خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: افرادی که به دنبال فرانسه انگلیس آمریکا و بیگانگان هستند تا کارشان درست شود باید بدانند که راه را گم کرده اند

امام جمعه بیرجند: افرادی که به دنبال فرانسه انگلیس آمریکا و بیگانگان هستند تا کارشان درست شود باید بدانند که راه را گم کرده اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آن دسته از افرادی که به دنبال فرانسه، انگلیس، آمریکا و بیگانگان هستند تا کارشان درست شود، راه را گم کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد جامع شهر خوسف برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال به ما انسان ها عقل و قوت تشخیص عطا کرده است، لذا همه انسان ها به نحوی به دنبال رستگاری و خوشبختی هستند.

وی افزود: تمام مسائل بر سر دو راهی حق و باطل رقم می خورد لذا باید توجه داشته باشیم که ظاهر قضایا چشم مان را پر نکند زیرا آن ها نمی مانند و آنچه می ماند حق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسانی که می خواهد ماندگار، و با اولیای خدا و در رضوان خدا باشد، باید در هر مسئله ای رضایت خدا را مد نظر قرار دهد، خاطر نشان کرد: به جهت اینکه خدا به ما قدرت تشخیص داده، نباید بر سر دوراهی بمانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: انسان برای رسیدن به حق، چندین مرحله در جلوی راه خود دارد که اولین مرحله، حق گرا بودن است، لذا برای برداشتن قدم اول باید بداند که آیا قدمش در راه حق است یا باطل.

وی ادامه داد: تمام پیغمبران آمده اند تا بشر سرنوشتش را بر مبنای حق تنظیم کند، کسی که گرایش به حق دارد به دنبال آن نیز راه می افتد و نمی گذارد که تمام هستی اش ضایع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرد حق گرا، باید حق شناس شود، بنابراین باید مسیرش در مسیر حق شناسی باشد، گفت: راه رشد که همان راه حق است، از راه باطل جداست، لذا اگر کسی در راه حق برای شناخت حق، قدم بردارد مسلما پیروز خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: سومین مرحله حق مدار بودن است و انسان نباید قدم از قدم بردارد، شعار دهد، سکوت کند و فریاد بزند مگر اینکه حق باشد و رضایت خدا در آن لحاظ شده باشد.

وی افزود: انسان باید حواسش باشد تا در این دنیای پرغوغا، گول نخورد و خود را ارزان نفروشد و به کمتر از حق راضی نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: مرحله چهارم حق بینی است، و حق بینی یعنی بصیرتی که در صحنه میدانی، بتواند حق را از باطل جدا کند، پنجمین مرحله نیز جهاد در راه حق است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: برای انسان هیچ لذتی بالاتر از حق گرایی، حق شناسی، حق محوری، حق بینی و جهاد در راه حق نیست.
وی گفت: همگان از مشکلات می نالیم و آن ها را بر گردن دیگران می اندازیم در حالی که مشکل ما به خاطر انکار حق است که به آن جحد می گویند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: راه برطرف شدن مشکلات این است که در راه حق قدم بردادیم که در آن صورت نیز هیچگاه گمراه نخواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: اکثر جامعه گرفتار بیماری جحد است؛ هیچ بیماری بدتر از بیماری آلوده شدن با باطل نیست و تمام مشکلات نیز به همین خاطر است.

وی با بیان اینکه غرب امروز به عنوان سمبل جنایت و جبهه باطل، در جهان مطرح است و دنیا را به یک زندان تبدیل کرده و هر روز شاهد قتل، کشتار، ویرانی شهرها و کشورها و همچنین آواره شدن مردم هستیم، تأکید کرد: آن دسته از افرادی که به دنبال فرانسه، انگلیس، آمریکا و بیگانگان هستند تا کارشان درست شود، راه را گم کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آیا فکر می کنید که مردم، اهل کتاب و بدترین دشمنان اسلام و یهود، پیغمبر را نمی شناختند؟ خیر اینگونه نیست، بلکه پیش از آنی که پیغمبر مبعوث شود و به مدینه هجرت کند، عده زیادی بنا بر اخباری که ادیان گذشته داده بودند، می دانستند که پیامبر چگونه ظهور می کند و مبعوث می شود و طبق آیات قرآن به گونه ای پیامبر را می شناختند که فرزندانشان را می شناختند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: اهل کتاب، یهود و نصرانی ها پیش از بعثت و هجرت پیامبر، گاهی با بت پرست ها درگیر می شدند و به آن ها می گفتند که شما به لجاجت خود ادامه دهید و پس از ظهور پیامبر، ما بر شما غالب خواهیم شد، اما وقتی پیامبر آمد، وی را انکار کردند و کافر شدند و با پیامبر جنگیدند.

وی با اشاره به اینکه اگر عمر خود را در راه حزب، گروه، روزنامه و… بگذاریم باید بدانیم که اشتباه کرده و باخته ایم، گفت:  تمام سرمایه ی ما عمر ماست، لذا باید بدانیم که به دنبال چه کسانی حرکت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: نام ائمه اطهار و خاندان اهل بیت، هم در کتاب های قبل ذکر شده است و هم توسط خود پیامبر معرفی شده اند که از جمله آن می توان به حدیث ثقلین اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: دست معاویه در دست بیگانگان بود و با اسلام حقیقی مبارزه می کرد، بارها شنیده اید زهری که امام حسن مجتبی(ع) با آن به شهادت رسیدند، زهری بود که توسط دستگاه معاویه از ناحیه پادشاه روم آورده شده بود و این یعنی وابستگی به بیگانگان .

وی در پایان گفت:  نفاق باعث می شود تا به نام مسلمان، اسلامی به نام اسلام معاویه، اسلام یزید، اسلام بنی مروان، اسلام بنی عباس و اسلام انگلیسی پدیدار شود، و هر کسی که با آن ها باشد از آن ها است.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *