خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: دست های قدرتمندی که نمی گذارد پرچم انقلاب و اسلام بر زمین بیفتد دست های ائمه جمعه است

امام جمعه بیرجند: دست های قدرتمندی که نمی گذارد پرچم انقلاب و اسلام بر زمین بیفتد دست های ائمه جمعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دست های قوی که نمی گذارد پرچم بر زمین بیفتد، دست های شما ائمه جمعه است، گفت: دست های توانای شما فرماندهان میدان توحید است که باید نماز را محکم بگیرید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه گستره دین عبودیت پروردگار است، اظهار کرد: از این جهت طبق نظر فقها هر موضوعی که مطرح شود دین درباره آن حکم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اگر انسان دل در گرو جاذبه های دنیا، شهرت، پست، مقام، مال و ثروت داشته باشد هرگز نمی تواند به حق برسد، بیان کرد: هر چند نباید دین را تنها به نماز خواندن محدود کرد ولی طبق روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) ستون و عمود خیمه دین و عبودیت نماز است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تبیین و شرح جملات و واژه‌های کلیدی در اذان به عنوان مقدمات نماز گفت: جملات اذان با یکدیگر پیوند دارند به این معنا که به عنوان مثال لازمه پذیرش یگانگی خداوند تسلیم شدن و پذیرش رسالت و نبوت حضرت محمد(ص) است.

وی با بیان اینکه فطرت انسان بر مبنای عبودیت خلق شده است، افزود: از این نظر هر کس خود را از عبودیت پروردگار رها کند بی شک به سمت بندگی ثروت، شهرت و شهوت خواهد رفت و راه گریزی از این موضوع نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شیطان دشمن همیشگی است و به عزت خدا قسم خورده است که بندگان را گمراه کند، بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم خداوند هیچگاه بندگان خود را بیهوده و سرگردان خلق نکرده است بلکه می‌خواهد در نهایت او را به کمال و رشد و نهایت استعداد خویش برسد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه لازمه رسالت، اشهد انّ علی حجة الله است، ادامه داد: رمز درک پیام حق، رها شدن از جاذبه‌های هوای نفس است و تنها در این صورت مغناطیس پروردگار ما را به سمت خود می‌کشاند.
وی ادامه داد: اگر کسی معنی رسالت را به دور از جاذبه های دنیا بفهمد، برای روشن خواهد شد که هیچگاه پیغمبر شکنجه ها و رنج ها را تحمل نمی کند تا سرنوشت بندگان را از ابوسفیان بگیرد و به دست معاویه دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان داشت: در تفکرهای سکولار دین و عبادت را تنها در نماز می دانند در حالی که دین، نماز نیست، بلکه ستون دین، نماز است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: فلسفه خلقت با این همه تشکیلات فقط برای عبودیت و عبادت است، یعنی انسان مکلف و ممیز باید ۲۴ ساعت شبانه روز هر لحظه بنده خدا باشد.
وی با اشاره به اینکه معنی عبادت این است که با کارشناسی درست هرچه وظیفه شناخته شد با قصد قربت انجام شود، ادامه داد: بنده باید در یک سیستم، تکامل پیدا کند و آن سیستم عبودیت خداست.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دست های قوی که نمی گذارد پرچم بر زمین بیفتد، دست های شما ائمه جمعه است، گفت: دست های توانای شما فرماندهان میدان توحید است که باید نماز را محکم بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: ائمه جمعه با تکیه بر سلاح و ایستادن مستحکم در برابر دشمنان پیام حق و بندگی را هر هفته به مردم ابلاغ می‌کنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *