خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند طرحی جامع است/ اگر امروز آسیب می بینیم به خاطر غافلگیر شدن است

امام جمعه بیرجند: فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند طرحی جامع است/ اگر امروز آسیب می بینیم به خاطر غافلگیر شدن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر امروز آسیب می بینیم به خاطر غافلگیر شدن است، لذا امیدواریم با طرحی درست نفع و ضرر جامعه را به نسل امروز تفهیم کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار با آقای علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: شرایطی امروز نیاز به تدبیر دارد زیرا این شرایط ممکن است که در آینده تغییر کند.

وی با بیان اینکه نسل امروز برای اینکه راهکاری برای رشد خود پیدا کند با شرایط جدیدی مواجه شده است، افزود: باید بسیاری از مسائلی که جلو فکر نسل امروز را می گیرد و دست و پاگیر است برداشته شود، لذا در این خصوص می طلبد که همکاری های لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز روزی است که همه چیز باید با مطالعه، کارشناسی و طرح انجام شود لذا می توان به گونه های مختلف از جمله ارتباط چهره به چهره، تریبون ها، رسانه های جمعی و مکتوب و همچنین صدا و سیما اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی را به نسل فعلی متذکر شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: متاسفانه در دوران نفوذ بیگانگان غربی، هم امور مادی و هم مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ما مورد غارت قرار گرفت و کتاب، متون اصلی و فرهنگ مکتوب ما را غصب کرده و از بین بردند.

وی با اشاره به اینکه باید هر فرد و مسئولی به وظیفه خود عمل کند گفت: کاملا آمادگی داریم تا از طریق تریبون های نماز جمعه در خصوص گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی همکاری کنیم زیرا نباید این همه افتخار و دانشی که وراثت کریمه همه ی علمای بزرگ و دانشمندان اسلامی در طول قرن های پرافتخار تمدن اسلامی است، را از دست بدهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید راهکاری تعریف گردد تا نسل جدید از سرمایه های کنونی بهره برداری لازم را ببرد، گفت: این مقطع پشت سر گذاشته می شود و ما خواهیم توانست به نسل آینده اهمیت کتاب و کتابخوانی و ارزش های ذخایر عظیم را منتقل کنیم که البته نیازمند یک طرح جامع می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر هر قشری از جمله خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه و تریبون ها به هر نحوی بتوانند به وظیفه خود عمل کنند خواهیم توانست به صورت همه جانبه از حالت غفلت و بی تفاوتی که گریبانگیر جامعه ما را گرفته است، خارج شویم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز به خاطر فضاهای مجازی و حقیقی و کوتاهی هایی که شده است این فرصت به بیگانه داده شده تا سرنوشت اندیشه نسل ما را در اختیار گیرد، لذا می طلبد تا در این خصوص طرحی ارائه گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دردها را همه می فهمند و راه درمان نیز قطعا وجود دارد، گفت: تصور می شود با همه مسائل امروزی که گرفتار آن هستیم نسل آینده یک نسل ضد ضربه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان با اشاره به اینکه ما به آینده خوشبین هستیم، ابراز داشت: اگر امروز آسیب می بینیم به خاطر غافلگیر شدن است، لذا امیدواریم با طرحی درست نفع و ضرر جامعه را به نسل امروز تفهیم کنیم تا خودشان با اراده ای که دارند راهشان را پیدا کنند و زهری که از ناحیه بیگانه، زمینه‌ی خوراک فکری آن ها می شود را پَس بزنند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *