خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حرکت اربعین ریشه در گرایش های عدالت خواهانه انسان دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حرکت اربعین ریشه در گرایش های عدالت خواهانه انسان دارد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از  خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی  سیدعلیرضا عبادی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: تعظیم و بزرگداشت اربعین حسینی با هیچ قلم و زبانی مقدور نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اصل دین بر دوستی خدا است، بیان کرد: پدران و مادران ما حب و دوستی خداوند و  اهل بیت(ع) را از پیچ و خم تاریخ عبور داده و با سلامت به دست ما رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تبیین اینکه غیر از محبت و دوستی هیچ چیز در هستی اصالت ندارد، ادامه داد: در انسان شناسی صحیح در عرض محبت خدا هیچ محبتی پذیرفته نیست ولی در طول محبت خداوند و با اذن او محبت اولیاءالهی نیز وجود دارد.

وی گفت: از طرف دیگر برای عارف هر چیزی که مانع محبت او به خدا می شود مغبوض در نظر او است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اینکه تبری و تولی اساس ایمان است، اظهار کرد: امروزه بر اساس محبت و عشق میلیون ها انسان با رنگ و نژادهای مختلف چون سیل خروشان راهی کربلا می شوند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد:  همانگونه که سلامت جسم را از ابعاد مختلف بررسی و چک می کنیم باید سلامت و ایمان را از منظر معنوی نیز مورد بررسی قرار دهیم تا به خودشناسی برسیم.

وی ادامه داد: یکی از علامت های سلامت قلب و روح از منظر معنوی میزان دوست داشتن افراد متصل به خداوند و مغبوض داشتن افراد بیگانه با خداوند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برخی نماز و روزه و سایر اعمال عبادی را نیز به جا می آورند ولی دلشان به سمت مکتب های انحرافی و الحادی و کشورهای بیگانه گرایش دارد که در این زمینه باید مراقب بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: محبت ها و غضب های قلبی نسبت به مؤلفه های متعدد رفتارهای بعدی ما را در حوزه های مختلف شکل می دهد.

وی بیان کرد: وقتی دل، قلب و روح ما به سمت فلان حزب، فرد و مکتب انحرافی، هوای نفس و کشور بیگانه گرایش دارد نباید انتظار اصلاح امور در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک حرکت برگرفته از اعتقادات و محبت قلبی به اولیاء الهی است که ریشه در گرایش انسان به عدالت خواهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: حرکت اربعین تابلوی گرایش های عدالت خواهانه در برابر سیستم های ظالمانه است.

وی با اشاره به اینکه بررسی های تاریخی نشان می دهد فرهنگ ظالمانه غربی هیچگاه بویی از تمدن نبرده است، اظهار کرد: انیشتین دانشمند بزرگ در گفت و گو با یکی از شاگردان ایرانی اش اشاره به تمدن ایرانی در زمانه جنایت های غربی دارد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: البته هرگاه سخن از غرب می گوییم منظور غرب جغرافیایی و جمعیتی نیست بلکه منظور سیستم های فرهنگی و سیاسی حکومت های غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: امروزه کسانی به اسم اسلام نماز و روزه می خوانند ولی چون گاوه شیرده به همین حکومت های ظالمانه غربی خدمت ارائه می کنند و برای مسلمانان بیچارگی و بدبختی به وجود می آورند.

‌وی با اشاره به اینکه استکبار به اسم آزادی، آزادی حقیقی را از مردم می گیرند، یادآورد: نشانه محبت خداوند پیروی و اطاعت از پیامبراکرم(ص) و علمای حقیقی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *