خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: جامعه ای که نسبت به مسائل و امورات خود بی تفاوت باشد جامعه ای مرده است

امام جمعه بیرجند: جامعه ای که نسبت به مسائل و امورات خود بی تفاوت باشد جامعه ای مرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جامعه ای که نسبت به مسائل و امورات خود بی تفاوت باشد جامعه ای مرده است، گفت: مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و مشکلات دیگری نیز در پیش روی ما قرار دارد لذا طبیعی است به میزانی که کار کنیم نتیجه نیز خواهیم گرفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست اعضای قرارگاه نهضت خدمت رسانی خراسان جنوبی اظهار کرد: امید است که ساز و کارهای لازم و ضروری به گونه ای انجام شود که دیگر اشخاص فراموش شده در جامعه نداشته باشیم.

وی افزود: ما مسئولیت پذیرفته ایم و این یعنی اینکه باید جوابگوی مشکلات مردم باشیم، لذا هر فردی به نسبت حوزه کاری خود در خانه، محله، سیستم سازمان و اداره، مسئول است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور غنی و استثنایی است و دارای موقعیت های جغرافیایی، آب، خاک، مکتب و شرایط ویژه ای است، خاطر نشان کرد: ما دارای مشکلاتی از داخل و برون هستیم که لازمه زندگی این دنیاست، اما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و مشکلات دیگری نیز در پیش روی ما قرار دارد لذا طبیعی است به میزانی که کار کنیم نتیجه نیز خواهیم گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ما دارای اموری دراز مدت هستیم که باید از اکنون برای ۵۰ سال آینده طرح و برنامه ریزی کنیم، در کنار این امور نیز امور میان مدت و کوتاه مدت داریم که هر یک باید در جای خودش و به صورت زمان بندی شده انجام شود و این علائم حیات و زندگی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ای که نسبت به مسائل و امورات خود بی تفاوت باشد جامعه ای مرده است، گفت: در جامعه مسائل فوری نیز وجود دارد که از جمله آن می توان به افرادی که مریضی دارند و تحت هیچ ارگانی نیستند و یا افرادی که به نان شبشان محتاج شده اند و در شرایطی قرار گرفته اند که حیثیت و آبروی آن ها در خطر است، اشاره کرد، چنین مسائلی را نمی توان گفت که کوتاه مدت و میان مدت است، لذا باید برای این مسائل راهکارهای سریع تری ارائه و اجرا گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از همه افرادی که در هر جایی به مردم خدمت رسانی می کنند و در صدد حل مشکلات جامعه هستند، تشکر و قدردانی می کنم، گفت: باید هر مشکلی چه از طریق نهادهای مردمی و چه از طریق نهادهای دولتی، نسبت به شرایط آن سنجیده و راه حل آن نیز ارائه گردد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگر ما به گونه های مختلف و از طریق نهادهای دولتی و مردمی به صورت دقیق تحت یک پوشش عادلانه همه را در بر بگیریم، دیگر فرصتی برای دشمن باقی نمی ماند که با توزیع چندین کالای کاذب، مأموریت های جاسوسی و نفوذش را به مرحله اجرا درآورد.

وی ادامه داد: مردم وقتی تحت تأثیر دشمن قرا می گیرند که از طرف برخی افراد بی محبتی دیده باشند، یا دیگری وقتی زلزله می آید با ارائه سخن های کاذب، پول های میلیاردی جمع می کند و یک تومان آن را شاید در جایی مصرف نکند، لذا این فرصت ها را باید از بیگانگان بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اصل این است که به عنوان انسان و بالاتر از آن به عنوان مسلمان، به وظیفه و مسئولیتی که بر عهده ما قرار داده شده عمل کنیم، زیرا اگر در جهت لوازم و عوارض آن کوتاهی کنیم دشمن خلأها را پر خواهد کرد و این به ضرر همه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر بر روی راهکارهای ابتکاری کار کنید، گفت: این استان، استانی کم جمعیت و دارای مردمی باعزت و بافرهنگ است لذا اگر مردم احساس کنند که مسئولان آنچه در توان دارند را در صحنه می آورند، به خاطر عزت نفسی که دارند مشکلات باقی مانده را تحمل می کنند.
انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *