خانه / تاپ خبر / گلایه امام جمعه بیرجند از نرخ های کمر شکن کالاها و بی مسئولیتی مسئولان

گلایه امام جمعه بیرجند از نرخ های کمر شکن کالاها و بی مسئولیتی مسئولان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه داشته های کشور بسیار زیاد است اما متاسفانه ندانم کاری نیز زیاد وجود دارد، گفت: اگر جامعه آسیب ببیند و آنچه را که در دیگر کشورها سَر مردم آوردند، سَر این مردم بیاورند، همه ما مسئول هستیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل در جمع اعضای ستاد استانی پدافند غیرعامل خراسان جنوبی اظهار کرد: همواره در طول تاریخ در قالب های مختلف برای ایجاد امنیت جامعه در زوایای مختلف و خارج از دفاع نظامی اقداماتی انجام شده اما شرایط دنیای امروز این امر را به مسئله ای خاص، حساس و اجتناب ناپذیر درآورده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل و پدافند عامل، مکمل یکدیگر هستند، افزود: اگر در جامعه ای از قبل ساختار پدافند غیر عامل نباشد در برابر هجمه های نظامی دشمنان کم خواهد آورد، بنابراین جایگاه این مسئولیت از جانب مردم و مسئولان، یک جایگاه ویژه است.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: باقی ارزش های کاری نیز با پدافند غیرعامل معنا پیدا می کند و الا اگر رعایت نگردد، مخصوصا در شرایط صنعتی امروز، می توان زحمات ده ها سال را به یکباره نابود کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: در زاویه نرم افزار، جامعه ما از فضای مجازی رها، بسیار تاثیر پذیر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر احساس مسئولیت می شد و فضای مجازی با مدیریت داخلی صورت می گرفت، هر روز شاهد بروز یک معضل نبودیم و می توانستیم کل مشکلاتی را که ایجاد می کنند، جمع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همگان به این اذعان دارند که ایرانی دارای استعدادی است که اگر با وی همکاری شود و موانع برداشته شود در دنیا حرف اول را می زند، اما متأسفانه مانعی که وجود دارد خودمان هستیم و این باعث می گردد تا بیگانگان نیز قدمی به جلو بردارند.

وی با بیان اینکه دشمن می گوید همه گزینه ها برای دشمنی با ایران روی میز است، افزود: مسائل فرهنگی از اهم این فعالیت ها بوده ولی از جهت میدانی مقدم بر همه مسائل، مسائل اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما باید دارای اقتصاد مقاومتی باشیم و کشور ایران فقیری نیست و مردم نیز به لحاظ استعداد، آمادگی فکری و مکتب غنی اسلام، مستعد هستند، گفت: علی رغم تمام مشکلات، هرجا مسئولان قدم گذاشته اند، مردم با همه ی مشکلات، جلوتر بوده اند، بنابراین پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در این شرایط مساعد، کار مشکلی نیست اما تا رسیدن به این ایده فاصله داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به جنگ معیشتی دشمن بیان کرد: در مسئله قاچاق کردن دام مولد از کشور، عملا پیش چشم همگان انجام می گرفت و رسانه ملی نیز برنامه ای را به نمایش می گذاشت اما ما از دور نگاه کردیم تا گوشت را به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رساندند، و صبح های زمستان صف های خرید طولانی شکل گرفت و حیثیت مردم زیر بار رفت که این امر باید پدافند می داشت، و مشاهده کردید که سه الی چهار هفته پیش برخی از رده ها را در دادگاه محاکمه و به ۱۲ سال زندان محکوم کردند.
امام جمعه بیرجند یادآور شد: همگان می دانند که هر کالایی که دو نرخی شد تنها راه آن، که هم عادلانه است و هم التهاب ایجاد نمی کند و مردم نیز اذیت نمی شوند، کالا برگ است که تجربه نیز شده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: مسئله دیگری که از سال گذشته در کشور کلید خورد این بود که ابتدا جشن می گیرند که از نظر گندم خودکفا شدیم و سپس کلید می زنند که باید گندم را از خارج وارد کنیم و این در حالی است که رسانه ها پیش از برداشت تیتر زدند که از پشت مرز، گندم را از گندم دارها پیش خرید می کنند، و با اینکه به ۱۲ میلیون تن گندم نیازمند بودیم، اما گندم ها به سیلو نرفت.

وی ادامه داد: مسئولان اعلام می کنند نسبت به سال های گذشته، گندم بیشتری داشته ایم، اما گندم ها یا به انبارهای شخصی می رود و یا در دست دلال ها قرار می گیرد، و این در حالی است که علوفه و جوی دام ها از نرخ گندم گران تر است! لذا اینگونه نتیجه می شود که در ۶ ماه اول سال گندم ها را به دام ها دهیم و در ۶ ماه دوم سال از خارج گندم وارد کنیم، نسبت به این موضوع چه اقدامی شده و مسئولان چه جوابی دارند که بدهند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: این مشکلات در حالی است که هنوز استعمارگرها در خواب و خیال صد سال قبل هستند که دام ها را کشتند و گندم ها را ذخیره کردند و از جمعیت ۲۰ میلیونی آن زمان ایران، نصف مردم از گرسنگی تلف شدند.

همه جامعه در برابر آسیب ها مسئول است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بر اساس گزارش رسانه ها، محصول کشاورزِ زحمتکش ما در حد هزینه ای که کرده، سود نمی کند، افزود: اگر بخواهیم با پدافند، اقتصاد و معیشت را فعال کنیم تمامی جزئیات باید حساب شده انجام شود.

وی ادامه داد: باقی نظارت ها آنقدر رهاست که هر از چند گاهی در رسانه ملی نشان می دهد و مردم نیز از همگان بهتر می دانند که یک کالا ده ها نرخ دارد، لذا اگر بخواهیم یک جامعه محکم داشته باشیم باید همه ی کارها بر روی حساب و کتاب باشد، اما آنچه انجام می شود از روی بی حسابی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بر اساس خبر رسانه ها، میوه هایی که سال گذشته برای شب عید در سرد خانه گذاشته اند، تا اوایل تیر در این سردخانه ها مانده و کیفیت ندارد، و این در حالی است که نرخ های عید کمر شکن است، گفت: میوه ها را به جای اینکه به مردم دهند، اما آنقدر آن ها را نگه می دارند تا در تیر ماه به گوسفندان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: در قسمت های شمال غرب ایران که میوه سیب بسیار فراوانی وجود دارد اما کشاورزان گلایه دارند که هیچ فردی میوه ی آن ها را نمی خرد؛ از طرفی میوه ها خراب می شود و از طرفی دیگر صادر نمی شود، لذا می بینیم که صادرات ما نیز به مانند واردات حساب و کتاب ندارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه خاک پای گربه را برای اینکه استراحت کند و همچنین سنگ پا را از خارج وارد می کنند، اضافه کرد: اگر چنین مسائلی اصلاح گردد، جامعه ی ما هیچگونه مشکلی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه داشته های کشور بسیار زیاد است اما متاسفانه ندانم کاری نیز زیاد وجود دارد، افزود: اگر جامعه آسیب ببیند و آنچه را که در دیگر کشورها سَر مردم آوردند، سَر این مردم بیاورند، همه ما مسئول هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: کار شما کار بسیار بزرگی است، لذا در انجام این رسالت به جهت اینکه امانت خدا و مردم است با کسی رودربایستی نداشته باشید چراکه بی تفاوتی در این قضایا، خیانت به دین خدا و همه مردم است.
وی افزود: وقتی من و شما به عنوان کارگردان ها و مسئولین ذی ربط، و مردم به عنوان مردم جمهوری اسلامی دچار خطایی شوند، دشمنان و برخی ها در داخل این خطا را به مبدا نسبت می دهند نه به من و شما، و این بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه تنها برای رفع مشکلات استان فکر نکنید بلکه برای خارج استان هم نقد دلسوزانه و علمی و مطالبه حقوق مردم داشته باشید، گفت: ما اهل جهان هستیم و هر جا صدای مظلومیت بلند باشد، باید فریاد آن ها را اجابت کنیم زیرا در اسلام آمده است که اگر کسی فریاد مظلومی را بشوند و آن را اجابت نکند مسلمان نیست.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *