خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: بالاترین دستاورد کانون پرورش فکری کودکان ارائه یک نیروی مفید به جامعه است

امام جمعه بیرجند: بالاترین دستاورد کانون پرورش فکری کودکان ارائه یک نیروی مفید به جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کودک را در همان مسیری که خدا قرار داده تعلیم، تربیت و بزرگ کنید تا به یک نیروی مفید برای خانواده و جامعه تبدیل شود، لذا هیچ دستاوردی بالاتر از این برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان وجود ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل و جمعی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی اظهار کرد: پرورش فکری کودکان موضوع بسیار ارزشمندی است و آنقدر اهمیت دارد که بیشتر از حد تصور است، اما متأسفانه ممکن است به راحتی از کنار آن بگذریم.

 

وی افزود: مسئله خودشناسی و انسان شناسی و به همان میزان شناخت کودک و استعدادهای آن در جهت سیر منازل به سمت کمال و اینکه می تواند مَثَل خدا قرار گیرد، مسئله ای بسیار مهم و باارزش است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند متعال استعدادهای انسان را در نمادی به فرشتگان ارائه فرمود و سپس فرشتگان را امر به سجده بر انسان کرد، خاطر نشان کرد: انسان اگر درست پرورش پیدا کند و به کمال واقعی خود برسد می تواند مظهر اسماء الهی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: شرط اول شکوفا شدن استعدادهای کودکان این است که مربیان شخصیت کودک را بشناسند و البته اولین پرورشگاه کودک از نظر جسمی، تغذیه و تربیت، دامان مادرش است.

 

وی با بیان اینکه یک مادر شایسته فرزند شایسته ای را تربیت می کند، گفت: در برخی روایات داریم که سرنوشت فرزند بر پیشانی مادرش نوشته شده است و این تعبیر بسیار جالبی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از بهترین و مساعدترین آموزشگاه ها، کانون پرورش فکری کودکان است، بیان داشت: کودکان امانت های الهی هستند که هرچه قدر معلمان و مربیان گرانقدر زحمت و تلاش کنند باز هم کم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: باید بدانید توفیقی که نصیب شما شده است تا عمرتان را وقف پرورش فکری کودکان کنید، سعادتی است از جانب خداوند متعال، لذا قدر آن را بدانید که در چه جایگاهی قرار دارید.

 

وی با بیان اینکه ارزش کودک به فکر و اندیشه اش بر می گردد، گفت: همه ی کودکان امروز ابوعلی سینا هستند اما نیاز به پرورش دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: آن دسته از مربیانی که در هر آموزشگاه و شرایطی این مسئولیت را پذیرفته اند و از عمرشان با عشق سرمایه گذاری کرده و کودکان را پرورش و آن ها را از آفات امروزی نگه می دارند، دارای جایگاه بسیار بالایی هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آفت ها در هر زمانی وجود داشته اما در زمان ما بیشتر شده است، گفت: در روایات داریم که زمانی خواهد آمد که هم بهترین و هم بدترین زمان باشد، و ما اکنون در همان زمان هستیم لذا باید به آفت ها توجه کرد.

 

وی با بیان اینکه زندگی برای انسان منزل به منزل، و حرکت به سوی کمال است لذا نیازمند نقشه راه است، خاطر نشان کرد: بدون نقشه راه نمی توان تعلیم، تربیت و آموزش داد بنابراین می طلبد تا نقشه راهی برای خود ترسیم و سپس به آن جهت دهید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: سیر و سلوک کمال انسانی، قطب نما دارد که اولین قطب نمایی که به صورت فطری برای انسان آفریده شده، همان فطرت الهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: در زمان ما جاذبه های انحرافی پیدا شده که گاه می بینیم توسط مسئولین به اجرا در می آید و بزرگ ترین سرمایه انسان ها، کودکان، جوانان، نوجوانان و جامعه را با جاذبه های کاذب، دروغ و جلوه دادن به باطل، از بین می برند و باعث می شوند که برخی ها راه را گم کنند.

 

وی ابراز داشت: آنهایی که خیانت می کنند، و عوض اینکه راه صحیح را نشان دهند، با مکر، حیله، تبلیغات کاذب و دروغ، باعث گمراهی جامعه می گردند، گناهی بزرگ مرتکب می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در تمامی اجرها، ثواب ها، کارهای خیرو اعمال صالح، کاری که شما انجام می دهید بالاترین ثواب و اجر را دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: کودک را در همان مسیری که خدا قرار داده تعلیم، تربیت و بزرگ کنید تا به یک نیروی مفید برای خانواده و جامعه تبدیل شود، لذا هیچ دستاوردی بالاتر از این برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *