خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: در گام دوم انقلاب باید مطالبه گری از مسئولان را بیشتر مد نظر قرار دهیم/ انقلاب مشکلی ندارد بلکه مشکل از انتخاب های ما است

امام جمعه بیرجند: در گام دوم انقلاب باید مطالبه گری از مسئولان را بیشتر مد نظر قرار دهیم/ انقلاب مشکلی ندارد بلکه مشکل از انتخاب های ما است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بسیاری از جاها، موانع از ناحیه دولت مردان خود ما است، گفت: باید به این مورد توجه داشته باشیم و مسئله مطالبه گری از مسئولان محترم را بیشتر مد نظر قرار دهیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و روسای حوزه های علمیه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه تحقق هر امر به دو اصل متکی است یکی وجود مقتضی و دیگری عدم مانع، اظهار کرد: داشتن الگویی برای حرکت کردن به سمت آن و همچنین توجه به گذشته و وضعیت فعلی نیز از جمله موارد دیگری است که باید هموراه در گام دوم انقلاب به آن توجه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما، اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، افزود: اسلام الگوست، زیرا همه ی شرایط ایجاد رشد برای انسان ها را در همه ی موضوعات، فراهم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: فقها می فرمایند که نمی توان موضوعی طرح کرد که دین اسلام برای آن حکم نداشته باشد، و این نشان از وسیع بودن دین اسلام دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: برای اینکه خوابمان نبرد و سرگرم مسائل حاشیه ای نشویم و مسائل اصلی را فراموش نکنیم باید بدانیم که قبلا کجا بودیم و امروز به کجا رسیده ایم و چه افتخاراتی را کسب کرده ایم.

 

وی یادآور شد: در گذشته همه ی امور در دست بیگانگان قرار داشت، آن ها شاه، وزیر، هیات دولت، نمایندگان و… را تعیین و یا تشکیل می دادند و حق یک طرفه ای را نیز برای خود قائل بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیگانگان مانع رشد مادی و معنوی کشور بودند، گفت: در آن زمان کسی جرأت نداشت که درس نهج البلاغه و تفسیر را در دانشگاه ها تدریس کند، و منحصر به این نیز نبود و حتی اجازه تولید یک پیچ و مهره را خارج از منافع و بازار آن ها داده نمی شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بیگانگان گرسنگی، قحطی و بدبختی را بر ما تحمیل کرده بودند، افزود: یک عده خاص که برای بیگانگان نوکری می کردند، از امکانات برخوردار بودند، که نوکران سرزنده ای نیز بودند.

 

وی مطرح کرد: ما باید در مقدمه ی تبیین گام دوم انقلاب به گذشته خود توجه داشته باشیم که چه بوده ایم و اکنون در کجا قرار داریم، خود ما ممکن است که کمتر به این قضیه توجه داشته باشیم اما دنیا که از دور به این انقلاب نگاه می کند توجه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مقدمات گام دوم انقلاب این است که کم توجهی های خود را علاج کنیم، بیان داشت: سلطه ی استکبار برای استضعاف مردم در سطح جهان، هدف نهایی است، آنها اگر در هر کشور و جامعه ای ببینند که تشکیلاتی خارج از چارچوبه ی کار آن ها رشد پیدا می کند، با کمال قساوت آن را نابود می کنند حال می خواهد در کشور آمریکا باشد یا دیگر کشورهای جهان.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر کشوری بخواهد «الف» آزادی را بگوید، همان کشورهایی که شعار آزادیشان گوش فلک را کر کرده است، مانع می شوند و امروز می بینید که در یمن، نیجریه، میانمار، بحرین و جامو و کشمیر چه خبر است؟ مگر می گذارند که کسی الف آزادی و استقلال را بر زبانش جاری کند.

 

وی افزود: مستکبرین جهان اگر در جایی نیز به کسانی فرصت اندکی می دهند، به خاطر اغراض خاص سیاسی و اقتصادی است، و وقتی تاریخ مصرفشان تمام شود به زندگی وی پایان می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همگان آخر کار صدام، قذافی و مُرسی را شاهد بوده اید، گفت: استکبار جهانی با این افراد همان کاری را کرد که با مصدق کرد لذا اگر شائبه ای برای آن ها به وجود آید که برخی افراد یک روزی به اتکای مردم می توانند اقدامی انجام دهند، سریعا آن فرد را نابود می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروز از عربستان سعودی هیچ کاری ساخته نیست زیرا خشت و موزائیکش را باید کارگری از خارج بیاید و جا بزند، گفت: شرایط ایران اسلامی، انقلاب، مردم و کشور ما با همه ی کشورهای دیگر متفاوت است، زیرا ما به برکت انقلاب که یک معجزه بود همه چیز داریم و دارای رشد علمی همه جانبه ای هستیم که فوق تصور بیگانگان است.

 

وی بیان داشت: این انقلاب به ما آزادی داده است اما برخی ها در داخل با کمال بی انصافی از این آزادی سوء استفاده می کنند و به زمین و زمان بد می گویند و سپس اذعان می کنند که آزادی وجود ندارد، یا برخی ها از بیت المال مسلمین پول می گیرد که در سر کلاس مباحث و درس علمی ارائه دهند اما حرف هایی دیگر می گویند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مثال ما به مانند آن کسی است که همه ی قطعات یدکی هواپیما را دارا می باشد و هیچ کمبودی ندارد، گفت: ما دارای علم، امکانات و تجربه ۴۰ ساله هستیم و انواع و اقسام مسائل اقتصادی، اجتماعی و بین المللی را تجربه کرده ایم، لذا همه‌ی قطعات یدکی وجود دارد و فقط باید آن ها پیچ و مهره کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: امروز مقتضی به تمام معنا وجود دارد، اما موانعی بر سر راه است که می تواند شامل بی توجهی به آنچه که داریم باشد، یا ممکن است جنگ های روانی دشمن، طرح مسائل حاشیه ای و رها کردن مسائل اصلی، تحریم اقتصادی، فضای مجازی، ایجاد حزب ها و ناهمواری های سیاسی در جامعه و یا نفوذ در منابع تصمیم گیری و تصمیم سازی ما باشد.

 

وی با اشاره به اینکه گام دوم یعنی برطرف کردن موانع، گفت: مهمترین کاری که انقلاب کرده این است که اختیارات را از بیگانگان، انگلیس و آمریکا گرفته و به دست مردم داده است، اما مردم خودشان مانع کارشان می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر از مردم سوال کنید که آیا به وضع موجود راضی هستند یا نه، می بینید که می گویند خیر راضی نیستیم و از مسئولان گلایه دارند، اما توجه ندارند که خودشان در انتصاب آن ها شریک هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انتخابات، یعنی انتصاب افرادی که امور مردم را اداره می کنند، گفت: ما هنوز نتوانسته ایم به مردم تفهیم کنیم که این حزب، روزنامه، گروه، چپ، راست، القاب و اسم ها را کنار بگذارند و متن را بگیرند.

 

وی مطرح کرد: باید به خود بنگریم که آیا در انتخاب خود، بهترین، کارآمدترین، امین ترین و سالم ترین افراد را انتخاب کرده ایم یا نه به خاطر اینکه جزء حزب، گروه و روزنامه ی خاصی بوده، وی را انتخاب کرده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: اولین قدمی که باید در گام دوم برداریم این است که زمینه ای فراهم گردد تا مردم احساس مسئولیت کنند و بدون تحقیق، مشورت و شناخت قدم از قدم برندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در بسیاری از جاها، موانع از ناحیه دولت مردان خود ما است، گفت: باید به این مورد توجه داشته باشیم و مسئله مطالبه گری از مسئولان محترم را بیشتر مد نظر قرار دهیم.

 

وی گفت: ما مسئولین را دوست داریم و چون یک خانواده ایم آن ها را نقد می کنیم، آن ها نیز می توانند ما را نقد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: این مکتب تمامش معنویت است، حتی کارهای دنیوی آن نیز بر اساس معنویت است به جهت آنکه هر کاری که واجب و وظیفه ای که شناخته شد و قصد قربت شود آن عبادت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید مطالبه گر باشیم، ادامه داد: ما مدیران را دوست داریم و به آن ها احترام می گذاریم اما به آن ها می گوییم که بنده و شما به دو دلیل مسئولیتی گرفته ایم، یکی اینکه قانون را اجرا کنیم نه طبق سلیقه خود عمل کنیم و دوم اینکه جلوی بی قانونی ها و تخلف ها را بگیریم.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه مطالبه گری در جامعه وجود ندارد، گفت: باید به صورت مستدل، دلسوزانه و مستند مطالبه گری داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اگر بخواهیم گام دوم انقلاب را برداریم، اول باید مسئولان را خوب انتخاب کنیم که انقلاب این اختیار را به خود ما داده است و دوم اینکه وقتی اشتباه و خلافی شد با مستند، مهربانی و مستدل به مسئولان یادآوری کنیم که کارش را درست انجام دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ما نتوانستیم در ۴۰ سال به فرزند، خانواده، همسایه، محیط درس و بازار، چهره ی کریه این دشمن مکار را معرفی کنیم.

 

وی افزود: سیستم لیبرال دموکراسی، دشمن انسایت است و هیچ بلا و مرضی بدتر از این سیستم و تفکر وجود ندارد، به جهت اینکه او ملاک توجیه هر امری را مسائل اقتصادی می داند و از انسان به حیوان اقتصادی تعبیر می کند، در این مکتب حسن و قبح وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در تفکر لیبرال دموکراسی غرب هرچیزی که توجیه اقتصادی داشته باشد خوب و هر چیزی که توجیه اقتصادی نداشته باشد بد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ویرانی شهرها و کشورها، آواره کردن مردم، کشتن زن و کودکان بر اساس تفکر لیبرال دموکراسی غرب اصلا زشت نیست چون به دنبال اهداف اقتصادی هستند و هیچ چیز مانعش نیست.

 

وی افزود: اینکه می بینید از جنگ جهانی دوم به بعد، بر خلاف همه قوانین آمریکا در ۵۰ کشور دخالت غیر قانونی کرده و پنجاه و یکمین کشور اوکراین و پنجاه و دومین کشور یمن است، به خاطر منافعش می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: چندی پیش ترامپ صراحتا گفت که داعش را اوباما و خانم کلینتون به وجود آورده اند، آن ها یک میلیون انسان را می کشند و چقدرها مردم را آواره می کنند تا منافع اقتصادی داشته باشند، در تفکر بیگانگان، انسان، گرگ انسان است و اخلاق معنی نمی دهد، مگر اخلاقی که منافع اقتصادی داشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه سیستم لیبرال دموکراسی غرب تمامش مکر، حیله، دروغ و ظلم است گفت: مستکبرین چه پیش و بعد از انقلاب در هر کجا که قدم گذاشته اند فساد به بار آورده اند و از دخانیات، شرب خمر و رقاصی و هر چیزی که بشر را فاسد می کند تا انواع و اقسام قتل و غارت را در دستور کار خود قرار داده اند، اما ما این قدر ضعیف عمل کرده ایم که نتوانسته ایم به فرزندمان این موضوعات را تبیین کنیم و استکبار جهانی را به آن ها بشناسانیم.

 

وی یادآور شد: در فرانسه ۵۱ هفته است که مردم را می زنند، زندان می کنند و می کشند و ده هزار را نیز زخمی و مجروح کرده اند اما حاضر نیستند که پاسخ یک سوال آن را بدهند، اگر در این کشور به پیغمبران اهانت کنند، می گویند آزادی است و منافقینی که ۱۷ هزار از بهترین مردم ما را شهید کردند در فرانسه آزادند اما آیا در همین کشور کسی جرأت دارد در خصوص قضیه هولوکاست تردید کند؟ خیر؛ اگر کسی تردید کند، وی را زندان و مورد شکنجه قرار می دهند، چنین کشوری خود را مهد آزادی می داند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: متأسفانه ما نتوانسته ایم عناصر ناپاکی چون بیگانگان را به خود، خانواده، همسایه، هم کلاسی و بازاری بفهمانیم و می بینیم که برخی روزنامه ها، حزب ها و گروه ها و بعضی دولت مردان ما نیز می گویند که آب خوردن ما را باید فرانسه تأمین کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید قدر کشور، مردم، علم، تکنیک، پیشرفت های مختلف، معنویت، مکتب غنی، و همچنین آزادی و استقلالی که داریم را بدانیم، مطرح کرد: ما امروز همه چیز داریم اما موانعی بر سر راه ما قرار دارد که به بیرون بر نمی گردد زیرا از آن ها کاری ساخته نیست بلکه موانع همه داخلی هستند.

 

وی ادامه داد: آن ها از پشت مرزها نه می توانند دانشمند هسته ای ما را ترور کنند و نه مغز شهید مطهری را، بلکه این ها همان افراد وامانده ی داخل هستند که مانع کار هستند و کاری می کنند که آن ها می خواهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: این فضای آلوده مجازی، مورد پشتیبانی دولت مردان خود ماست با این افراد باید چه کرد!

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: برای ایجاد یک دولتی سرزنده طبق قانون و بر اساس انتخابات، و مجلسی بیدار و هوشیار طبق قانون، باید با هوشیاری، کشورمان را بسازیم.

 

وی ادامه داد: قاچاق فروش و تروریستی که احمدی روشن ما را ترور می کند، اگرچه ایرانی است اما آموزشش در دست صهیونیست ها قرار دارد، همچنین منافقین ایرانی هستند اما از جایی دیگر گرا می گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: ما ۴۰ سال تجربه داریم لذا باید بنگریم که کمبودها در کجاست و حرکتی را شروع کنیم و از پای ننشینیم تا بتوانیم از قطعات موجود فرصتی بگیریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه به جوان تحصیل کرده ایرانی چه کاری واگذار شده که نتوانسته آن را به سرانجام برساند؟ گفت: وقتی یک جوان را بیکار بگذاریم قطعا سر از کشورهای دیگر درآورد، لذا در این مورد مقصر من و شما هستیم.

 

وی گفت: انقلاب ما عیبی ندارد بلکه انتخاب ما عیب دارد، لذا باید تجدید نظری صورت داد و مردم را بیدار کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز در گام دوم انقلاب، حرکتی به مانند حرکت ابتدای انقلاب نیاز داریم تا بتوانیم آن دولت اسلامی را که کارش رشد مردمش باشد ایجاد کنیم نه اینکه مسئولی بگوید من به زور نمی توانم مردم را به بهشت ببرم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: کار دولت اسلامی رشد مردمانش است لذا اول باید دولت اسلامی و سپس جامعه اسلامی شکل گیرد.

 

وی گفت: وقتی مردم بی عدالتی ها را از مسئولان ببینند و یک عده فقیر و عده‌ای دیگر ثروتمند شوند و اختلاس کنند و حقوق های نجومی بگیرند در چنین شرایطی طبعا جامعه نمی تواند اسلامی گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وقتی عدالت اجرا شود و در کنار آن ارشاد باشد، جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: عدالت، اصلی است که قانون و نظام تکوین بر آن استوار است و نظام تشریع نیز بر آن تکیه دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: جنایات این جنایتکاران در این ۵ دهه ی اخیر اگرچه تلخ است اما یک بازتاب دارد و آن اینکه کار شما راحت شده است.

 

وی گفت: جنایت جنایتکاران عالم را هیچ کسی نمی تواند با قلم، زبان و هنر بیان کند، اما خود آن ها در صحنه ی میدانی از ماهیت کثیفشان پرده بردای کرده اند و امروز معرفی آن ها به جهان کار آسانی است، به گونه ای که نه تنها هر مسلمان بلکه هر انسانی باید شرمنده شود که به دنبال ترامپ یا فرانسه یا انگلیس و یا آلمان حرکت کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همین بیگانگان به ظاهر متمدن در هیروشیما و ناکازاکی بمب اتمی می اندازند و یا سلاح ها شیمیایی را به صدام و صدامیان می دهند تا بر سر مردم بی گناه فرود آوردند و یا هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف موشک های خود قرار می دهند، این ها نه تنها انسان نیستند بلکه هیچی نیستند و “أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ” شامل حال اینها می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: آن ها به تمام معنی شیطان هستند و افرادی نیز در داخل هستند که از آن ها پیروی می کنند و بر اساس ایده های آن ها بزرگان علم، دانش و ایمان را ترور می کنند تا آن ها راضی شوند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *