خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: وجود رهبر انقلاب یک نعمت بزرگ الهی است/ گزارشات کمیته امداد امام خمینی(ره) در رابطه با مسکن معیشت و اشتغال بسیار خوشحال کننده و باارزش است

امام جمعه بیرجند: وجود رهبر انقلاب یک نعمت بزرگ الهی است/ گزارشات کمیته امداد امام خمینی(ره) در رابطه با مسکن معیشت و اشتغال بسیار خوشحال کننده و باارزش است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خبرهای خوشی که در رابطه با مسکن، معیشت و اشتغال از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) داده می شود، بسیار با ارزش و خوشحال کننده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار با آقای سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) اظهار کرد: هرکس هرچه دارد به نحوی از فیض الهی است لذا جای هیچگونه غروری باقی نمی ماند، بلکه باید سر بر آستانه شکر گذارد و از خداوند بخواهد تا توفیقات بیشتری به وی عنایت کند و شما نیز باید بسیار شاکر باشید که از همان دوران های اول انقلاب خداوند به شما “بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ” داده که هم توان فکری و جسمی داشته اید و با همت خود یک فرد نمونه در تمامی ارگان هایی که به خدمت پرداخته اید، بوده اید.

 

وی افزود: امروز نیز بعد از آن دوران ها، رهبر فرزانه انقلاب با تشخیص خود حضرتعالی را در این مسئولیت مهم برگزیدند که الحق هم انتخاب خوبی و هم انتصاب خوبی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از نهادهای انقلابی توانسته اند آن شأن افتخار انقلابی‌ خود را حفظ کنند، خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته شئون انقلابی خود را حفظ کند که امروز به آن افتخار می کنیم، فعالیت های بسیج نیز در قالب های مختلفی که از اول انقلاب، تاکنون بوده به عنوان یک فرهنگ انقلابی، قابل ستایش است، همچنین کمیته انقلاب و عنایت هایی که امام راحل و سپس رهبر انقلاب به آن داشته اند، مایه ی افتخار می باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: امروز آیت الله صافی گلپایگانی یکی از مراجعی هستند که در صحنه های امور اجرایی مسئولیت داشته اند و کاملا مسائل در پیش آن ها روشن است.

 

وی ادامه داد: ما همچنانی که از اول انقلاب بوده، در شرایط عادی نیستیم زیرا تحریم و فشارهای اقتصادی همواره وجود داشته است که متاسفانه در برخی مواقع به وسیله عناصر داخلی، کارشکنی هایی صورت می گیرد تا جامعه ی ما را از این طریق بر زمین بزنند لذا جهاد نیروها در این باب بسیار باارزش است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: جمله ای از آیت الله فاضل لنکرانی به یادگار مانده است که فرموده اند ” من ۵۰ سال در اسلام شناسی کار کرده ام، بعد از واجبات، مشکلات مردم را حل کنید و این نسبت به مستحبات در اولویت قرار دارد و اگر فردای قیامت از شما پرسیدند، بگویید فاضل لنکرانی اینگونه گفته است.”

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ۴۰ سال است که در حال دفاع هستیم، گفت: شما بعد از آن دفاع ۸ ساله آرزو کردید تا به آنهایی که رفتند بپیوندید، اما آرزوی ما عکس این است زیرا ما آرزو داشتیم که ای کاش آن ها نیز نمی رفتند.

 

وی با اشاره به اینکه شهادت یعنی اینکه در راه هدف الهی قدم نهادن، گفت: هیچ مانعی وجود ندارد که آن نفس آخر به شهادت در راه خدا ختم شود اما اگر آن ها می ماندند امروز در شرایط بهتری قرار داشتیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمنان افراد با ارزشی را چه از طریق ترور منافقین و چه در صحنه های دیگر، از ما گرفتند اما خداوند رهبر فرزانه انقلاب را که مایه ی افتخار جانبازان هستند با همین شرایط برای جامعه اسلامی نگه داشت و این نعمت بسیار بزرگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: شهادت بالاترین مقام است اما در برخی از روایات داریم که آیا بالاتر از شهادت هم مقامی هست که پاسخ داده اند، بله، کسانی که با کمال از خودگذشتن بی پروا از همه چیزشان بگذرند و تا مرز شهادت پیش روند و دشمن را نیز ناکام گذارند و هدف را تعقیب کند، مقامشان بالاتر از شهادت است.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به شغل و مسکن بسیار مهم است، اضافه کرد: خبرهای خوشی که در رابطه با مسکن، معیشت و اشتغال از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) داده می شود، بسیار با ارزش و خوشحال کننده است مخصوصا با آن مُهر کرامتی، که به گونه ای به دستشان می رسد که هیچ وقت چشم مستمری‌گیرنده به چشم خدمتگزار نمی افتد و عزتش حفظ می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حضور فیزیکی از صحنه ها داشته باشید که مسلما تصمیمات جدیدی را نیز خواهید گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگرچه خراسان جنوبی در یک شرایط استثنایی قرار دارد به طوری که حتی صدها روستا آب خوردن خود را با تانکر تأمین می کنند، وجزء استان های کم برخوردار شمرده می شود، اما با همه ی این حرف ها، فرهنگ، دیانت، ایمان، احساس مسئولیت و حساسیت کویر نشینی مردم در انواع و اقسام مسائل خیر از عتبات عالیات تا ساخت زائر سرا و برپایی گلریزان ها برای مقاصد مختلف، حرف اول را می زند و این مایه خوشبختی است.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *