خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: روحانیون بشر را از نفوذ فرهنگ بیگانگان نجات دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: روحانیون بشر را از نفوذ فرهنگ بیگانگان نجات دهند

امام جمعه بیرجند گفت: به همان میزانی که امروز به دلیل نفوذ فرهنگ بیگانگان، همه ی جهان از جمله مسلمانان آسیب دیده اند روحانیون نیز باید تلاش کنید و بشر را نجات دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی سپاه و مربیان حلقه های صالحین خراسان جنوبی، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و همچنین میلاد پر نور نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: انسان در دوران حیات این جهان، در کنار بهره مندی از نعمت های الهی، و روبرو بودن با صدها و هزاران قضایا، اما همواره دو سوال را در پیش روی خود دارد، یکی اینکه بالاترین نعمت های الهی چیست و دیگری در جهت گزینش، اولویت را کدام قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه نعمت های خدا همه به مانند هم نیستند، افزود: بعضی از نعمت ها که خیلی مهم هستند، نعمت مشروط، و بعضی از نعمت ها نیز خودشان شرط هستند، به عنوان مثال، حیات یک نعمت مشروط است و اگر شرایط آن از بین برود، ارزش خود را از دست می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: نعمتی که همه ی نعمت های ناشناخته و ناشماره به شرط او ارزش پیدا می کنند، و سرآمد همه ی نعمت ها است، نعمت هدایت نام دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: مهمترین موضوع برای هر موجودی از جمله انسان این است که هدایتش حفظ و در راه ضلالت گام ننهد.

 

وی مطرح کرد: هر موجودی دارای مبدا و مقصدی است که ارزش و کمال را در منزل نهایی پیدا می کند و اگر به آن مقصد نرسد تمامی تلاش هایش بی فایده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است اگر یک نفر به وسیله تو هدایت شود، این ارزشش بالاتر از همه ی آن چیزی است که آفتاب بر آن می تابد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه همه تشکیلات دنیا باید کار کنند که یک انسان را که اشرف مخلوقات است، بیافرینند، گفت: یک انسان عصاره ی نظام خلقت است و ارزشش از نظر این مکتب این است که یک انسان، خود، یک عالم است.

 

وی ادامه داد: این دنیا، در قرآن و تفسیر قرآن به وسیله روایات، به جاهلیت اخری تعبیر شده است، جاهلیت اخری یعنی آخرالزمان که همه ی ارزش ها بر روی مسائل مسخره ای به مانند داشتن پول و ملک زیاد بنا شده است، لذا انسان برای داشتن این موارد، آدم می کشد، خیانت می کند، دروغ می گوید و کم فروشی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امکانات اولیه واجب شرعیه است و هر فردی به اندازه نیاز خود و خانواده اش باید آن را تأمین کند که اگر اینگونه باشد عبادت نیز شمرده می شود، اما داشتن صدها برابر آن که حرص و طمع می آفریند، چیزی جز جاهلیت نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: شما هم به دلیل عقل و هم به دلیل نقل و احیای دعوت انبیاء الهی، متصدی امور ارزشمند ترین گوهرهای گرانبهای این عالم هستید، لذا بر روی ارزش های کاذب حسابی باز نکنید.

 

وی با بیان اینکه بالاترین توفیق را خداوند به شما عطا کرده است، گفت: باید احساس کنید که هر کدامتان یک پیامبر کوچک هستید و به همان میزانی که امروز به دلیل نفوذ فرهنگ بیگانگان، همه ی جهان از جمله مسلمانان آسیب دیده اند شما نیز باید تلاش کنید و بشر را نجات دهید، لذا همتتان را بر روی این مورد بگذارید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امید است مطابق با این ارزش، همه ی آن هایی که این مسئولیت را بر دوش دارند ابتدا خود را درک کنند و سپس عمرشان را بر روی این مسئله بگذارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در حدیثی آمده است که آن هایی که قبل از ظهور حضرت مهدی(عج)، به وظیفه خود عمل کنند مقامشان بالاتر از افرادی است که بعد از ظهور می آیند، گفت: خداوند به شما این توفیق را داده است که به عنوان عالم دین، مبانی عقلی، نقلی، جهان شنانی، مبدا شناسی و آفت شناسی را تبیین کنید و سپس با استفاده از آن ها بندگان خدا را نجات دهید، لذا باید جامعه را حفظ کنید.

 

وی با بیان اینکه برخی کارها معمولی است و گاهی کار، کار جهادی است، افزود: به هر میزانی که قدر خود و این مکتب و این موقعیتی که خدا به شما داده است را بدانید، به همان میزان نیز بسیجی و جهادی عمل خواهید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: شما هم افتخار عالم دین و هم افتخار تفکر بسیجی و کار جهادی را دارید، لذا آنجایی که بحث هدایت و ضلالت است به صورت اورژانسی حضور دارید و باید خدا را به خاطر داشتن چنین موقعیتی شکر کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه نباید آنهایی که متوجه نیستند شما را تحت تأثیر قرار دهند، گفت: شما واقعیت را می بینید و بر اساس این واقعیت ها برای دیگران نیز دعا کنید.

 

وی با اشاره به اینکه کار شما با هیچ کاری قابل قیاس نیست، یادآور شد: همانطوری که کربلا بر دست علی بن الحسین(ع) و زینب کبری(س) بارور شد و امروز بعد از ۱۴۰۰ سال نتایج آن را می بینیم، تمامی زحمات انبیاء الهی و آن همه تلاش، جهاد و شهادت اولیاء نیز بر دست مبارک شما بارور می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در این دنیا، غربی ها در کفرشان هم نفاق دارند و این بسیار خطرناک است، گفت: فضای مجازی جایی را سالم نگذاشته است که البته از آن می توان خوب استفاده کرد، اما به شرط آنکه مسئولان بخواهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: متأسفانه فعلا سرنوشت در دست بیگانه و دیو است و با انواع تهاجم ها و به گونه ای مختلف به جوامع آسیب می رسانند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *