خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: گردشگری با ولنگاری متفاوت است/ نباید شاهد باشیم عده ای به اسم گردشگر، شهرت فرهنگی استان را زیر سئوال ببرند

امام جمعه بیرجند: گردشگری با ولنگاری متفاوت است/ نباید شاهد باشیم عده ای به اسم گردشگر، شهرت فرهنگی استان را زیر سئوال ببرند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی ها به اسم گردشگر وارد می شوند و با فرهنگ مبارزه می کنند و آنگاه فرهنگ زدایی مردم را گردشگری می نامند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس اظهار کرد: گرچه راه ناهموار است و از جهت نقشه ی راه، قانون و قراردادهای لازم کمبودی وجود دارد و یا ولنگاری مسئولین در رده های مختلف، کار شما را در امر به معروف و نهی از منکر سنگین کرده و مظلوم هستید، اما اگر در زمین قدر شما ناشناخته است، در آسمان شناخته شده اید.

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دایره ای وسیع دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر آرمان های انبیاء و سید الشهداست و یک آمر به معروف از پا نمی نشیند تا به لطف خدا اقداماتش به نتیجه برسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه هنوز گردشگری تعریف نشده است، خاطر نشان کرد: راه صحیح این است که از محققین بومی و انسان های آگاه در هر منطقه و شهرستانی برابر تخصصی که دارند کتاب های خاصی تدوین کنند که می تواند در خصوص منابع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی، علمی، اخلاقی، صنایع، هنر و… باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: هنگامی که گردشگری وارد بر استان می شود باید مطابق با زمانی که قصد ماندن در استان را دارد برنامه ریزی صورت گیرد و متناسب با هر بخشی، گوینده لازم همراهش باشد و به او آگاهی داده و خصوصیات مختلف منطقه را توصیف و در کنار آن فرهنگ خوب مردم، اسلام و انقلاب را منتقل کند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از فرصت های امروزی برای انتقال فرهنگ، مسئله گردشگری است، گفت: ما می توانیم بر روی همگان تأثیر بگذاریم اما با ولنگاری مسئولین بعد از چهل سال هنوز تعریف صحیحی از گردشگری ارائه نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن انتقاد از اینکه در کدام کشور محیط را در اختیار گردشگر قرار می دهند؟ ادامه داد: مگر می شود مسئله ای بدون قانون باشد؟ ما با دو موضوع خوشبینی و بد بینی مواجه هستیم، فرض خوشبینی آن ولنگاری است، اما فرض بدبینی آن این است که تشکلیاتی که راه می افتد و ارگانی که می تواند خیلی مفید و موثر باشد و منافع اقتصادی و صدور انقلاب، اسلام و فرهنگ داشته باشد، اما جو متخاصمی ایجاد می کند، و نتیجه این میشود که اصل سیستم متهم می گردد، این ها کی می خواهد درست شوند؟

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: به عنوان مثال سیستم محیط زیست باید از اتهام خود دفاع کند چون متهم است، زیرا بارها دیده ایم که افراد خاصی با نام محیط زیست سر از مکان هایی در آورده اند که با امنیت کشور منافات دارد و افرادی را نیز می بینیم که دستگیر شده اند، در خصوص گردشگری نیز اوضواع اینگونه است.

 

وی اضافه کرد: وقتی می بینیم آقای جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلستان به عنوان گردشگر وارد می شود و سر از این شهر و آن شهر در می آورد و یا از قبیل این افراد، باعث می گردد تا این سازمان متهم شود و باید از اتهام خود دفاع کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: برخی ها به اسم گردشگر وارد می شوند و با فرهنگ مبارزه می کنند و آنگاه فرهنگ زدایی مردم را گردشگری می نامند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز با توجه به گستردگی اطلاعات، همگان در لحظه می توانند از اتفاقات مطلع گردند، گفت: برخی ها می گویند که ورود برخی افراد به مناطقی از کشور و یا استان، با فلان نام به ما ربطی ندارد، اما اگر یک گروه تروریستی با همین نام وارد شوند و همگان رفع مسئولیت کنند، قطعا نتیجه آن مشخص خواهد بود و مردم قربانی این رفع مسئولیت ها خواهند شد.

وی تأکید کرد: گردشگری که فرهنگ مردم را مورد هدف قرار می دهد از تروریستی که به جان مردم می افتد بسیار خطرناک تر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن ارزش ها را مورد هدف قرار داده است، افزود: باید گردشگری تعریف گردد، باید یک اقدام معقول و علمی و در عین حال زیبا و خوب برای گردشگری تعریف گردد تا هم منافع اقتصادی را در بر گیرد و هم مسائل فرهنگی و صدور صنایع دستی را دارا باشد، اما متأسفانه آنچه انجام می شود اینگونه نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه منکر روز خاصی ندارد و در هیج روزی جایز نیست، ادامه داد: نباید اینگونه تصور شود که اقدامات گردشگران در روز اربعین ممنوع و در روزهای دیگر آزاد و جایز باشد.

 

وی با بیان اینکه باید در خصوص گردشگری تصمیمی درست گرفته شود و از مسئولان رده بالا نیز بخواهیم که تشکیلات، کار و هدف خود را بازگو کنند، گفت: نباید شاهد باشیم که یک عده وارد استان شوند و بداخلاقی ها را گسترش داده و برای مردم مصیبت ایجاد کنند و مردم نیز از خود بازتاب نشان دهند و با این همه شهرت فرهنگی زیبایی که دارند، همه به زیر سوال برده شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما خلأ قانونی نداریم بلکه با پدیده های ولنگاری، بی تفاوتی و سیاست کاری روبرو هستیم، ادامه داد: قانونگذار قوای سه گانه را تعریف کرده و هیچ کاری نباید بر روی زمین بماند، در هر جایی که قانون بر روی زمین مانده است نیز فردی دچار ولنگاری شده است که یا از روی نادانی و یا از روی عمد بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: با توجه به شرایط این استان که دارای مردم و مسئولین خوبی هستیم، می توانیم به عنوان نمونه هم اندیشی کرده و استان خود را قانونمند، با اخلاق، بافرهنگ و همراه با منافع اقتصادی سر و سامان دهیم تا الگویی برای دیگران باشد.

 

وی بیان داشت: چطور می شود افرادی از مرکز فلان استان حرکت کنند و وارد استان شوند و فردی که متصدی اموری اینچنینی است بی خبر باشد؟ کسانی که وارد می شوند باید با شناسنامه وارد شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: باید طرحی برای کل استان نوشته شود تا مسائل اینچنینی حل شود و این کار شدنی است، لذا راهکارها و شیوه های کار را ارائه دهید و با مسئولان رده های بالا ارتباط برقرار کنید تا آن ها بخش نامه کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: عمر مردم سرمایه بزرگ انسان هاست لذا باید آن را برای مردم حفظ کنیم و به آن ها آگاهی دهیم.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *