خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: «بصیرت» بزرگترین سلاح جامعه است/بی‌تدبیری دولت و ناکارآمدی مجلس قابل قبول نیست

امام جمعه بیرجند: «بصیرت» بزرگترین سلاح جامعه است/بی‌تدبیری دولت و ناکارآمدی مجلس قابل قبول نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جریانات اخیر کشور بر این مردم خیلی باید دعا کرد، مردم با فرهنگ خراسان جنوبی و بعضی از استان های دیگر، با بصیرت خودشان جلوی سوء استفاده فتنه گران را گرفتند؛  آنها(مردم استان) هم اعتراض خودشان را انجام دادند و هم با بصیرت عمل کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بیرجند اظهار کرد: واژه سیاست برخلاف عرف که آن را یک واژه زشت و مترادف با مکر و حیله می دانند  در ذات خودش تعبیر به اصلاح هر شیء یا همان تدبیر است اما چون شیاطین در اهداف سوء از آن استفاده کردند معنای اصلی آن تحت الشعاع قرار گرفته است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سیاست در ذات خود یک نوع تشکیلاتی است که منجر به نتیجه مطلوب می شود، گفت: سیاست بین المللی اگر بخواهد به نفع انسان باشد باید متناسب با آن باشد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه سیاست صحیح باید در جهت رشد و کمال انسان باشد، افزود: دشمن همواره با شیطنت خود توطئه های مختلفی را طراحی و برای تخریب جامعه ما مقدماتی را برای نفوذ پیدا می کند تا در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی به نحوی افکار و طرح خود را القا کند.

 

وی با اشاره به نقشه و توطئه های استکبار برای ایجاد تفرقه و اختلاف در بین کشورها و ملت ها، ادامه داد: این یک نوع سیاست شوم است که استکبار بکار می گیرد تا اراده و قدرت جوامع را ضعیف کند تا نتوانند از خود دفاع کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اسلام ما را به سیاست سالم پیامبران الهی و ائمه اطهار علیه السلام دعوت می کند، افزود: اما باید متوجه سیاست های شیطنت آمیز دشمن نیز باشیم چرا که افراد احمق و منافق را تحت نفوذ قرار می دهند تا اموال مردم را تخریب و دانشمندان و بهترین نیروهای جامعه ما را ترور کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه بصیرت علاج برنامه های شوم و نفاق دشمن است، گفت: بصیرت بزرگترین سلاح جامعه است و در فتنه اخیر مردم با فرهنگ  و با بصیرت خراسان جنوبی و برخی استان های دیگر ضمن اعتراض اما صف خود را از آشوبگران جدا کردند و نگذاشتند افراد نفوذی هیچ خسارتی به جامعه بزنند.

 

وی بیان کرد: هر چه برای ما از خوب و بد پیش می آید نتایج تدبیر و یا بی تدبیری است که به خودمان برمی گردد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران، سیاست الهی است و نفوذ غیر الهی را نباید بپذیریم، عنوان کرد: با سیاست الهی می توان با تمام دنیا از موضع قدرت رابطه داشته باشیم اما متاسفانه آنچه  صورت می گیرد نوعی بی تدبیری است که می خواهند جامعه را با کمک بیگانگان اداره کنند و این سیاست فاسد و یا عین بی تدبیری است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه فتنه های استکبار جهانی همیشه وجود دارد و درصدد هستند تا ما را نابود و به بردگی بگیرند، تاکید کرد: با سیاست ناقص می خواهند از داخل به خارج توجه کنند تا بیکانگان مشکلات ما را حل کند و با این تفکر فرصت برای دشمن ایجاد می شود تا فتنه گری داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اگر تفکر بسیجی در جامعه توسعه و حاکم شود هیچ دشمنی به سراغمان نمی آید.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه با ندانم کاری ما را منتظر برجام می گذارند، انتقاد کرد: با بی تدبیری فضای مجازی را دست بیگانه می گذارند، و در اموری که باید کارشناسی باشد چرا باید آنقدر بی تدبیری شود تا مردم معترض شوند و دشمن بر موج سوار شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه بی تدبیری و ندانم کاری مسئولان دولتی و ناکارآمدی مجلس قابل قبول نیست چرا که دشمن سوء استفاده می کند، گفت: البته باید انصاف داشته باشیم چرا که مردم نیز در تمام مشکلات و حوادث کشور تقصیر دارند و وظیفه اجتماعی خود را به درستی انجام ندادند و دولت بی تدبیر و مجلس ناکارآمد را خودشان انتخاب کردند.

 

وی با اشاره به ضرورت انتخاب درست دولت و مجلس توسط مردم، بیان داشت: حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم دولت و مجلس  مبنی بر افزایش قیمت بنزین بخاطر حمایت از رأی مردم و قانون است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم باید دولت اسلامی ایجاد کنند تا براساس معیارهای اسلام و قانون اساسی عمل کند نه براساس حزب و سلیقه و لیبرال های غربی، افزود: هر جایی به انقلاب عمل کردیم پیروز شدیم و هر جایی به بیگانه تکیه کردیم آسیب دیدیم.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید انتخابات ما به گونه ای باشد که دولت مربی برای جامعه باشد و گرنه دولتی که می گوید مردم را به زور نمی توان به بهشت ببرد پس چرا دست یاغی‌ها را باز می گذارد که مردم را به زور به جهنم ببرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *