خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: نیروهای مسلح با مقاومت و ایستادگی خود یک غرب بی اعتبار در جهان ساخته اند

امام جمعه بیرجند: نیروهای مسلح با مقاومت و ایستادگی خود یک غرب بی اعتبار در جهان ساخته اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح توانستند با مقاومت خود ماسک ها را از چهره های وحشی، آدم کش و ستمگر غرب بردارند و آنان را به جهانیان بشناسانند، لذا با این کار خود یک غرب بی اعتبار در دنیا ساخته اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی خراسان جنوبی و در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هم ما و هم دشمنان می دانند که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که با کارشناسی درست و بر محور قرآن تنظیم شده، انقلاب و جامعه ما به هیچ نحو برنامه ای برای تجاوز و تعدی به هیچ قوم و کشوری ندارد و به دنبال آن نیز هیچ ظلمی را از ناحیه هیچ ظالمی تحمل نمی کند.

وی با اشاره به اینکه مواضع ما در این ۴۰ سال برای همگان مشخص است، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نه ظلم می کند و نه متجاوز به حق دیگری است زیرا این قانون قرآن، عقل و فطرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، گفت: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی است برای انسان شدن و انسان کامل شدن.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: دبیر اسبق سازمان ملل گاهی از روی انصاف حرف می زد و در سخنرانی گفت” اگر اروپا خصمانه با انقلاب اسلامی ایران برخورد نمی کرد، غنای فرهنگی آن، نه تنها خودشان را، بلکه می توانست ضایعات فرهنگی اروپا را نیز جبران کند.

وی با اشاره به اینکه در این چهل سال دشمنان ما را رها نکرده و همیشه بر علیه ما فتنه به پا کرده اند، خاطر نشان کرد: دین، قرآن، عقل، فطرت و قانون اساسی ما بر محور ” لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ ” است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: روزی ارتش اشغالگران قدس که از آن به عنوان ارتش سوم و یا چهارم جهان تعبیر می شد و شعارشان از نیل تا فرات بود با همه دنیا و توسط دیوانه ای به نام صدام به ما هجوم آورد و فکر می کردند به راحتی می توانند کشور ایران اسلامی را از آنِ خود کنند، اما نتوانستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در طول این چهل سال، ایران اسلامی با مقاومت در برابر دشمنان خارجی، چه در دفاع مقدس و چه در آنچه که بعدا به صورت های مختلف در منطقه صورت گرفت، توانست با جمعیت کم خود در مقابل آن جمعیت کثیر برگ پیروزی را از آنِ خود کند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی به پیروزی هایی دست یافتیم که با قلم، بیان و سلاح قابل ترسیم نیست، گفت: زمانی که غرب و شرق توسط صدام به ما حمله کردند، واژه های تمدن و تدین را در افکار عمومی یدک می کشیدند، اما ما در کنار پیروزی نظامی، توانستیم این پرده برداری را از سخنان آن ها داشته باشیم و چهره ی واقعی آن ها را به جهانیان بشناسانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آمریکایی که امروز در باب نظامی کارآمدی خود را از دست داده است، همان آمریکایی است که قبل از انقلاب، برای تغییر دادن حکومت ها کافی بود ناوش به سمت آن کشور حرکت کند، اما اکنون با حسرت ۷ تریلیون دلار مجبور است منطقه را ترک کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: پرده برداری از چهره های وحشی که در طول این مدت با تحمل و مقاومت رزمندگان و نیروهای مسلح انجام شد بسیار باارزش است زیرا این اقدام را نمی شد با سلاح به جهان تفهیم کرد.

وی ادامه داد: آنچه دشمنان را خلع سلاح کرد، این بود که شما توانستید با مقاومت خود ماسک ها را از چهره های وحشی، آدم کش و ستمگر غرب بردارید و آنان را به جهانیان بشناسانید، لذا با این کار خود یک غرب بی اعتبار در دنیا ساخته اید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اسرائیلی که روزی شعار از نیل تا فرات سر می داد امروز به دور خودش دیوار کشیده و وقتی سید حسن نصرالله رهبر فرزانه لبنان، جمله ای می گوید، مرزبانان و نیروهای مسلح این رژیم اشغالگر فرار کرده و به جای خود آدمک نصب می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یاد آور شد: کشور شوروی که روزی به قدرت جهنمی ضد دین تبدیل شده بود اکنون تبدیل به کشور روسیه شده که در کنار جمهوری اسلامی قرار دارد و آن کشور عراقی که زیر بار تحمیلی صدام و صدامیان و نوکری اجانب ظالمانه به ما حمله کرد، امروز به عنوان یک عراق تنومند و با قامتی استوار در کنار ایران است و رسما اعلام می کند که آمریکایی ها باید منطقه را ترک کنند.
وی یادآور شد: پنج سال قبل مزدورانی که خود را خادم الحرمین می نامیدند به پشتوانه انگلیس، آمریکا و فرانسه و با واژه تدین علیه مردم یمن جنگ همه جانبه ای را آغاز کردند اما اکنون می بینید که با مقاومت این کشور مظلوم، به چه روزی افتاده اند، شیرهای گاو شیرده آمریکا در حال اتمام است و ادعاهای دروغ و مکرشان نیز به رسوایی کشیده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: امروز دیپلمات اماراتی می گوید که تاریخ به دو بخش تقسیم می شود بخشی از تاریخ به قبل از سرنگونی پهپاد آمریکایی و بخش دیگر آن به تاریخ بعد از سرنگونی پهپاد توسط جمهوری اسلامی ایران بر می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در گذشته برخی از کشورها برای اینکه بتوانند برای خود امنیت ایجاد کنند به نحوی خود را به آمریکا وصل می کردند اما امروز فهمیده اند که دیگر آمریکا از خود نمی تواند دفاع کند لذا به این نتیجه رسیده اند که از باتلاقی که خود ایجاد کرده اند رهایی یابند.
وی بیان داشت: مقاومت، ایستادگی و دفاع از ایران اسلامی در این ۴۰ سال باعث شد که یک پیروزی مطلق به دست آورید که هم در دست و بازوی قدرتمند نظامی، به آن ها تکانی دادید که فهمیدند چه خبر است و هم آنان را چنان در مواضع دیانت، تمدن و ادعاهایشان برای گول زدن افکار عمومی به رسوایی کشاندید که دیگر جایی در مقابل ملتشان ندارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: امروز اگر در آمریکا و کشورهای غربی بخواهند افرادی در رقابت های انتخابی رای بیاورند، بهترین اقدامشان این است که عملیات زشت مواضع چهل ساله دولت های گذشته و فعلیشان را محکوم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در طول این ۴۰ سال زحمت های فراوانی کشیده اند و الحق پیروز شده اند، گفت: اگر بخواهیم از غنای معنوی شما سخن بگوییم باید به این نکته توجه کنیم که چه در داخل و خارج و چه از نظر انسانی و اسلامی، وقتی مشکلی برای جامعه پیش می آید از جمله سیل و زلزله و محرومیت هایی که به خاطر برخی ندانم کاری مسئولان صورت می گیرد، شما حضور دارید و به صورت چند منظوره بر ارزش های ایمانی، انسانی، و ایمانی ثابت قدم هستید و مردم نیز مشاهده می کنند که با دست شما گره ها باز می شود.

وی با بیان اینکه آزمایشان سخت است اما نتیجه خوب دارد، افزود: محبوبیت امروز شما تنها یک محبوبیت ظاهری نیست بلکه حاکی از محبوبیت شما در پیشگاه خدا دارد و این منحصر به داخل ایران نیست بلکه ملت های دیگر نیز به شما عشق می ورزند و شما را منجی انسان ها در برابراین وحشی های بدتر از مغول می بینند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در اربعین حسینی از همه مذاهب شرکت می کنند و افراد اندیشمند و آزادی خواه و انسان هایی که طرفدار حقوق انسان ها و ارزش های انسان ها هستند، می دانند که همه ارزش ها در این مکتب است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در اربعین حسینی آن کشیش مسیحی می آید و خاک کربلا را می بوسد و می گوید آنچه در انجیل ما از ذبیح فرات به آن خبر داده، حسین(علیه السلام) است و مسلمانان افتخار کنید و سرتان را بالا بگیرد زیرا در دنیا حرفی برای گفتن دارید.

وی تأکید کرد: محبوبیت امروز نیروهای مسلح نتیجه ۴۰ سال دفاع است، لذا کار شما در مقابل ذلت هایی است که کسانی با تسلیم شدن در مقابل دشمنان همه هستی خود را هزینه کرده اند و اکنون هیچ ندارند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خطاب به نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی گفت: شما چهل سال دفاع کردید و ۴۰ سال افتخار آفریدید و دعای همه ی محرومان جهان پشت سر شما قرار داد.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضاعلیه السلام خراسان جنوبی نیز در ابتدای جلسه اظهار کرد: همه ما سرباز ولایت هستیم و وظیفه داریم در زیر بیرق و پرچم رهبر انقلاب، وحدت، هماهنگی و همدلی را ترویج و مستحکم کنیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باید با همه ارزش های آن زنده بماند و ترویج پیدا کند، افزود: امروز دفاع مقدس برای همه‌ی جهان الگوست، لذا وظیفه داریم به عنوان میراث داران دفاع مقدس، این الگو را در سازمان های خود ترویج و توسعه دهیم.

فرمانده سپاه انصار الرضاعلیه السلام خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: صحنه‌ها و میدان های نبرد و همچنین نوع نگرش ها به دفاع مقدس تغییر پیدا کرده اما اصل دفاع همچنان باقی است.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که ما را مأیوس کند، تصریح کرد: آن چیزی که باعث شد تا در دفاع مقدس به پیروزی برسیم همین مقاومت و ایستادگی بود، لذا ما نیز مصمم هستیم که دشمن را مأیوس کنیم و به شکر خدا مأیوس نیز شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *