خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آبروی نظام در دست مدیران است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آبروی نظام در دست مدیران است

امام جمعه بیرجند گفت: امروز آبروی نظام جمهوری اسلامی در دست مسئولان است، بحث آبروی شخص نیست بلکه بحث آبروی اسلام و امام صادق(علیه السلام) است بنابراین با عمل، رفتار، مدیریت، تدبیر، مواضع درست این آبرو را حفظ کنید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: یکی از چیزهایی که امروز انسان ها به دنبال آن هستند، رفاه و راحتی است.

وی افزود: مسلک هایی در دنبال این قضیه بشر را به خاک سیاه نشاندند چراکه راه رفاه و راحتی را عوضی گرفتند، نتیجه آن نیز آسیب های فرد، جامعه، زندگی فردی و اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مومن انسانی است که فطرتش را سالم نگه داشته باشد و بر اساس عقل عمل، و به پایبندی به وحی، اهدافش را تعیین کرده باشد، خاطر نشان کرد: امروز جهان به یک مرضخانه تبدیل شده است، در جامعه امروز بیماری های انسانی غوغا می کند اما در این جامعه ناسالم، انسان سالم راحتی را جزء در لقاء پروردگار نمی جوید.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: هر کس راحتی می خواهد باید بداند که نقشه راحتی در سیر الی الله است، طبق روایات اسلامی راحتی برای انسان سالم وجود ندارد مگر در لقاء پروردگار و جز آن برای انسان مؤمن در چهار مورد راحتی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مورد اول در سکوتی که در آن سکوت، آنچه بین او و خداست را بررسی کند که آیا اعمال و رفتارش خدایی است یا خیر؛ و دوم خلوتی که در آن خلوت، از آفات زمان محفوظ بماند، گفت: فکر، روح و زندگی انسان به مانند یک سیبل هدف همه تیرهای مسمومی است که از گفتارها، رفتارها، از سکوت ها، فریادها، فضای مجازی و حقیقی و از زمانه به سوی او می آید؛ خلوتی که انسان را از این آفات حفظ کند خلوتی است که در بینش جهان شناسی، دین شناسی و خود شناسی به این نتیجه برسد که هیچ وجودی غیر از خدا وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سومین مورد نیز گرسنگی است، گرسنگی که شهوات را مهار کند و ماه رمضان نیز به عنوان یک اسوه و الگو در این زمینه مطرح است، ادامه داد: امروز همه گرفتارِ شهوات، وسوسه ها و خیالات هستیم و تا وقتی این ها باشد راحتی نیز نخواهیم داشت؛ آنچه که شما اسم آن را لذت می گذارید اهل دقت می گویند اصلا چنین چیزی وجود ندارد، بلکه این لذت، رفع الم و درد است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: چهارمین مورد بیداری است که در آن قلب انسان بیدارو نورانی شود؛ بالاترین لذت، خواب است و اگر به آن دقت کنیم این خواب نیز هیچ لذتی نیست بلکه تنها رفع درد و رنج است.

 

وی اضافه کرد: عناوین راحتی ندارد، آقای فلان ، رئیس، سرمایه دار و… این ها راحتی نمی آورد، انسان های گمراه به دنبال سراب هستند، کسانی که به دنبال راحتی و لذت می روند، بدانند راه را اشتباه گرفته و هیچ گاه به مقصد نخواهند رسید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی اسم یک فردی را آقای رئیس می گذارند و گمان می کند تافته جدابافته است، در واقع این ریاست، وجود خارجی ندارد و یک مسئله اعتباری است، مطرح کرد: رئیس و مرئوس در قراردادها ساخته شده اند، هرچند باید سلسله مراتب رعایت گردد تا اموری تنظیم شود، اما این واقعیت در منطق و عقل وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: مالکیت، جز برای خدا واقعیت ندارد، بنابراین از یاغی گری ها دست بردارید چراکه این ها به جایی نمی رسد، زیرا فرعون ها و یزیدی هایی بودند که امروز هیچ چیز از آن ها باقی نمانده است.
وی افزود: استعدادهای انسانی را باید کشف کرد، در جوانان گنج های زیادی نهفته است که باید آن ها را کشف و منصه ظهور برسانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: امروز آبروی نظام جمهوری اسلامی در دست مسئولان است، بحث آبروی شخص نیست بلکه بحث آبروی اسلام و امام صادق(علیه السلام) است بنابراین با عمل، رفتار، مدیریت، تدبیر، مواضع درست این آبرو را حفظ کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *