خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حادثه ای که برای زوار پاکستانی رخ داد بسیار دردناک بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حادثه ای که برای زوار پاکستانی رخ داد بسیار دردناک بود

امام جمعه بیرجند گفت: حادثه ای که برای زوار پاکستانی پیش آمده و طی آن چندین نفر جان خود را از دست داده اند، بسیار دردناک است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با دست اندرکاران موکب خدمت رسانی به زائرین پاکستانی در خراسان جنوبی، اظهار کرد: حادثه ای که برای زوار پاکستانی پیش آمده و طی آن چندین نفر جان خود را از دست داده اند، بسیار دردناک است، اگرچه روح آن ها به اباعبدالله الحسین(علیه السلام) ملحق شده، اما این حادثه برای بازماندگان سخت است که امیدوارم خداوند به آن ها صبر عطا کند.

 

وی افزود: اربعین حسینی امروز در سطح جهان، یک مسئله ی بین المللی است که از سراسر جهان در آن حضور دارند و منحصر به مسلمانان نیست، بلکه غیر مسلمانان نیز در آن شرکت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک معجزه است، گفت: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که ” إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة “، این سخن را پیامبر زمانی فرموده اند که امام حسین(علیه السلام) کودکی ۴ ساله بوده اند، لذا ایشان از آینده ای خبر دارد که جز در ارتباط با خدا نمی توان آن آینده را پیش بینی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: همه ی پیغمبران و اوصیاء الهی مصباح هدی و سفینه نجات هستند، اما آنچه پیامبر خدا می فرمایند، یعنی اینکه در میان همه پیغمبران و اوصیاء، یک نفر خصوصیت ویژه ای دارد و آن حسین بن علی(ع) است.

 

وی ادامه داد: آن هایی که حدیث ” إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة ” را زبان پیغمبر شنیده اند دارای امتیاز بالایی هستند، اما ما بر آن ها دارای امتیاز مهمتری هستیم به جهت اینکه آن ها شنیده اند و ما می بینیم و شنیدن کی بُوَد ماندن دیدن.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: کلامی که پیامبر در خصوص امام حسین(ع) می فرمایند اگر متصل به وحی نباشد صرف پسر پیغمبر و پسر امام بودن دلیل نمی شود که فردا چه خواهد شد، بلکه این خبری است که اباعبدالله الحسین(ع) در میان همه ی پیغمبران و جانشین آن ها به صورت استثنایی، خواهد درخشید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: امروز در دنیایی هستیم که به مانند کف دست، همگان از همه جا و همه چیز اطلاع دارند، اما واضح است که نه در گذشته تاریخ، و نه امروز و نه در آینده، چنین استثنایی به نام حسین(ع) به وجود نخواهد آمد.

 

وی افزود: ما زیارت های معتبری نظیر زیارت امین الله، جامعه کبیره، زیارت عاشورا و … داریم اما در روایات با همه اهمیتی که دیگر روایات دارند، بر یک نشانه شیعه که همان زیارت اربعین می باشد، تکیه شده است و این مسئله ای بسیار عجیب است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: امروز دنیا را ظلم و جور فرا گرفته، اما پیام عدل، از طریق اربعین حسینی به گوش مسلمانان و غیر مسلمانان جهان می رسد و این یک معجزه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز نشانه شیعه در سطح بین الملل، اربعین حسینی است، گفت: همه ی مردم جهان از آگاهی کافی برخوردار نیستند اما پیام اربعین حسینی به همه ی نقاط جهان از مسلمان و غیر مسلمان می رسد.

 

وی مطرح کرد: امروز دنیا از ظلم به تنگ آمده و حسین(علیه السلام) را به عنوان پرچم عدالت قبول دارند و بر روی آن حساب ویژه باز می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: خبری که در اربعین حسینی نهفته است و به گوش مردم جهان می رسد این است که پرچم عدالتِ حسین بن علی(علیه السلام) به وسیله ی فرزندش مهدی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به صورت پایدار در جهان نصب خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: زیارتی که شما انجام می دهید تنها زیارت نیست بلکه جهاد در راه خدا، فرهنگ و سیاست نیز می باشد، لذا هر قدمی که برمی دارید برای شما اجر نوشته می شود.

 

وی با بیان اینکه کار شما کار پر زحمتی است اما نتیجه آن شیرین است، گفت: آن دسته از افرادی که از کاروان اربعین حسینی جا می مانند نیز در شهرها و کشورهای خود دست به راهپیمایی می زنند و مراسمات خود را برگزار می کنند که در تهران و بقیه شهرهای کشور نیز این سیل جمعیت را مشاهده می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: افرادی که زمینه سازی راهپیمایی اربعین حسینی را فراهم می کنند و همچنین افرادی که اعلام آمادگی کرده و موکب ها را در عراق و ایران برپا می کنند، اجرشان در نزد خداوند متعال بسیار بالاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: خدمت به زائرین حسینی یک تابلو در برابر ادعاکنندگان حقوق بشر است که گاهی با اسم های مختلف نیز از آزادی دم می زنند، کار این افراد جز خشونت، کشتار، ویران کردن شهرها، مکر، حیله، بمباران، آواره کردن مردم و کشتن زن و بچه، چیز دیگری نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در هر کجای کره زمین اگر فتنه ای وجود دارد به وسیله استکبار جهانی ایجاد شده است، عنوان داشت: در تفکر لیبرال دموکراسی غرب و استکبار جهانی، انسان گرگ انسان است، لذا بقیه مواردی که از آن دم می زنند، همه شگرد، مکر و فریب است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز بالاتر از هر قلم، بیان و هنری، استکبار جهانی خود را معرفی کرده است و با اینکه ادعای متمدن بودن دارند، اما دنیا می بیند که این ها چه افرادی هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی غرب، اربعین حسینی ظاهر شده که تمامش عشق، از خودگذشتگی، ادب و خدمت است.

 

وی یادآور شد: اینکه دشمن عصبانی است و به صورت مرتب، به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف است، از جمله توطئه هایی که در عراق و دیگر کشورها دارد که البته رسوا می شوند و شکست می خورند، به خاطر این است که می فهمد تابلوی اربعین حسینی همه ی شرایطشان را زیر سوال می برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در مکتب اسلام و اهل بیت انسان گرگ انسان نیست بلکه انسان برادر و خدمت گزار انسان دیگری است، لذا کار شما، کار بسیار عظیمی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همانطور که جنایت، خشونت و انحراف مکتب غربی را نمی شود با هیچ قلم و هنری بیان کرد، فضیلت، عزت، حکمت، محبت و ایثار اربعین حسینی را نیز نمی توان با زبان و قلم بیان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دیدن زوار آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت رضا(ع) برای ما غنیمت است، گفت: امیدوارم که از برکت وجود شما، بنده نیز زاد و توشه ای گرفته باشم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه کار فرهنگی برای ما بسیار حائز اهمیت است، مطرح کرد: محبت به برادر مسلمان بسیار ارزشمند است و باید در موکب ها به این مورد توجه ویژه شود.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *