خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: عشایر و روستاییان ذخایر و سرمایه های فرهنگی جامعه هستند

امام جمعه بیرجند: عشایر و روستاییان ذخایر و سرمایه های فرهنگی جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عشایر و روستائیان ذخایر فرهنگی جامعه هستند و باید از آسیب مصون بمانند لذا همه موظف هستند که به وظایف خود عمل کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور عشایری و جمعی از عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: اربعین حسینی امروز به عنوان سمبل عدالت خواهی در سطح بین الملل، همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی افزود: مجموعه مردم عزیز عشایر در سطح کشور و از جمله خراسان جنوبی از جهت ایمان، تلاش، کوشش و همچنین از جهت برقراری امنیت در مرز، دارای جایگاه بسیار قابل قبولی هستند و به همان نسبت نیز در جهت خدمت رسانی به این عزیزان مایه افتخار است که مسئولین محترم برابر امکانات، قوانین و مقررات به این قشر خدمت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پایه و اساس انسان، فطرت انسان است، خاطر نشان کرد: مردم روستا و عشایر از سرمایه های فرهنگی جامعه محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: شرایط دنیا به صورتی است که شهرنشینی ها، وسیع شده و بشر اسیر صنعت گشته است و نتیجه این اسارت، دور شدن و از دست دادن دو چیز گرانبها بوده که یکی آسیب دیدن فطرت و دیگری محروم ماندن از طبیعت است، و این در حالی است که هر کدام از این دو مورد در پرورش جسم و جان نقش مستقیم دارند.

 

وی با بیان اینکه طبیعت مادر انسان است، گفت: انسان، درخت و دیگر موجوداتی که در طبیعت بزرگ می شوند بسیار متفاوت از انسان و موجودی است که در صنعت رشد پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زندگی در دامن طبیعت و مهمتر از آن، حفظ فطرت، امتیازاتی است که قشر روستایی و عشایری از آن برخوردار هستند، ادامه داد: دلایل مختلفی از جمله سیاست ها، فرهنگ های گوناگون، تهاجم های فرهنگی، تبلیغات و جنگ های روانی کاذب، وجود دارد که افراد شهر نشین گرفتار آن هستند، لذا آسیب های فراوانی می بینند که می توان در روحیات و اخلاق آن ها مشاهده کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: یک روستایی و عشایری اصیل به دلیل اینکه به فطرت پایبند است، بسیاری از مسائل را فطرتا و ذاتا متوجه می شود و نسبت به آن نیز تعهد دارد.

 

وی گفت: غیرت، شجاعت، امانت و عبادت، امتیازات قشر عشایر و روستایی است که به عنوان یک فرهنگ، ارزش دارد و این چیزی نیست که بر اساس تولیدات دستش از جهت سفره مردم باشد بلکه بالاتر از این هاست و این سفره خداست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ارزشی که ما برای قشر عشایر و روستاییان عزیز قائل هستیم ارزشی وَرای محاسبات و معاملاتی است که معمولا در بازار انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: آمد و رفت های خارجی ها همواره همراه با فرهنگی کثیف بوده است، لذا در هر کجا که بیشتر رفت و آمد کرده اند، مردم بیشتر فاسد شده اند و هر کجا که کمتر رفت و آمد کرده اند، مردم کمتر فاسد شده اند.

وی افزود: به صورت عموم و نسبت به باقی استان ها، مردم خراسان جنوبی، مردم سالمی هستند و دیگران نیز به این موضوع اقرار می کنند زیرا ارتباط این مردم با فرهنگ بیگانه کمتر و با عشایر و روستائیان بیشتر بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ برای ما بالاترین ارزش را دارد، عنوان داشت: امروز تهاجمات، تبلیغات، دروغ و تهمت زیاد است و ابزار فضای مجازی نیز به همه جا رسوخ پیدا می کند و این آسیب ها نیز در کمین این قشر قرار دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه عشایر ذخایر فرهنگی جامعه هستند و باید از آسیب مصون بمانند افزود: مسئولان موظف هستند برابر قانون و تا آن جایی که می توانند برای این قشر عزیز تلاش کنند تا مشکلاتشان برطرف گردد و در کنار آن نیز به همکاری های فرهنگی بیش از پیش بها دهند.

 

وی با اشاره به اینکه کشور دارای قوای سه گانه است و اگر هر یک از این قوا، وظایف خود را انجام دهند هیچ کاری بر روی زمین باقی نمی ماند، خاطر نشان کرد: در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات عشایری می توانیم اقدام کنیم اما در صورتی که یک گیرنده از نامه های خود را به ما نیز ارسال کنید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *