خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وکالت باید بر اساس قانون و خیرخواهی باشد نه کسب درآمد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وکالت باید بر اساس قانون و خیرخواهی باشد نه کسب درآمد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وکالت باید بر اساس خیرخواهی باشد نه کسب درآمد، هم چنین در راستای کمک به مظلوم و در چارچوب قانون باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با رئیس مرکز وکلای خراسان جنوبی اظهار کرد: توفیق در مسائل حقوقی، قضایی و وکالتی وقتی حاصل می شود که حقی به صاحب حق برسد و یا دست ظالمی از مظلوم کوتاه گردد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به شغل وکیل نباید از نوع کارهای اقتصادی، تجارتی و آمار و آرقام درآمد باشد، بیان کرد: وکیل باید همیشه وکلات مظلوم را بگیرد و از او دفاع کند تا علاوه بر انجام کار از جهت دینی، عدالت خواهی و شرعی، پیش وجدان خود نیز شرمنده نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در این نوع مشاغل باید تلاش کرد که دفاع از ظلمه صورت نگیرد و بر اساس قانون عمل شود، و اگر در انجام کار، وکیل متوجه شد که فرد ظالم است، او را رها کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: وکالت باید بر اساس خیرخواهی باشد نه کسب درآمد، هم چنین در راستای کمک به مظلوم و در چارچوب قانون باشد.

وی با بیان اینکه اگر این شرایط رعایت شود از بهترین مشاغل، شغل وکالت است چرا که همواره از مظلوم دفاع می کند، بیان داشت: اگر وکیل خلاف این موارد حرکت کند نتیجه معکوس به خود می گیرد و برای یک وجدان انسانی و دینی قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: وکلا باید طرحی داشته باشند که برای جامعه، ایجاد صلح و احقاق حق و ابطال باطل و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم، کارآمد باشد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *