرد، لذا امیدواریم که مورد قبول درگاه حق واقع گردد.

 

وی با اشاره به اینکه کارهای خیر و بِرّ در دنیا زیاد است، افزود: در کنار این قضایا که بسیار مطلوب است باید بر حساسیتی که نسبت به مسئله وقف وجود دارد، تأکید گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: وقف هایی در تصرف دیگران قرار دارد است که با یک همت می توان از تصرف آن ها بیرون آورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه به لطف خداوند متعال نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و امور وقف دوباره احیا گشت، تصریح کرد: در دورانی که در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم، در سه نوبت و در سه جهت به ریاست سازمان اوقاف در آن تاریخ، توصیه هایی کردم، اولین جهت، مسئله اصل خود وقف، دیگری در تعمیر ویرانه های وقف و دیگری در حفظ درآمدهای ناشی از وقف بود، و تأکید کردم که باید نرخ درآمدها به روز مشخص شود و گزارشاتی که ارائه می شد نیز خوب بود.

 

وی تصریح کرد: مسئله احیای وقف دیگر مسئله ای است که باید به آن توجه شود و لذا واقفی که وقف کرده و اگر متولی ندارد اداره اوقاف باید در جهت احیای آن و درآمدزایی نقشش را ایفا کند تا به هدف وقف برسد لذا در این باره نباید کوتاهی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  ادامه داد: مبادلات و مکاتبات در بعضی جاها به گونه ای حرفه ای صورت نمی گیرد، لذا می طلبد تا تجدید نظری در جهت روان کردن کار وقف صورت گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *