خانه / تاپ خبر / بازتاب سفر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه در روزنامه های استان + عکس

بازتاب سفر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه در روزنامه های استان + عکس

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، روزنامه های محلی استان خراسان جنوبی صبح امروز تیتر یک صفحات خود را به سفر حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی به شهرستان سربیشه اختصاص دادند.

در آستانه تاسوعا و عاشوای حسینی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به منظور بازدید از مناطق مرزی استان وارد شهرستان سربیشه شد و بلافاصله به مناطق مرزی رفت.
حجت الاسلام والمسلمین سید «علیرضا عبادی» در یک برنامه فشرده میهمان مردم ولایت مدار شهر مرزی درح بود که در این سفر از دو پاسگاه مرزی چاه انجیر و سورتیغ بازدید و همچنین در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در مرز ماهیرود شرکت و در جمع فرماندهان و یگان های مستقر در میدان سخنرانی کرد. نشست صمیمی با طلاب گروه های جهادی و تبلیغی و مردم ولایتمدار شهر درح از دیگر برنامه های این سفر بود.

حضور در نقطه صفر مرزی و تشکر از مرزبان
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آغاز سفر خود را به حضور در پاسگاه مرزی چاه انجیر و گفت وگوی صمیمی با سربازان و مرزداران این پاسگاه اختصاص داد.
وی در جمع سربازان این پاسگاه مرزی با اشاره به این که نیروهای مسلح و به خصوص مرزبانان عزیز مشمول دعای خاص امام سجاد(ع) هستند، اظهارکرد: طبعا در دنیایی که با ظلم، تعدی و مظلوم کشی امنیت را از سراسر جهان سلب می کنند، تنها آن کشوری می تواند امنیت خود را حفظ کند که با دلاوری و مقاومت در برابر دشمنان سینه سپر کند و دشمن را در جای خود بنشاند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: شما جوانان عزیز امروز دوره مسئولیت اجتماعی، اسلامی، انسانی و انقلابی‌تان را به بهترین وجه ممکن سپری می کنید و مصداق بارز دعای «واستخدمنی فی مرضاتک»، یعنی خدایا مرا در آن چه که رضای توست به کار بگیر، هستید.

حجت الاسلام والمسلمین «عبادی» با اشاره به این که شما امروز زکات عمر با برکت خود را با خدا معامله می کنید، گفت: پیش از شما غیورمردان و جوان‌های عزیزی در هر مقطعی این سنگرها را حفظ کرده اند و زکات عمرشان را داده اند و ذخیره دنیا و آخرتشان شده است و امروز نیز نوبت شماست و انشاا… این مسئولیت را با سرافرازی انجام خواهید داد و به زندگی پر از برکت‌تان ادامه می دهید و پس از شما نیز نسلی دیگر این سنگر را حفظ خواهند کرد تا جامعه امنیت را احساس کند.

وی اضافه کرد: شما بزرگوارانی که امروز مرزها را نگه می دارید مسلما در همه کارهای خیری که در جامعه انجام می شود، حال فرق نمی کند از معبد و مسجد، مزرعه و کشاورزی، کار و کارگری تا صنعت و خانواده ، شریک هستید.

باعث افتخار است که به دیدار شما آمده ام
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که شرط اول هر چیزی امنیت است و شما آن امنیت را فراهم کرده اید، گفت: برای ما مایه افتخار است که به دیدار شما آمده ایم و امیدواریم خداوند شما را حفظ کند و طول عمر دهد و در ظهور حضرت مهدی (عج) فرجی صورت دهد تا در رکاب آن حضرت با دشمنان اسلام بجنگید.

حجت الاسلام والمسلمین «عبادی» گفت: شما امروز بدون واسطه پرسنل فرمانده اصلی کل قوا هستید و همه این افتخار را داریم که نائب عام حضرت مهدی(عج) با افتخار در سراسر جهان و سطح بیت الملل مطرح است و دوست و دشمن در مقابل این جایگاه خاضع هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پس از قدردانی از مرزبانان در برقراری امنیت به همراه فرماندهان نیروهای مسلح استان راهی پاسگاه مرزی سورتیغ شد و ضمن فشردن دست تک تک سربازان این پاسگاه و عرض خدا قوت و تشکر از تلاش های شبانه روزی آن ها در حفظ امنیت کشور ، به قسمت دیده بانی پاسگاه رفت تا از نزدیک جزئیات مسائل امنیتی را مورد بازدید قرار دهد.
سردار «مسروری» فرمانده مرزبانی استان نیز در این بازدید به بیان مسائل امنیتی پرداخت و گفت: مرزبانان و نیروهای مسلح جان برکف استان مطیع اوامر مقام معظم رهبری هستند و شبانه روز از مرزهای کشور دفاع می کنند.
وی با اشاره به این که به لطف خداوند، دعای خیر مردم ولایتمدار خراسان جنوبی و هدایت‌های مقام معظم رهبری، همدلی و همفکری خوبی بین مجموعه مرزبانی و تصمیم‌گیری استان وجود دارد، گفت: امروز، روز استثنایی و ویژه‌ای برای مرزبانان استان است چرا که حضور نماینده ولی فقیه در استان در نقطه صفر مرزی مایه خیر و برکت است.

بازوی مرزبانان غیور اسلام را باید بوسید
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه سفر خود از بخش های مختلف بازارچه مرزی ماهیرود بازدید و در جریان فعالیت های دستگاه های اجرایی و امنیتی در این مرکز قرار گرفت.
امام جمعه بیرجند بعد از بررسی وضعیت قسمت های مختلف بازارچه مرزی ماهیرود با حضور در گروهان مرزی این منطقه از یگان های مسلح مستقر در میدان سان دید.
حجت الاسلام والمسلمین «عبادی» در این مراسم ضمن امیدواری به برقراری امنیت در تمامی کشورها گفت: ایران اسلامی اگر در میان این کشورها دارای امنیت مثال زدنی است به برکت قامت های ایستاده شما عزیزان است لذا باید بازوی شما را بوسید.
وی با اشاره به این که امروز این شما هستید که امانت خدا و مردم را حفظ می کنید، اضافه کرد: ما امیدواریم روزی مکتب حسینی به وسیله فرزندش مهدی(عج) جهانگیر شود و انسان ها در هر گوشه ای از دنیا که باشند از نعمت بزرگ امنیت برخوردار شوند.

خدمت روحانیون به مردم، شوق در جامعه ایجاد می کند
حجت الاسلام والمسلمین «عبادی » در ادامه سفر خود به شهرستان سربیشه برای دیدار با مردم ولایت مدار شهر مرزی درح راهی این شهر شد و پس از حضور در بیت امام جمعه و عرض خداقوت و تشکر از فعالیت های فرهنگی و مذهبی حجت الاسلام «رضایی» در جمع گروه های طلاب جهادی و تبلیغی مستقر در شهر درح حضور یافت.
وی در این مراسم حضور اهل علم و نیروهای بسیجی را در منطقه درح یک کار فیزیکی ندانست و گفت: حضور روحانیون معظم و علمای دین و قشرهای متدین در حوادثی که امسال و قبل از نوروز پیش آمد و سیل هایی که در شمال، غرب و جنوب کشور به وقوع پیوست، باعث شد تا افکار جامعه در داخل و خارج تغییر پیدا کند چرا که جایگاه صداقت ها با شعارها توانست به بصیرت جامعه بیفزاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که آن عالمی که متناسب با علمش احساس وظیفه کند و علمش را به منصه ظهور برساند، موفق است، خاطر نشان کرد: امروز دانشمندان ما در بخش های مختلف به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کرده اند و رشد علمی جامعه را تا ۱۳ برابر نرمال جهان رسانده و پیشرفت های مختلفی در جای جای علم، صنعت و تکنیک داشته اند و از طرفی دیگر نیز عالمان دینی متعهدی را می بینیم که سر از پا نشناخته و به صورت دائم و مقطعی گذشته از کار اصلی خود در صحنه های فیزیکی از جمله خدمت رسانی به محرومین در باب مسائل اجتماعی، بصیرت افزایی و… حضور دارند، لذا هنگامی که این صحنه های زیبا پیش می آید، می بینید که عشق و شور، به جامعه منتقل می شود و جوانان و نوجوانان ما به دین، علم، عالم و کشور خود عشق می ورزند، چون عمل و رشد و کمال را می بینند.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا
حضور در بین مردم ولایت مدار شهرمرزی درح آخرین برنامه حجت الاسلام و المسلمین عبادی در سفر به شهرستان سربیشه بود. وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر در جمع پرشور مردم حضور یافت و از استقبال گرم آن ها تشکر و قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین «عبادی» در این مراسم گفت: آنچه را که به عنوان عزاداری خاندان پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسین(ع) و اصحابشان انجام می دهید ظاهر و باطنی دارد؛ ظاهرش عشق و ارادت به ولایت است اما باطن این موضوع به عنوان منبع انرژی مطلب خاصی است.
وی با تاکید بر اینکه عشق به شهادت طلبی در شیعیان موج می زند و مانند بال پرواز است، افزود: امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هنگامی که آمریکا ما را تهدید به مداخله نظامی کرده بود، فرمودند “ما فرزندان کربلاییم.”
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) پیام بیدارباش و مبارزه با ظلم و به ثمر نشاندن خون شهدای کربلاست، ادامه داد: باطن عزاداری برای امام حسین (ع) یعنی تغییر جهان؛ ما سعادت، امنیت و نجات را برای نوع بشر می خواهیم و اسلام و دین خدا مربوط به قوم و کشور خاصی نیست لذا بشریت باید از منجلاب ظلم و جنایت ستمگران نجات پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین «عبادی» با اشاره به اینکه اندیشه کثیف لیبرال دموکرات غرب در سطح بین المللی، منطقه و داخل شکست خورده است، افزود: کسانی که به دنبال یهودیان افتادند و با ائتلاف سعودی به کشور یمن حمله کردند و ۸۰ هزار کودک یمنی را به خاطر گرسنگی و قحطی کشتند اما باز هم شکست خوردند.
وی در پایان تاکید کرد: ملت ایران بر خلاف گفته های غرب و دشمنان در تمام صحنه های انقلاب حضور پررنگ و وحدت کلمه دارند.
بنابر این گزارش؛ دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گرامیداشت ایام سوگواری اهل بیت(ع) و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، از استقبال و مهمان نوازی کم نظیر ائمه محترم جمعه، اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، مسئولان شهرستانی و فرماندهان نظامی و انتظامی از نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی که نشان از عمق بصیرت و اخلاص و ارادت آنان به حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد، صمیمانه تشکر و قدردانی می نماید. همچنین گزارش جامع فرمانده محترم مرزبانی خراسان جنوبی به نماینده مقام معظم رهبری در استان در خصوص اقدامات نیروهای مسلح در امر حفاظت و امنیت مرز و همکاری و مشارکت آنان با سایر دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران در راستای رشد و پیشرفت منطقه و استان بسیار قابل تحسین بوده است که ان شاا… مسئولین امر با استفاده از ظرفیت امنیت بالای این منطقه برای خدمت رسانی به مردم مناطق مرزی و رفع مشکلات آنان تلاش مضاعف نمایند. در این راستا جای دارد از سوی نماینده مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی از همکاری و همراهی ارزشمند امام جمعه معزز درح، نماینده محترم مردم شریف شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و روسای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در جریان این سفر تشکر و قدردانی می شود.

 

 

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *