خانه / درس اخلاق / امام جمعه بیرجند: افراد دارای تفکر سکولاری آسیب‌زا تر از مشرکان برای جامعه هستند

امام جمعه بیرجند: افراد دارای تفکر سکولاری آسیب‌زا تر از مشرکان برای جامعه هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه افراد دارای تفکر سکولاری آسیب‌زا تر از مشرکان برای جامعه هستند، گفت: در طول تاریخ و در حال حاضر نیز افرادی با چنین اندیشه‌هایی برای ملت‌ها و مسلمانان ایجاد مشکل کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،  حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار کرد: حضرت یوسف(ع) از منظر دنیوی همه امکانات چون ظاهر پسندیده و قدرت را داشت ولی طبق آیات قرآن خواسته او داشتن ایمان و اسلام در هنگام مرگ بود.

وی با بیان اینکه قرآن بدترین دشمن را برای مؤمنان و مسلمانان یهود معرفی کرده است، بیان کرد: این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که در عملکرد یهود، نوعی نفاق، خودپرستی و مال پرستی نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبیین اینکه از منظر آیات قرآن کریم و روایات رسیده از معصومین(ع) نفاق بدترین بیماری روحی است، ادامه داد: هر کس در سیستمی غیر الهی و غیر عادلانه ولو با اسم دین و اسلام کار و فعالیت کند فاسق است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: تفکراتی چون سکولار تنها به ظاهر دین چون نماز و روزه اکتفاء کرده ولی خود عامل ایجاد اختلاف و جنگ افروزی در بین مسلمانان می‌شوند.

وی گفت: افرادی با تفکرات سکولاری حتی در مسائل ظاهری دین چون نماز و روزه نیز دقت لازم را ندارند، چنان که در تاریخ مطرح شده برخی از خلفای اموی بعد از شرب خمر به نماز ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه افراد دارای تفکر سکولاری آسیب‌زا تر از مشرکان برای جامعه هستند، اظهار کرد: در طول تاریخ و در حال حاضر نیز افرادی با چنین اندیشه‌هایی برای ملت‌ها و مسلمانان ایجاد مشکل کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: اسامی و القاب هیچگاه دردی از افراد حل نمی‌کند چنانچه در تاریخ فرزندان پیامبران و بزرگانی بوده‌اند که راه را به اشتباه رفته اند.
وی با اشاره به اینکه جریانات کربلا یک اتفاق نبوده است، ادامه داد: معاویه حدود ۴۲ سال در شام حکومت کرد و مردم را به گونه ای بار آورد و یک اسلام و اهل بیتی معرفی کرده بود که تنها اقوام و خویشان پیغمبر ما هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان داشت: بعد از واقعه کربلا از امام سجاد پرسیدند که سخت ترین جایی که به شما سخت گذشت کجا بود که ایشان سه مرتبه نام شام را بر زبان جاری کردند، زیرا در آن شهر به اهل بیت خارجی می گفتند و برای رشای خدا دست به اهانت های بسیار می زدند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: متأسفانه یزید و یزیدیان پس از واقعه کربلا نه تنها توبه نکردند بلکه مدینه را محاصره کردند و کارهای شرم آوری انجام دادند و همچنین خانه کعبه را با منجنیق به آتش کشیدند.

وی بیان داشت: خطبه های امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) باعث شد که مردم متحول شوند و آن زمان فهمیدند که ۴۰ سال به آن ها دروغ گفته شده است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: بهترین دعا همان دعایی است که حضرت یوسف فرمود “رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَعَلَّمْتَنِي مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحَادِيثِ ، فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، تَوَفَّنِي مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ” لذا به این دعا تکیه کنید و از خدا مدد بجویید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان با اشاره به اینکه القاب و اسما دردی را دوا نمی کنند، گفت: باید توجه داشته باشیم که خدا، دین، پیغمبران، عقل و حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه می خواهند، زیرا این، کار ساز خواهد بود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *