خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: ارزش روزنامه به گفتن حقایق است / غذای فکری جامعه در دست صاحبان قلم و تریبون ها است

امام جمعه بیرجند: ارزش روزنامه به گفتن حقایق است / غذای فکری جامعه در دست صاحبان قلم و تریبون ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جامعه‌ی سالم و یا جامعه‌ی ناسالم، محصول تغذیه ای است که می شود و این تغذیه را صاحبان قلم، بیان، تریبون ها و فضای حقیقی و مجازی انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با سردبیر، سرپرست و خبرنگاران روزنامه خراسان در بیرجند اظهار کرد: هم کتاب و هم کتاب خوانی و هم استفاده از رسانه ها، نشریات و مطبوعات، نیازهای امروز جامعه است و ما نیز به نوبه ی خود از آن پشتیبانی می کنیم.

وی افزود: اصولا کسانی که دست به قلم می برند حال می خواهد کتاب باشد یا نشریه و مطبوعات و رسانه ها، باید نسبت به این کار خطیر و مهم، بصیر باشند و بدانند که چه می نویسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در جامعه کسانی هستند که می دانند چه می کنند اما بعید می دانم که صاحبان قلم و سخن بدانند، چه می کنند، چون عوارض و لوازمی دارد که خیلی جاها ممکن است به آن توجه نشده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اینکه مشکل می‌دانم که صاحبان قلم و تریبون بدانند چه می کنند، به جهت این است که به ظاهر یک چیزی می گویند و می نویسند و یا در فضای مجازی خبری را پخش می کنند، اما این ظاهر قضایاست و باطن آن از حساب خارج است که چه می شود و انسان ها سر از کجا در می آورند و برای نسل آینده چه عوارضی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سلامت، مریضی، ضعف و قوت افراد، محصول تغذیه ای که می شوند، می باشد، ادامه داد: صاحبان قلم، بیان و تریبون ها باید توجه داشته باشند که سلامت غذای فکری از سلامت غذای جسمی خیلی مهم تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تغذیه فکری که انسان درست پرورش یابد و یک مدینه فاضله شکل گیرد که همگان امیدوار و لذت ببرند و به کمال برسند، با تغذیه فکری که یأس، ناامیدی، خشونت، کشتار، ویرانی شهرها، آوارگی مردم، بمباران و انفجار را القا می کند، بسیار متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: جامعه‌ی سالم و یا جامعه‌ی ناسالم، محصول تغذیه ای است که می شود و این تغذیه را صاحبان قلم، بیان، تریبون ها و فضای حقیقی و مجازی انجام می دهند.

وی اضافه کرد: مراجع بزرگوار تقلید مجتهدین جامع الشرایط هستند و عمرشان را به تحقیق گذرانده اند اما در برخی موارد وقتی می خواهد فلان مسئله را در رساله خود درج کنند، می نویسند ” احتیاط این است که اینگونه صورت گیرد ” زیرا نتایج آن را می دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات اقتصادی، فکری و فرهنگی گفت: کاش آنقدر مطالب مفید داشته باشیم که به جای ۸ صفحه روزنامه، ۱۶ صفحه روزنامه داشته باشیم، اما چون مطالب استاندارد زیادی، ذخیره نداریم به دنبال حجم زیرا آن نباید برویم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اگر روزنامه ای دارای چهار صفحه باشد، اما نسبت به آنچه می نویسد متعهد و چهار جمله استاندارد با حجم کم، مستند و تخصصی بنویسد، بسیار با ارزش خواهد بود زیرا اینگونه مخاطبان به وی اعتماد می کنند.

وی تأکید کرد: باید هر مطلبی که نگاشته می شود، واقعیت ها درج گردد تا مخاطب بتواند به آن اعتماد کند، لذا اگر چنین اقدامی صورت پذیرد، حجم کم هم کفایت می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: صفحات روزنامه باید استاندارد باشد و برای عموم مردم تغذیه و راهنمایی درست را ملاک قرار دهد، که اگر اینگونه باشد مردم به دنبال آن خواهند رفت، چون بازدهی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: شما با جایگاه و سوابقی که دارید شق القمری انجام دهید و با حجم کم مطالب را استاندارد کنید تا برای دیگران نیز الگو باشید و مردم احساس کنند که به روزنامه شما نیازمند هستند.

وی در پایان گفت: در ابتکارات و شیوه های جاذب نیز، انواع تجربه ها و تیترها بوده و هست، لذا بهترین نوع را انتخاب کنید، به گونه ای که مردم انتظار روزنامه شما را بکشند تا بتوانند از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *