خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در فتنه اخیر دشمنان در مقابل حُسن عمل نیروهای امنیتی و انتظامی هیچ حرفی برای گفتن نداشتند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در فتنه اخیر دشمنان در مقابل حُسن عمل نیروهای امنیتی و انتظامی هیچ حرفی برای گفتن نداشتند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حُسن عمل نیروهای مسئول از جمله امنیتی، انتظامی، فرهنگی و.. در استان خراسان جنوبی ودیگر استان ها بسیار با اقتدار بود و دشمن هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی استانی ناجا و جامعه اسلامی اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در جامعه در حال خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف است.

 

وی افزود: به برکت انقلاب شهربانی های سابق که مجری برنامه های رضاخانی بود، امروز به نیروی انتظامی امین و مقتدر جمهوری اسلامی تبدیل شده اند که در حد معمول هم بسنده نمی کند و خدمت رسانی را در دستور کار قرار داده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: اکثر مسئولیت ها و تلاش هایی که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جامعه انجام می دهد، مصادیق خدمت رسانی و امر به معروف و نهی از منکر است و جایگاهش قصد قربت برای بهترین نوع عبادات است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به نقش مردم و دولت، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید به آرمان‌های انقلاب نزدیک شد و به سمت دولت اسلامی و سپس جامعه و تمدن اسلامی حرکت کرد.

 

وی بیان کرد: مسئله ارتباط مردم و دولت هر کدام در دیگری اثرگذار است و باید به تاثیرگذاری‌ها توجه داشت و نقش کلیدی آن که همان مردم هستند، را به دست آورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم در تمام کارها تاثیرگذار هستند، عنوان کرد: اگر به این انقلاب دست یافتیم نتیجه آن انگیزه ای بود که در مردم وجود داشت، ملت‌های غالب خودشان سرنوشتتشان را انتخاب کرده و ملت‌های مغلوب نیز خود، دولت را انتخاب کرده‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انتخاب مسئولان و دولت‌ها بر عهده ملت‌ها است، گفت: کاری که این انقلاب اسلامی کرد، این بود که اختیار کشور را از دست حُکّام گرفت و آن ها را بیرون کرد و به دست مردم داد، لذا خود مردم هستند که دولت را ایجاد می کنند، حال اگر مردم کم تفاوت شدند حکومت کم تفاوت روی کار خواهد آمد، اگر مردم حساس باشند حکومت حساس روی کار خواهد آمد و به همین ترتیب اگر مردم درست عمل کنند، حکومت درست عمل خواهد کرد و اگر نادرست عمل کنند، حکومت نادرست عمل خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه مردم در دولت و حکومت تاثیرگذار هستند، افزود:  درست است که مردم نقش اولیه دارند اما در نهایت تصمیمات را به دولت ها واگذار می کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نقش دولت مردها در جامعه نقشی غیر قابل انکار است، گفت: آثار دولت ها در جامعه نمایان می شود و نقش دولت در علم، اخلاق، تغذیه و… غیر قابل انکار است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: وظیفه ی اصلی دولت اسلامی این است که پیام انقلاب که روح انقلاب است و آن اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را به اجرا درآورد، و اگر اینگونه باشد همه ی امور بر اساس کرامت انسانی و سیر الی الله به گونه ای تنظیم می شود که با آن معنی می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جامعه اسلامی را بعد از دولت اسلامی معنی می‌کنند، گفت: اگر چنانچه تفکر منحط و مریض غربی حکم فرما باشد، همه ی امور به افزایش مسائل اقتصادی معنی می دهد، لذا انسانیت، شرف، شهادت  و عبادت معنی نمی دهد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اولین کاری که در گام دوم انقلاب اسلامی باید برداشته شود این است که زمینه ای فراهم گردد تا مردم بر روی وظیفه اصلی تأثیرگذاری خود، حساس شوند و بر اساس آن حساسیت، معیارهایی را برای بهترین ها شناسایی کنند و افراد را با شوق، مشورت و کارشناسی درست به عنوان خدمتگزاران به جامعه جایگزین کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خدمتگزاران به جامعه باید همتشان این باشد که انسانیت انسان ها را رشد دهند، ادامه داد: دولتی که در آن، پول حرام، اختلاس و ربا معنی ندهد و در پای انسانیت معنی پیدا کرده باشد، می تواند در تربیت جامعه، به مانند یک پدر عمل کند و جامعه را رشد دهد.

 

وی با بیان اینکه شاخصه و علامت رشد جامعه، عدالت است، تأکید کرد: دولت باید جامعه را به سمت رشد هدایت کند، نه اینکه یک عده پول پارو کنند و یک عده در فقر و گرسنگی قرار گیرند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان داشت: اگر امور بر اساس احکام، اخلاق و عقاید ناب اسلامی شکل گیرد، محصولش تمدنی خواهد بود که تنها راه نجات بشر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در قرن ۲۱ یک عده از وحشی گری و خون خواری به ویرانی کشورها و آواره کردن زن و بچه و محاصره اقتصادی دست می زنند که اخیرا از عناصر خود سازمان ملل عنوان شده که در یمن، در هر ۱۱ دقیقه یک کودک کمتر از ۵ سال می میرد.

 

وی بیان داشت: ار بخواهیم که مشلات برطرف شود باید جامعه اسلامی گردد و آن زمانی است که دارای برنامه باشد و این برنامه را نیز باید دولت به معنی عامش، طرح ریزی و اجرا کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: باید از خدمات و ارزش هایی که در نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح وجود دارد تشکر و قدردانی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در این آشفته بازاری که در فضای مجازی و فضای حقیقی و در انواع و اقسام مسائل تأثیرگذار است، خوشبختانه مردم با بصیرت خود، توانستند مسائل را درک کنند، لذا باید از این مردم نیز تشکر کرد.

 

وی تأکید کرد: دشمن در هر فتنه ای، از قبل برنامه ریزی می کند و تمام کارش این است که مردم را وارد بر شبهات کند و ضربه کاری را بر آن ها وارد آورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: اگرچه دشمن ضربه می زند و عده ای نیز مقصر هستند اما نوبت به بصیرت مردم که می رسد می بینیم که دشمن هیچ کاری از دستش بر نمی آید، و این موضوع را در این ۴۰ سال و فتنه ی اخیر مشاهده کردیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: حُسن عمل نیروهای مسئول از جمله امنیتی، انتظامی، فرهنگی و.. در استان خراسان جنوبی ودیگر استان ها بسیار با اقتدار بود و دشمن هیچ حرفی برای گفتن نداشت، لذا باید برای داشتن این مردم خوب که با بصیرت وارد بر میدان شدند و مدیرانی که خوب عمل کردند و آسیب دشمن را به حداقل رساندند، دعا و شکر خدا را به جای آورد.

 

وی با بیان اینکه امروز سرنخ ها به دست آمده است، گفت: در سطح ایران اسلامی مردم کاملا از دشمنان فاصله گرفتند و باعث شدند تا آن ها به رسوایی کشیده و شناسایی شوند و از این به بعد نوبت آن هاست که در رابطه با منابع، تغذیه فکری، هجوم ها و توطئه های خود پاسخ دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در پایان گفت: فتنه اخیر با همه آسیب هایی که داشت اما بصیرت افزایی هایی به لازمه ی آن حاصل گشت تا در قدم ها و گام هایی که جامعه می خواهد برای تشکیل دولت، جامعه و تمدن اسلامی بردارد، کمک حال باشد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *