خانه / گام دوم انقلاب / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بصیرت افزایی فراگیر در جامعه نیازمند طرحی نو است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بصیرت افزایی فراگیر در جامعه نیازمند طرحی نو است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر می خواهیم گام دوم را درست برداریم، باید تعارفات را کنار گذاشته و بیداری را در جامعه ایجاد کنیم تا مردم احساس مسئولیت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با آقای دکتر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید سرفصلی برای گام دوم انقلاب طرح ریزی شود، اظهار کرد: با توجه به همه فراز و نشیب‌ها، آزمون های خطا و تجربه و همچنین پیچ و خم های چهل سال اول انقلاب، باید یک قدم موثر برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه همه‌ی ما در برابر مردم مسئول هستیم، افزود: باید به صورت فراگیر در رده های بالا اقداماتی انجام شود که برای مردم جامعه، بصیرت افزا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای سیر منازل عرفانی اولین منزل، یقظه یا بیداری نام دارد، خاطر نشان کرد: اگر فردی بخواهد خودش را دریابد و خودشناسی، مبدا شناسی و معادشناسی را درک کند، باید ابتدا از خواب غفلت و ولنگاری، خودش را نجات دهد، جامعه نیز اینگونه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تجربه های تلخ چهل سال اول انقلاب نباید تکرار شود، تصریح کرد: غفلت یعنی اینکه همه چیز داریم اما نسبت به آن بی توجه هستیم.

 

وی ادامه داد: ایران، اسلام، انقلاب، قرآن، اهل بیت پیامبر، سیستم رهبری، استعدادهای مردمی و غنای فرهنگی، همه امتیازاتی است که از آن بهره می بریم اما می بینیم که دچار مشکل هستیم، لذا باید طرح فراگیری برای بصیرت افزایی جامعه ریخته شود که سیر و سلوکشان را صورت دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: مشکلات چهل ساله‌ی ما به خاطر غفلت خودی، و شگرد، مکر و حیله غیر خودی بوده است، لذا اگر شرایط یقظه و بیداری جامعه را ایجاد کنیم تا افراد بتوانند متوجه خود، استعداد، انقلاب، مکتب، مذهب و کشورشان شوند، قطعا پیروز میدان ها در تمامی صحنه ها خواهیم بود، اما اگر بی توجه باشیم، همچنان آسیب خواهیم دید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مردم را به مال های حرام گرفتار کرده اند و بر خی را نیز به نان شبشان محتاج کرده اند، گفت: در برخی از ندانم کاری ها نتیجه یأس و ناامیدی در مردم دمیده می شود و از طرفی چنین صحنه ای که ایجاد شده و یا ایجاد کرده اند، مسائل حاشیه ای را مطرح و مسائل اصلی را به فراموشی می سپردند، و این مکر عجیبی است.

 

وی عنوان داشت: امروز جنگ، جنگ اراده هاست، به اراده های ما آسیب زده اند و این را باید علاج کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر جامعه هوشیاری، بصیرت لازم و واکنش سریع نداشته باشد، گذشته تکرار خواهد شد، گفت: باید به صورت کارشناسی مسائل به روز برای مردم مطرح شود و سوال هایی از جمله این که آیا از وضعیت موجود راضی هستید، طرح ریزی و از مردم پرسیده و در کنار آن راه‌کارها گرفته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: در گزارشات رسمی نظر سنجی ها، بیش از ۸۰ درصد مردم، انقلاب و اسلام و رهبری را بر می گزینند در حالی که از برخی مدیران و وزیران ناراضی هستند، حضور مردم در صحنه های مختلف نیز همین را حکایت می کند که مردم نسبت به انقلاب و اسلام متعهد هستند، همچنین مصاحبه هایی که انجام می شود نیز، مردم با قیافه های مختلف حرفشان یکی است و آن پیاده کردن اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم درد دل دارند، و درد دلشان از نظام و اسلام نیست، بلکه از من، شما و دیگران است، گفت: اگر مردم از این جهت ناراضی هستند باید بدانند مقصر کیست و باید گفت با همه خوبی هایشان مقصر خودشان هستند و برای دست یافتن به نتیجه، خودشان کوتاهی می کنند لذا باید متوجه شده و از خواب بیدار شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این انقلاب یک معجزه بود، گفت: در گذشته بیگانگان برای این کشور شاه، مجلس، کدخدا و… تعیین می کردند و همه چیز را نیز به غارت بردند و برای ما فحشا، منکرات، مواد مخدر و انواع و اقسام انحرافات را هدیه آوردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: بیگانگان فرهنگ مکتوب ما را به غارت بردند، فرهنگ جامعه ما را نیز تغییر دادند و امور اقتصادی، فرهنگی و نوامیس ما در اختیار گرفتند و به این نیز قانع نبودند و قانون کاپیتولاسیون را به تصویب رساندند، یعنی همه مردم از شاه گرفته تا فقیر، هیچکاره مملکت هستند.

 

وی مطرح کرد: اقدام بزرگی که انقلاب انجام داد، این بود که توانست این اختیارات عظیم را از دست قدرتمندان و صاحبان زور، که دیگران حتی در خوابشان نیز نمی توانند آن را ببیند، خارج کند و به دست خود مردم دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: امروز می بینید که اگر کشوری سر بلند کند تا مردمانش بتوانند رأی دهند، بر سرش چه بلایی در می آورند، مگر اجازه می دهند؟ اما انقلاب اسلامی توانست نظام مردم سالاری دینی را ایجاد کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: مردم توجه ندارند که چه نعمتی در دستشان است و دلیل آن نیز این است که به صورت مجانی و رایگان آن را می فروشند و گاهی به صورت روزنامه، دعوت و وعده این کار را می کنند و این غفلت است.

 

وی گفت: اگر بخواهیم امور درست گردد باید سوالاتی فنی و حرفه ای طرح ریزی و از مردم پرسیده شود تا مقصرها شناخته و راه حل آن را نیز ارائه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: اولین راه حل، از اولین مقصر شروع می شود، لذا مردم باید از اختیارات خود بر اساس عقل، تعهد و دین و به صورت کارشناسی شده مفید ترین، مطمئن ترین، متخصص ترین و متعهدترین انسان ها را برای خدمتگزاری خودشان انتخاب کنند، این رمز قضیه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: افراد باید خودشان به داد خودشان برسند، چطور می شود افرادی را می شناسند اما به فرد دیگری رأی می دهند که دلش را خون می کند، به چه دلیل این کار را می کنند؟

 

وی گفت: در انتخابات ممکن است که افراد بگویند من شخص را نمی شناسم، اما مقام معظم رهبری در این باب فرمودنده اند” در انتخاب افراد، نامزدها را می شناسند و یا نمی شناسند، اگر نمی شناسند، جریانات و طرفداران آن ها را که می توانند بشناسند که آیا متعهد هستند یا غیر متعهد، مومن هستند یا غیر مومن” لذا مردم باید از طرفداران اشخاص متوجه شوند که به چه کسی رأی دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: اگر می خواهیم گام دوم را درست برداریم، باید تعارفات را کنار گذاشته و بیداری را در جامعه ایجاد کنیم تا مردم احساس مسئولیت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: برخی ها به اندازه یک کیلو پنیر برای انتخاب و منتخب خود ارزش قائل نیستند، یعنی یک گوهر گرانبها را که انقلاب در دستش قرار داده به یک خرما می فروشند.

 

وی با اشاره به اینکه بی توجهی نسبت به آنچه که داریم موجب می شود تا گول بخوریم، گفت: باید طرحی از نو ایجاد شود تا بصیرت افزایی در جامعه گسترش یابد، لذا اگر این کار را انجام دهیم وارد بر گام دوم خواهیم شد و الّا تکرار مکررات و همان آزمون خطاها را با همه پشیمانی خواهیم داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم مردم را نسبت به نعمت هایی که در دستشان قرار دارد متوجه کنیم، گفت: ما مسئول افکار عمومی مردم و بصیرت آن هاهستیم، لذا در آستانه امور سرنوشت سازی قرار داریم که باید طبق ضابطه مردم را بیدار کنیم.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *