خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: جوانان دفاع مقدس با بلوغ فکری و اندیشه خود در مقابل تطمیع و تهدید دشمن ایستادگی کردند

امام جمعه بیرجند: جوانان دفاع مقدس با بلوغ فکری و اندیشه خود در مقابل تطمیع و تهدید دشمن ایستادگی کردند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دوران سخت تر از جنگ، دوران اسارت است، و کم نبودند عزیزانی که این شرایط را درک کردند و دشمن از سویی آن ها را تطمیع و از سویی دیگر نیز تهدید می کرد تا یک جمله از آن ها بگیرد، اما نتوانست و این بلوغ فکر، عقل و اندیشه آن ها را نشان می داد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز به مناسبت سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش آموزی در دیدار با جمعی از دانش آموزان بسیجی بیرجند، اظهار کرد: هر فرزندی که متولد می شود، بر فطرت خدادادی به این عالم پای می گذارد که قرآن کریم نیز بر آن تأکید می کند.

 

وی با بیان اینکه خیلی از القائات که فطرت را تغییر می دهد مربوط به منحرفین و اهل معصیت است، افزود: عامل تغییرات، عناصر خارج از فطرت است که در جامعه، خانواده، گروه ها، جمعیت ها و انسان های منحرف وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در خلقت انسان، خود را احسن الخالقین خوانده است، لذا پیداست که انسان احسن المخلوقین باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه فطرت انسان صداقت دارد اما در بیرون صداقت کمی وجود دارد، تصریح کرد: چه آن هایی که سن نوجوانی را گذرانده اند و چه آنهایی که در این سن قرار دارند، متوجه شده اند که در این سنین شرایط جسمی و روحی فرد دچار تغییر می شود.

 

وی ادامه داد: آرمان های یک نوجوان بی شمار است، اما سوال اینجاست که آیا این آرمان ها محال است یا ممکن، لذا باید گفت جز آنچه که به محالات عقلی برخورَد و یا به صورت نَص از طریق دیگری، آن را مانع بشمرد، همه‌ی آنچه که به عنوان آرمان ها در نوجوان ها ظهور پیدا می کند واقعیت دارد و شدنی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به حدیث قدسی گفت: خدا در این حدیث به انسان می فرماید که “بنده ی من، اگر به فرمول عبودیت عمل کنی، مَثَل من می شوی و می توانی همه ی مانع ها را برداری.”

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: القائات، اعتیاد، وسوسه ها، هم نشینی با افراد بد، بی سواد و کج فکر، انسان را از عرش به چاه می اندازد.

 

وی اضافه کرد: در احادیث داریم که مسئولین، مردم، پدر و مادر باید مثل جانشان، نوجوانان خود را پرورش داده و حفظ کنند و عواملی که به آن ها آسیب می زند را نیز برطرف سازند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نوجوان مظهر آرمان های الهی است، گفت: متأسفانه برخی ها برای نوجوانان مانع ها، انحرافات، آلودگی ها و معصیت ایجاد می کنند و آن ها را در وسوسه های پول، حزب، مال و روزنامه می اندازند و گرفتارشان می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: شهید بزرگواری که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از او به عنوان رهبر جامعه تعبیر کردند، شهید فهمیده است، اما فهمیده ها زیاد هستند و اینگونه نیست که مساوی با شهادت باشد بلکه شهادت در راه هدف است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف الهی آنقدر بالاست که اگر در این راه فردی شهید شود به مقام “عند ربهم” می رسد، خاطر نشان کرد: کم نبودند نوجوانانی که در دفاع مقدس شرکت کردند و حتی دوران های سخت تر از جنگ را دیدند، اما همچنان به راه ادامه می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: دوران سخت تر از جنگ، دوران اسارت است، و کم نبودند عزیزانی که این شرایط را درک کردند و دشمن از سویی آن ها را تطمیع و از سویی دیگر نیز تهدید می کرد تا یک جمله از آن ها بگیرد، اما نتوانست و این بلوغ فکر، عقل و اندیشه آن ها را نشان می داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: خبرنگار بدون حجاب خارجی در زندان صدام با آن نوجوان عزیز اصفهانی قصد مصاحبه داشت که گفت ” من با زن بی حجاب مصاحبه نمی کنم و با این شعر وی را نصیحت کرد که” ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است/ ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است،” لذا آن خبرنگار خارجی برای اینکه بتواند از وی جمله ای دریافت کند، حجاب بر سر کرد و از وی پرسید ” شما نوجوانان این همه از جانتان برای رهبر انقلاب مایه گذاشتید اما رهبرتان می گوید که ما این ها را قبول ندارم” اما این نوجوان پاسخ داد ” اولا این حرفی که شما می گوید ما نمی دانیم که اماممان این حرف را زده است یا خیر و شما مورد اعتماد نیستید، دوما آنچه را که امام بگوید ما قبول داریم” لذا اینگونه سخن گفتن و جواب دادن نشان از بلوغ فکری آن نوجوان داشت.

 

وی افزود: هر زمانی که شرایطی پیش آمده و مقداری جلوی انحرافات و مفاسد جامعه گرفته شده است جوانانی با بلوغ فکری بسیار بالا تربیت شده اند، اما هروقت جلوی فساد آزاد شده، جوانان و نوجوانان ما آسیب دیده اند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *