خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: شجره طیبه صالحین تمام خیر و صلاحش در ایجاد بصیرت است

امام جمعه بیرجند: شجره طیبه صالحین تمام خیر و صلاحش در ایجاد بصیرت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با همه وجود نعمت انقلاب را غنیمت بشمارید و بیش از هر چیز به ایجاد بصیرت بپردازید زیرا شجره طیبه صالحین تمام خیر و صلاحش در ایجاد بصیرت است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مربیان خواهر حلقه های صالحین خراسان جنوبی اظهار کرد: شجره طیبه صالحین بسیار آگاهانه نامگذاری شده است، زیرا در هر امری آنچه کارساز است، رعایت صلاحیت می باشد.

 

وی افزود: در دنیا کارهای خیر و بِرّ و انواع کارهای پسندیده وجود دارد، اما کلام وحی بیشتر بر صالح بودن و عمل صالح انجام دادن تأکید کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: به آن امری می توان صالح گفت که در به منتج رسیدن به نتیجه نقش فرمول داشته باشد و در زمان و مکان خودش موثر واقع گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ممکن است کارهای خیر و نیکویی صورت گیرد، اما به نتیجه ای خاص در یک فرمول که حساب شده باشد و مشکلات را حل کند، ختم نگردد که از جمله آن می توان به امورات زندگی، به دست آوردن محصولات مختلف، دستاوردهای خاص مسائل سیاسی، امورات نظامی و… اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مسلما امر صالح همراه با اولویت است، ادامه داد: این روزها، ایام مصائب اهل بیت سلام الله علیها است و اگر جریان کربلا را در نظر بگیریم باید بگوییم که چقدرها زمان باید بگذرد و چه جریاناتی بیاید و پشت سر گذاشته شود تا فرصتی همه جانبه برای قیام امام حسین(علیه السلام) پیش آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: به خاطر اینکه فرصت کربلا غنیمت شمرده نشد و آن عمل صالح صورت نگرفت، همواره عزادار بوده و هستیم و خواهیم بود، اما اگر در آن مقطع بصیرت وجود داشت و بر روی این عمل صالح سرمایه گذاری می شد، صحنه جهان بشریت تغییر پیدا می کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: اول جایی که نسبت به جریان کربلا بسیار بی تفاوت رد شدند، مدینه بود که بعد از مدتی محصول آن را درو کردند، زیرا پس از گذشت یک سال از جریان عاشورا، یزید دستور حمله به مدینه را صادر و مال، جان و ناموس مردم را برای انسان هایی کینه ورز و ضد دین حلال اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: دومین جایی که نسبت به جریان کربلا بی تفاوت گذشت، مکه بود که لشکر یزید پس از محاصره شهر مکه با منجنیق، خانه مقدس کعبه را به آتش کشید و این به خاطر این بود که فرصت ها را از دست دادند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: سومین جا نیز کوفه بود، زیرا مردمانش فرصت بسیار بزرگی را از دست دادند و تا ابد آن ننگ کوفی بودن را بر پیشانی خود ثبت کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: کوفیان افرادی آماده و مجهز بودند که از امام حسین(علیه السلام) دعوت کردند و این در حالی بود که با اندک مقاومتی جبهه دشمن شکست می خورد، اما آنچه به دشمن جرات داد و آن ها را پررو کرد، سستی کوفیان در ایمان بود.

 

وی گفت: اصحاب امام حسین(علیه السلام) همانطور که خود حضرت فرمودند، بهترین اصحاب هستند زیرا فرصت را غنیمت شمرده و گفتند اگر ما را بکشند و بسوزانند و خاکسترمان را به باد دهند و دوباره زنده شویم تا هفتادبار، تردیدی به خود راه نمی دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه امام حسین(علیه السلام) یک راه روشن و مشخص است و باید از این فرصت استفاده کنیم، گفت: ما امروز در یک فرصت استثنایی قرار داریم زیرا پس از ۱۴۰۰ سال چنین فرصتی به دست آورده ایم، و این فرصت پس از دوران کربلا و حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) یک فرصت ممتاز و منحصر به فرد است که البته در زمان ائمه معصومین بوده و اکنون در زمان نائب آن هاست و در آستانه ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه فرصت انقلاب اسلامی قابل تکرار نیست، خاطر نشان کرد: امروز شرایط جهانی به گونه ای فراهم شده است که در ایران هرچند بخواهیم انقلاب را فراموش کنیم اما در جهان این انقلاب فراموش نمی شود و با قوت به راه خود ادامه می دهد و پیش می رود.

 

وی یاد آور شد: آقای سید حسن نصرالله می فرمایند” اگر هزار بار ما را بکشند و بسوزانند و خاکسترمان را به باد دهند و مجددا زنده شویم ما کم نمی آوریم و دست از حسین زمان بر نمی داریم”، ایشان همان نمونه ای هستند که از قلب سخن می گویند و سخنانشان بر قلب می نشیند و به آنچه می گویند معتقد هستند، ایشان انسانی آگاه، جهان بین، اسلام شناس و فانی در ولایت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در روایات آمده است آنهایی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به وظیفه خود عمل کنند مقامشان بالاتر از کسانی است که بعد از ظهور بیایند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امروز فقیرترین کشور عربی در ائتلافی که آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مرتجعین عرب به راه انداخته اند همچنان ایستادگی می کند.

 

وی بیان داشت: اربعین حسینی امروز به عنوان یک مسئله بین الملی مطرح است و رهبر انقلاب نیز از آن به عنوان زمینه ای مناسب برای آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) یاد کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مربیان حلقه های صالحین امروز حرفی برای گفتن دارند و دنیا مشتری شنیدن سخنان آن هاست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز در کشورهایی که شاید به ظاهر خبری از دین در آن ها نباشد اما یک حالت حق طلبی و عدالت طلبی پیش آمده و این در حالی است که در ۲۰ الی ۳۰ سال پیش هیچ امیدی به آن ها نبود، لذا این حرکات نشان می دهد دنیا در حال تغییر است لذا عمل صالح، غنیمت شمردن این فرصت است که باید بیداری و بصیرت را گسترش دهیم.

 

وی بیان داشت: امروز سوریه به عنوان مرکزمقاومت مطرح است و کشور لبنان که در اوایل انقلاب توسط صهیونیست ها تاراج شد، امروز به صورتی است که با یک سخن سید حسن نصرالله نیروهای نظامی صهیونیست فرار می کنند و به جای خود آدمک نصب می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: با همه وجود نعمت انقلاب را غنیمت بشمارید و بیش از هر چیز به ایجاد بصیرت بپردازید زیرا شجره طیبه صالحین تمام خیر و صلاحش در ایجاد بصیرت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه برای وارد شدن بر گام دوم انقلاب نیازمند بصیرت هستیم، تصریح کرد: در کشور نیجریه شیخ زکزاکی شخصیتی از جنس سید حسن نصرالله است که شش فرزندش شهید شده اند و اکنون نیز با وجود صدمات و آسیب های زیاد همچنان در زندان به سر می برد اما از هدفش کوتاه نمی آید، لذا شیعیان و غیر شیعیان و حتی مسیحیان به عنوان حقانیت ای مرد بزرگ که همه اش اراده است، دست به راهپیمایی می زنند و بر علیه ارتش نیجریه شعار می دهند.

 

وی خطاب به مربیان حلقه های صالحین گفت: کلاس های خود را با محوریت بصیرت که مهمترین صالحات است برگزار، و از آگاهی های به روز دنیا بهره ببرید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امروز خود رسانه های غربی اعتراف می کنند و می گویند رهبر هوشیار جمهوری اسلامی ایران هفتاد سال با بصیرت و اندیشمندی توانسته است طرف مقابل خود را دچار شکست کند، لذا چرا این موضوعات را برای فرزندانمان بازگو نمی کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: در روایات آمده است که انقلابی در شرق به وجود خواهد آمد که مرکزش ایران است و از قم سرچشمه خواهد گرفت و جهان را برای ظهور حضرت مهدی( عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *