خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: نماز جمعه دستاوردی است که نمونه ندارد/ نماز جمعه پاسخگوی تمامی جنگ های همه جانبه‌ی دشمنان است

امام جمعه بیرجند: نماز جمعه دستاوردی است که نمونه ندارد/ نماز جمعه پاسخگوی تمامی جنگ های همه جانبه‌ی دشمنان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگرچه آنچه انجام می دهیم ناقص است و با یک نماز جمعه ای که تشریع شده فاصله داریم، اما همین درصد کم، پاسخ تمامی دنیای مجهز امروز و جنگ های همه جانبه ی دشمنان را می دهد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امشب در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: کار عبودیت و بندگی خدا چیزی نیست که یک انسان بخواهد تشکر کند، لذا دعا می کنم که خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید زیرا مصداق دعای ” وستخدمنی فی مرضاتک ” هستید و خدا دعای شما را مستجاب کرده و در چنین جایگاهی قرار داده، لذا شکر این توفیق، همین جدیّت است.

 

وی افزود: خداوند متعال همه ی موجودات را به حسب آنچه که در نظام تکوین و خلقت آفریده آن ها را از مبدا تا مقصدشان به همه ی امور هدایت کرده تا نوبت به اشرف مخلوقین رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ارسال رسل و انزال کتب و تشریع دین برای هدایت اشرف مخلوقات است، انسان بر خلاف دیگر موجودات که محدود هستند، یک موجود نامتناهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ناسپاسی یعنی انسان عوض اینکه پای تعلیمات و تزکیه پیغمبر بنشیند و راه کمال را بپیماید، پیرو هواهای نفسانی، خشم، غضب و شهوت گردد و با پیغمبران کارشکنی و به جنگ برخیزد.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ پیغمبری به مانند پیامبر اکرم(ص) اذیت نشد، ادامه داد: در مکه، ستم ها و شکنجه های بسیاری بر مسلمانان روا داشتند و آن ها را آواره کردند، حتی بعد از آن که پیامبر اکرم(ص) به مدینه هجرت کردند نیز در ظرف ۱۰ سال ۸۰ جنگ بر پیامبر تحمیل کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: بعد از پیامبر نیز جانشینان به حق ایشان را یا مسموم کردند و یا کشتند و فلسفه غیبت حضرت مهدی(عج) نیز همین است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال اسلام در انزوا قرار داشته است، گفت: دنیا با همه ی امکانات آخرالزمانی، برای جنگ با اسلام ناب بسیج شده است.

 

وی یادآور شد: دشمنان آنچه بر سر قرآن درآوردند بر سر اهل بیت نیز درآوردند و اکنون نیز همان نسخه را اجرا می کنند، لذا ارزش کار شما در اینجا مشخص می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: بشر عوض اینکه برای هدایت خود تلاش کند، با اسلام، انسانیت، اخلاق، دیانت و ارزش ها می جنگند، به همین دلیل آن حقیقت تعلیمات پیغمبر در یک هاله ای قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه به دلیل انزوای ۱۴۰۰ ساله اسلام، با آرمان های خود فاصله ی زیادی داریم، گفت: در ۱۴۰۰ سال قبل حکم نماز جمعه تشریع شده و امروز دنیا با همه ‌ی تجهیزات، فضای مجازی، اتاق‌های فکر، جنگ‌های نظامی، جنگ های روانی و… برای مقابله با آن برنامه ریزی کرده اند.

 

وی با بیان اینکه ما با آنچه که حقیقت نماز جمعه است، خیلی فاصله داریم و این به خاطر آن بوده که در انزوا قرار داشته ایم، گفت: اگرچه آنچه انجام می دهیم ناقص است و با یک نماز جمعه ای که تشریع شده فاصله داریم، اما همین درصد کم، پاسخ تمامی دنیای مجهز امروز و جنگ های همه جانبه ی دشمنان را می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان استفاده از ظرفیت نماز جمعه با آنچه که باید باشد بسیار فاصله دارد، گفت: نماز جمعه از جهت حقانیت و هدایت، آنقدرعیارش بالاست که افرادی که در سایه‌ی آن قرار می گیرند، از جهت ایمانی، سیاسی عقیدتی و… بیمه می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: ظرفیت نماز جمعه را هنوز نتوانسته ایم درک کنیم و این شما هستید که با ذوق، ابتکار، مطالعه، تجربه و با استفاده از منابع که در فقه، اخلاق و سیاست داریم، کمک می کنید که به آن نماز جمعه ای که مد نظر اسلام است، برسیم.

 

وی افزود: برد نماز جمعه بسیار زیاد است و هدایتی که پیامبر اسلام برای آن مبعوث شده در نماز جمعه تجلی پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به اعضای ستاد نماز جمعه گفت: اهمیت کارتان را بررسی کنید که خداوند به شما چه توفیقی داده و در چه جایگاهی قرار داده و بدانید که این با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: مردم ما در همه ی امور و انواع و اقسام کارهای خیر با همه ی مشکلاتی که برای آن ها ایجاد شده اما باز هم حرف اول را می زنند اما در میان همه ی ارزش ها، ارزش هدایت که هدف غایی رسالت است از همه بالاتر است.

 

وی گفت: در فقه دو خطبه ی نماز جمعه به جای دو رکعت نماز قرار گرفته که باید حاوی آگاهی، هدایت، تقوا، نیازهای مردم و مسائل سیاسی و اجتماعی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رمز توفیق، دانش بنیان بودن قضایا و مسائل است، افزود: همانطور که در حال توسعه دادن هستید، باید از ظرفیت موجود نماز جمعه نیز بهره های بسیار بالایی را ببرید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: امروز هیچ چیزی، بدون طرح و برنامه نمی تواند باقی بماند و آنی تثبیت می ماند که طرحش تخصصی، حساب شده، دارای برنامه و زمان بندی باشد و امیدوارم که این مجموعه توفیقات شایسته ای در این زمینه داشته باشند.

 

وی مطرح کرد: وقتی حضرت علی(ع) به یمن می رفتند – که آن آثار، امروز در یمن ظهور پیدا می کند و در آستانه ظهور حضرت مهدی(عج) جریان یمن جزء پیش بینی های روایات است – حضرت محمد(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند ” اگر یک نفر به وسیله ی تو هدایت شود ارزشش بالاتر است از همه ی آن چیزی که آفتاب به آن می تابد.”

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه، دستاوردی است که نمونه ندارد و فلسفه آن نیز روشن است، وقتی انسان به ضلالت می افتد، از هر موجودی پست تر می شود و اگر هدایت گردد ارزشش از همه ی آن چیزی که آفتاب بر آن می تابد بیشتر است و این با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: جایگاه انقلاب اسلامی ایران در بیرون از کشور، بسیار پر رنگ تر از داخل است و افراد تا پای جان برای انقلاب ایران ایستادگی می کنند، چون این انقلاب، انقلاب الهی است.

 

وی گفت: امروز انقلاب ایران در خود کشورهای غربی نفوذ پیدا کرده است و اتفاقاتی که در حال روی دادن است، نشان از تغییر دنیا دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: ۵۲ هفته می گذرد که در فرانسه به عنوان یک کشور نمونه غربی مردم وارد بر میدان می شوند و به زبان خودشان حرف شما را می زنند و اعتراضات خود را به سیستم لیبرال دموکراسی غرب ابراز می کنند، و با اینکه کور، شکنجه و به زندان می روند، اما پای حرفشان می ایستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انشاء الله کارهای شما و امثال شما در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی شرایطی به وجود آورد که آن نماز صد در صد جمعه در قدس شریف و پشت سر مبارک حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) اقامه شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *