خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: حیوانات را بر اساس معرفت احترام کنید نه بر اساس لوسی گری های اروپایی

امام جمعه بیرجند: حیوانات را بر اساس معرفت احترام کنید نه بر اساس لوسی گری های اروپایی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حیوانات را که آیات الهی هستند، احترام کنید، اما نه از نوع لوسی گری های اروپایی ها که آن ها را می پرستند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و پرسنل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: اربعین حسینی یک سمبل عدالت خواهی، احسان و نیکوکاری به عنوان یک تابلو در سطح بین الملل مطرح است.

 

وی خطاب به پرسنل دامپزشکی استان گفت: کار شما یک کار ارزشمند است، مخصوصا از جهت تأمین غذا که خود ارتباطات مختلفی با مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سال گذشته برای خلع سلاح اقتصادی و تغذیه در کشور برخی ها به قاچاق دام دست زدند و مشکلاتی را به وجود آورند و عناصری هم از داخل با آن ها همسو شدند و بر دردها افزودند، اما اکنون اقداماتی در حال انجام است که آن کمبودها جبران شود و با سعی و کوشش شما و رونق تولید به نتیجه خواهد رسید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: علاوه بر توفیقی که در مسائل اداری دارید، توفیقی نیز در مسائل انسانی، معرفتی و الهی نصیب شما شده است، که باید ارزش آن را بدانید.

 

وی ادامه داد: ما با انواع و اقسام موجودات سر و کار داریم و خداوند در قر آن کریم فرموده است که ما تمامی آن ها را برای شما خلق کرده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: در صحنه طبیعت، پیش از آنی که دنیا، دنیای صنعت شود، همه ی بارها در جامعه بشری توسط حیوانات جابجا می شده است و شتر نیز مطابق با آن آفریده شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه برخی از حیوانات را خداوند، رام انسان ها قرار داده است، اضافه کرد: بسیاری از حیوانات مانند گربه، سگ و شتر در گذشته مورد استفاده مردم بوده اند.

 

وی با بیان اینکه در زندگی سنتی گذشته از گربه برای حفاظت از جویدنی ها در منزل استفاده می کردند، افزود: امروزه این حیوان که سال ها به انسان خدمت کرده از خانه ها رانده شده و برخی به صورتی لوس با گربه بازی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سگ اسباب بازی نیست بلکه از گذشته کار و وظیفه اش نگهبانی بوده است، افزود: متأسفانه امروز منِ انسان بی تربیت شده ام و وقتم را با سگ و گربه که برای کار دیگری آفریده شده اند، هدر می دهم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خروس هیچوقت به خواب نمی افتد و در سر وقت شروع به خواندن کرده و انسان را برای نماز بلند می کند، گفت: در روایات آمده است که برخی عادات را از برخی حیوانات یاد بگیریم که به عنوان نمونه می توان به یاد گرفتن حیا از کلاغ، نحوه آب خوردن را از الاغ و نحوه راه رفتن را از گاو، اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه جبهه شما جبهه ای است که آثار نظامی نیز دارد، ادامه داد: کار نیروهای دامپزشکی بسیار کار شریفی است که کمک های اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه تنها موجودی که راهش را گم می کند انسان است، اضافه کرد: حیوانات را که آیات الهی هستند، احترام کنید، اما نه از نوع لوسی گری های اروپایی ها که آن ها را می پرستند، بلکه بر اساس معرفتی که خداوند، آنها را برای شما آفریده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *