خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: اگر به عدل عمل می شد ما شاهد قیمت های لجام گسیخته‌ی امروزی نبودیم

امام جمعه بیرجند: اگر به عدل عمل می شد ما شاهد قیمت های لجام گسیخته‌ی امروزی نبودیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به صورت نسبی برخی از این لجام گسیختگی ها کنترل شده است اما اگر به عدل عمل شود اصلا ما چنین نرخ هایی نداریم که بعد گفته شود درصدی را دولت کمک می کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید عبادی صبح امروز به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت در دیدار با مدیرکل و معاونین بیمه سلامت استان اظهار کرد: تلاش شما در جهت مسئله سلامت آحاد جامعه، آن هم در زمینه های معالجه و مقدمات آن، و همچنین شیوه کمک هایی که به مردم می شود از جمله ارائه دارو، درمان و پزشک، در جای خود بسیار بارزش است، و سازمان هایی نیز در جهت خدمت رسانی، تشکیل می شوند که اگر امورش در دست افراد امین و دلسوز باشد، قطعا خیر و برکتش به جامعه خواهد رسید.

 

وی افزود: نام گذاری ها تا حدی قابل انطباق است اما در مجموع وقتی بحث سلامت آحاد جامعه مطرح می شود بیش از هر چیزی باید به سبک زندگی ها پرداخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سبک زندگی ها پیش نمی آید، مگر با سبک تفکر و عقیده، خاطر نشان کرد: مشکلات امروز سبک زندگی ها، به یک جامعه و یک کشور خلاصه نمی گردد بلکه مشکل جهانی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در شیوه زندگی قرون اخیر با همه تلاش ها و پیشرفت هایی که در بحث بهداشت و درمان شده است اما سبک زندگی نامتعارفی که بشر در پیش گرفته، باعث گشته تا بیماری های مختلف واگیر و غیر واگیر و بیماری های تن و روان تنی بلای جان انسان ها شود لذا اگر امکانات بهداشتی ده برابر نیز گردد فایده ای ندارد زیرا بشر سلامتش را از دست داده است.

 

وی با اشاره به اینکه ما باید جامعه و زمان خود را بشناسیم ادامه داد: بشر راه سلامتش را از دست داده و آنگاه می خواهد که به دنبال سلامتی حرکت کند اما نمی تواند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: تمام زندگی و حیات و تمام دستگاه سخت افزار و نرم افزار هستی، دارای قانون است لذا هر کجا و به هر کیفیتی، سبک زندگی مان از ریل قانون خارج شود، عوارض خروج از قانون مطابق آن به سراغمان می آید، و این همان موضوعی است که بشر امروز گرفتار آن است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: به صورت نسبی پزشکان زحمت هایی می کشند و خدماتی ارائه می دهند و انواع و اقسام داروهای جدید کشف می شود که همه ی این موارد در جای خود، خوب است اما چون بشر از ریل اصلی خود خارج شده این موارد هرگز پاسخ نمی دهد، لذا هر چه قدر بیمارستان افتتاح کنیم باز هم جواب نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه به عنوان یک انسان عاقل وقت آن رسیده است که در سبک زندگی های خود تجدید نظر کنیم، ادامه داد: متأسفانه نرخ کالاها رها و قیمت ها افسار گسیخته و تحت انواع و اقسام موضوعات، چند برابر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: به صورت نسبی برخی از این لجام گسیختگی ها کنترل شده است اما اگر به عدل عمل شود اصلا ما چنین نرخ هایی نداریم که بعد گفته شود درصدی را دولت کمک می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر سبک زندگی در کلمه عدالت خلاصه شود، بدون این همه تشکیلات، به خیلی از اهدافمان می رسیم.

 

وی با اشاره به اینکه کمتر عبادتی به اندازه خدمت به بندگان خدا ارزش دارد، اضافه کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی می فرمایند که ” من ۵۰ سال در اسلام شناسی صاحب نظر بوده ام و به شما می گویم که در انواع و اقسام مسائل پس از انجام واجبات، هیچ عملی به پایه ی خدمت به بندگان خدا نمی رسد.”

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه ارزش کار خود را باید بدانید، گفت: امیدوارم در کار و توسعه‌ی کار خود و همچنین در خدمت به محرومین موفق و پیروز باشید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *