خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سخن غیر استاندارد فتنه ای بزرگ ایجاد می کند/ سازمان استاندارد یکی از سازمان های بسیار مهم کشور است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سخن غیر استاندارد فتنه ای بزرگ ایجاد می کند/ سازمان استاندارد یکی از سازمان های بسیار مهم کشور است

امام جمعه بیرجند گفت: صحبت کردن باید استاندارد باشد، زیرا آن نیز قانون، لوازم و عوارض دارد و با یک سخن ممکن است فتنه ای بزرگ ایجاد شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد و معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد کشور اظهار کرد: ما در عالمی زندگی می کنیم که همه ی زوایای آن بر اساس قانون تعبیه شده است و رسیدن به هر هدفی باید در راستای قانون باشد حال فرق نمی کند قانون طبیعی، علمی و عقلی باشد یا قوانین سیاسی و فرهنگی.

وی افزود: اگر بخواهیم به چیزی برسیم، باید بر اساس قانون عمل کنیم، و اگر به هر نسبتی خارج از آن حرکت کنیم، محکوم به شکست خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: همواره در میان همه ی جوامع بشری به نسبت به شرایط زندگیشان احساس می کردند که یک نیروی نظارتی در هر بخشی لازم است و امروز نیز دنیا که از نظر صنعتی پیچیده تر شده، مسلما بر اساس قوانین پیچیده، به همان نسبت قدرت نظارتی می خواهد که آن ها را در ریل قانون نگه دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در کشور ما کم و بیش مشکلات و نارضایتی هایی ایجاد می شود که به خاطر عدم نظارت بر اجرای قانون است، حال می خواهد نظارت بر اجرای قانون اقتصادی باشد یا قوانین راهنمایی و رانندگی.

 

وی با اشاره به اینکه اگر نظارت وجود داشته باشد و طبق قانون عمل شود، هیچ مسئله ای به بن بست نمی رسد، تصریح کرد: شکستن قوانین و مقررات تنها یک ضایعه نیست بلکه خطرات بعدی و عوارض آن بیشتر و بسیار مهم است، حال می خواهد در تغذیه، دارو، قطعات ماشین، شیوه خوراک و شیوه های اخلاقی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از سازمان های بسیار مهم کشور سازمان استاندارد است، ادامه داد: باید بر اساس مسئولیت هایی که دین مشخص کرده عمل کنیم تا در استاندارد، استاندارد شویم و الا از نظر دینی، تخطئه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: صحبت کردن باید استاندارد باشد، زیرا آن نیز قانون، لوازم و عوارض دارد و با یک سخن ممکن است فتنه ای بزرگ ایجاد شود.

 

وی مطرح کرد: در رابطه با آن بخشی از مسئولیت ها که مربوط به سازمان استاندارد است، تلاش های زیادی صورت گرفته و پیشرفت هایی نیز مشاهده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: با اینکه اسم ما مسلمان است، اما با آرمان های خود فاصله زیادی داریم، لذا باید توجه داشت که در هیچ مرحله ای نباید قانع شویم، به جهت اینکه وقتی در دین مسئولیتی بر اساس استعداد برای ما ایجاد شده است، در هر کجا که کم آوریم، محکوم هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در خصوص کارهای تشکیلاتی، سازمانی و دولتی، مسئولیت بر گردن یک الی دو نفر نیست بلکه دولت های مختلف با سلیقه های مختلفی می آیند و در خیلی از زمان ها سیاسی کاری می کنند و در برخی از اقدامات درست و در برخی دیگر بد عمل می کنند و طبیعی است که زیر مجموعه ها نیز آسیب ببینند، البته در خیلی از جاها نیز افراد کاملا متعهد هستند اما شرایط برای آن ها فراهم نبوده است.

 

وی افزود: برای رسیدن به آرمان خود که همان اسلام است، باید در همه چیز استاندارد باشیم و پیش از هر چیزی انسان ها استاندارد باشند زیرا اگر انسان ها استاندارد باشند، محصول دستشان قطعا استاندارد خواهد بود.

 

امام جمعه بیرجند افزود: اقدامات سازمان استاندارد بسیار مهم است، لذا هر کاری که مهم باشد، هم دستاوردهای مثبت آن از نظر ارزش، بسیار ارزشمند است و هم جنبه های منفی آن از جهت بازتاب منفی، بسیار مسئولیت آفرین است، که امیدواریم از این طریق بتوانید به جامعه خودتان خدمت کنید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *