خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: شهدا کسانی هستند که عاقلانه عمل کردند/ هر فردی که با غیر خدا معامله کند یعنی با هیچ معامله کرده است

امام جمعه بیرجند: شهدا کسانی هستند که عاقلانه عمل کردند/ هر فردی که با غیر خدا معامله کند یعنی با هیچ معامله کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوندی که این سرمایه را به انسان عنایت کرده خودش نیز مشتری آن است، گفت: هر فردی که با غیر خدا معامله کند یعنی با هیچ معامله کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از رزمندگان لشکر ویژه شهدا و همرزمان سرلشکر شهید محمود کاوه اظهار کرد: عمر انسان سرمایه اش محسوب می شود لذا بسیار مهم است که این سرمایه را چگونه مصرف کند تا سود ببرد.

وی با اشاره به اینکه خداوندی که این سرمایه را به انسان عنایت کرده خودش نیز مشتری آن است، افزود: هر فردی که با غیر خدا معامله کند یعنی با هیچ معامله کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: دنیا محل آزمایش است و افراد به گونه های مختلف آزمایش می شوند و عمرشان را به همان چیزی می فروشند که دستاوردش است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: هنگامی که معامله با خدا صورت می گیرد اما فعالیت از نوع فعالیت اقتصادی است، این نوعی جهاد است، اما اگر تفکر، تفکر قارونی باشد و فرد همه ی عمرش را به چیزی که در نهایت به درد خودش هم نمی خورد، فروخته باشد، زیان کرده، حال می خواهد قارون های زمان حضرت موسی علیه السلام باشد یا قارون های زمان ما که یک سری اموال را از راه حرام، دزدی، اختلاس و بی عدالتی جمع کرده که نه به درد خود و نه فرزندان و نه آخرتش خواهد خورد و این نوعی جنون است.

وی ادامه داد: گاهی سرمایه داران دیوانه، با تفکر لیبرالی خود پُز می دهند و جنون آمیز در برنامه های مختلفشان قیافه گرفته و مانور می دهند و این در حالی است که همه می دانند ما در بهره برداری از این عالم، محدودیت داریم، لذا حواسمان جمع باشد که خودمان را گول نزنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: بیماری های رایج افسردگی غالبا منشا آن همین تفکرات لیبرالی است و الّا هیچوقت یک انسان با ایمان افسرده نمیشود زیرا هدف بلند است و خود را درگیر مسائل مادی دنیوی نمی کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: شهدا کسانی هستند که عاقلانه عمل کردند و در راستای اعلای حق و ابطال باطل گام برداشته و با خدا معامله خوبی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه شهدا رفتند و به فیض شهادت نائل شدند، گفت: شهادت بالاترین مقام است اما در برخی از روایات داریم که آیا بالاتر از شهادت هم مقامی هست که پاسخ داده اند، بله، کسانی که با کمال از خودگذشتن بی پروا تا مرز شهادت پیش روند و دشمن را نیز ناکام گذارند، مقامشان بالاتر از شهادت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهادت هدف نیست، بلکه شهادت، در راه هدف است، افزود: آنی که در راه هدف به شهادت رسیده دارای مقام های بسیار است، اما کسی که تا مرز شهادت رفته و دشمن را ناکام گذاشته و تا آخر عمر نیز همان هدف را تعقیب کرده و با زبان، فریاد و سکوت خود در راه خدا جهاد کرده، مقامش از شهادت بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: شما فیض حضور در جبهه نظامی و ایستادگی در برابر تجاوز صدامیان انگلیسی، صهیونیستی و آمریکایی را داشته اید و امروز نیز در مراسم همرزمانتان که با سرافرازی یادشان گرامی داشته می شود شرکت می کنید، وامیدواریم که خداوند شهید کاوه را رحمت کند و آن ها را شفیع ما در روز قیامت قرار دهد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *