خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بزرگترین امانت کشور در دست سازمان ثبت احوال قرار دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بزرگترین امانت کشور در دست سازمان ثبت احوال قرار دارد

امام جمعه بیرجند گفت: بزرگترین امانتی که در کشور وجود دارد در دست ثبت احوال است، زیرا در اینجا امانت، خودِ انسان ها هستند و هویت انسان مطرح است و اگر جابجا شود خیانت بزرگی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مشاور رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: نوع کار ثبت احوال با باقی امور بسیار متفاوت است.

وی افزود: مسئله امانت کوچک و بزرگ ندارد و هرچند که کم باشد، اما باز هم امانت، امانت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در قرآن کریم و روایات هنگامی که یک انسان مسلمان باایمان معرفی می شود به دو شاخصه راست گفتن و رعایت امانت اشاره شده است، خاطر نشان کرد: امانت مربوط به هرچه باشد به مانند مقام پدری و مادری مهم است، حال می خواهد پول، خانه، مزرعه، ماشین و انواع و اقسام مسائل دیگر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امانت اگر از دست یک کافر هم باشد،ۀ باز هم باید آن را رعایت کرد، گفت: در گذشته و در دوران گستره تمدن اسلامی به قدری مسئله امانت مورد نظر و تأکید بود که حتی کسانی که اهل تقوا نیز نبودند اما وقتی به امانت می رسیدند آن را رعایت می کردند.

وی ادامه داد: امانتی که در دست ثبت احوال قرار دارد ماهیت آن با دیگران متفاوت است، زیرا در اینجا امانت، خودِ انسان ها هستند و هویت انسان مطرح است و اگر جابجا شود خیانت بزرگی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: بزرگترین امانتی که در کشور وجود دارد در دست ثبت احوال است و این را به شما سپرده اند و این کار بسیار بزرگی است که هم باید دقت شود و هم قضایا آنچه که هست، نه کم و نه زیاد ثبت گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امانت بسیار مهمی در دست شماست، گفت: از اینکه به سراغ اهالی روستاها رفته اید تشکر و قدردانی می کنم زیرا برخی از آنها زندگیشان تنها با همان یارانه می گذرد و توان سفر به شهر را ندارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این امانت بزرگ را برای جامعه حفظ کنید، گفت: تاکید می کنم که مسئله هویت افراد آن چنان که هست نه کم و نه زیاد و بدون هیچگونه تأخیری و با رعایت حفظ همه لوازم و عوارض آن ثبت گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *